Doświadczenie

Jak wszyscy wiemy podczas grania zdobywamy punkty doświadczenia. Każdy chciałby jak najszybciej zdobyć największą ilość punktów. Dzięki nim nasza postać się rozwija i oczywiście nabiera doświadczenia. Można je zdobywać za wygrane walki lub wypełnione zadania. Oto ile doświadczenia można dostać za wygraną walkę z następującymi wrogami:

  • Rat – 25
  • Pig Rat – 75
  • Gigant Ant – 25
  • Floater – 750
  • Alien – 600
  • Windamingo King – 1000
  • Windamingo – 600
  • Mutant – 360
  • Super Mutant – 425
  • Windamingo Egg – 10
  • Mole Rat – 120
  • Mutated Rat – 80
  • Wolf – 60
  • DeathClaw mały – 750
  • Enclave Patrolman – 415 (karma +13)
  • Mutated Pig Rat – 90
  • Mole Rat – 160
  • Lasser Scorpion – 110
  • Gigant Scorpion – 220
  • Radscorpion mały – 60
  • Radscorpion – 110
  • Wild Dog – 60
  • DeathClaw – 800

  • Wyrzutek (Outcast) – 40
  • Oszust (Rogue) – 85
  • Autostopowicz (Highwayman) – 86
  • Gangster (Gang member) – 90
  • Wykidajło (Maurader) – 150
  • Jakuza (Yakuza) – 260
  • Wyznawca (Hubologist) – 350
  • Najemnik (Mercenary) – 400
  • Egg – 10
  • Gigan Ants – 25
  • Mantis – 70
  • Spore Plants – 85
  • Canines – 60
  • Brahmins – 80
  • Robot (droids) – 200
  • Golden Gecko – 135
  • Fire Gecko – 250
  • Security Robots (mały) – 275
  • Turrets – 200
  • Centaur – 650
  • Raider – 130 (karma +6)
  • Merc Capitan – 230 (karma +15)

Doświadczenie można jeszcze zdobyć za zrobienie następujących rzeczy:

a) otwieranie zamków:

  • za prosty zamek 25 exp.
  • za trudniejszy 100 exp.

b) kradzież:

  • 1 przedmiot = 10 exp.
  • przedmioty = 30 exp.
  • 3 przedmioty = 60 exp.
  • 4 przedmioty = 100 exp.
  • 5 przedmiotów = 150 exp.
  • 6 przedmiotów = 210 exp.
  • 7 przedmiotów = 280 exp. (Maximum!)

c) rozbrajanie pułapek:

  • za rozbrojenie pułapki dostajesz 25 exp.

d) uzdrawianie:

  • za leczenie umiejętnością First Aid 25 exp.
  • za leczenie umiejętnością Doctor 50 exp.

e) hackowanie:

  • za używanie zdolności Science na komputerach dostajemy exp.

Ilość zależy od złożoności systemu.

f) naprawianie:

  • za naprawianie także dostajemy exp.

Ilość zależy od złożoności naprawianego urządzenia.

 

Jak widać z powyższego opisu najwięcej warte są DeathClawy. Jak mogło by być inaczej :-). Teraz czas na następną rzecz. Mianowicie dzięki punktom doświadczenia zdobywa się następne poziomy. O tak, poziomy… Dzięki nim dostaje się nowe perki i zwiększa swoje statystyki. Ale ile trzeba zdobyć punktów doświadczenia, aby osiągnąć kolejny poziom? Oto odpowiedź:

1 – 0.exp
2 – 1000.exp
3 – 3000.exp
4 – 6000.exp
5 – 10000.exp
6 – 15000.exp
8 – 21000.exp
9 – 28000.exp
10 – 45000.exp
11 – 55000.exp

11 – 55000.exp
12 – 66000.exp
13 – 78000.exp
14 – 91000.exp
15 – 105000.exp
16 – 120000.exp
17 – 126000.exp
18 – 153000.exp
19 – 190000.exp
20 – 210000.exp

Jaki jest morał z tej statystyki przedstawionej powyżej? Nie wiecie, no to macie: „Aby osiągnąć 20 poziom musisz zabić 8400 Szczurów”. Pestka nie? A skoro mowa o poziomach… W grze na poziomy dzielą się też i inne statystyki, np. taka przykładowa Karma lub jak kto woli reputacja. Od niej właśnie zależy, jak będą nas traktować napotkani ludzie. Oczywiście im wyższa Karma tym ludzie czują się przy nas bezpieczniej, są milsi i bardziej uczynni. Jeśli dokładnie przeczytaliście statystykę doświadczenia od zabitych wrogów, to pewnie zauważyliście, że za niektórych można dostać kilka punktów Karmy. A jej poziomy przedstawiają się tak:

  • Wonderer – 0
  • Defender (Obrońca) – 273
  • Shield of Hope (Tarcza Nadziei) – 481
  • Guard of the Wastes (Strażnik Pustkowi) – 750

To by było na tyle. Jeszcze tylko wspomnę co kto zrobił przy powstawaniu tego textu. A więc, Spicmir zgromadził wszystkie statystyki o poziomach i punktach doświadczenia. A ja, czyli Deat(c)hClaw, wtrąciłem tylko kilka(naście) zdań między nimi, aby nie było zbyt nudno :-).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.