Fallout 4 - Pancerz Wspomagany

Najnowszy patch do Fallout 4 poprawia wydajność… kosztem grafiki

Niedawno pojawił się pierwszy oficjalny patch do Fallout 4. Wcześniejsze miały status wersji beta. Sam patch poprawia niewiele błędów, ale zwiększa wydajność i stabilność gry. Okazuje się jednak, że trzeba za to zapłacić okrojoną grafiką.

Jak donosi serwis WCCF Tech, Bethesda w niektórych lokacjach pozbyła się efektów graficznych, by jej wiekowy silnik uzyskał lepszą wydajność. Zazwyczaj chodzi o usunięcie cieni. Zmiany dotyczą wszystkich platform: PC, XBox One i PS4.

Poniżej możecie zobaczyć porównanie grafiki na PS4:

PS4 - downgrade grafiki
PS4 – downgrade grafiki

A tutaj screen z wersji na PC – najwyższe ustawienia:

PC - downgrade grafiki
PC – downgrade grafiki

Jak widać w obu przypadkach, cienie zniknęły zupełnie. Należy zaznaczyć, że NIE dotyczy to całej gry. Usunięto je w niektórych miejscach, ale… czy naprawdę w 2015 roku trzeba się uciekać do takich sztuczek? Nie lepiej po prostu zainwestować w nowy silnik, który poradzi sobie z dzisiejszymi standardami na przyzwoitym sprzęcie?

Fallout 4 korzysta z Creation Engine, który jest unowocześnioną wersją silnika Gamebryo. Początki tego drugiego sięgają 1997 roku.

Szponix

Redaktor naczelny. Założyciel serwisu, prowadzący go nieustannie od samego początku.

One thought to “Najnowszy patch do Fallout 4 poprawia wydajność… kosztem grafiki”

  1. Powinni ten silnik całkiem wywalić i zrobić nowy. Bethesdy jedzie po najmniejszej lini oporu, wstyd by w dzisiejszych czasach takie zagrywki były stosowane przez dużą korporację.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.