Fallout 2 - Den

Den (Nora)

Witaj w siedlisku szumowin i łowców niewolników. Den to miasto, w którym rządzi prawo silniejszego. Pierwszą rzeczą o której powinieneś wiedzieć są kradnące dzieci. Rozejrzyj się dokładnie, a zobaczysz, że stoją przy drzwiach każdego ważniejszego budynku. Gdy Twoja postać będzie przechodziła przez próg, sieroty ją okradną. Istnieje prosty sposób by temu zapobiec. Wystarczy przechodzić przez drzwi w trybie walki. Jeśli zostałeś okradziony, możesz spróbować okraść dziecko, które to zrobiło, by odzyskać przedmioty. Jeśli już ich nie ma, to szukaj skradzionego dobytku u lokalnych sklepikarzy.

 

Collect money from Fred
(Zbierz pieniądze od Freda)

Zaczniemy od zadania, które jest łatwe do zrealizowania i, na dłuższą metę, bardzo opłacalne. Niedaleko miejsca, w którym pojawiłeś się przybywając do miasta, znajduje się kasyno z szyldem „Becky’s„. Wejdź do środka i porozmawiaj z właścicielką. Znajdziesz ją za barem. Zapytaj, czy nie ma dla Ciebie jakiejś roboty.

Musisz odebrać 200$ od niejakiego Freda. Jest to niespłacony dług. Fred wygląda jak większość bezdomnych osób w Den. Jest przygarbiony i ubrany w żółte łachmany. Odróżnisz go od pozostałych meneli to opisie. Tylko on jest określony jako „citizen of Den” (obywatel Nory). Zwykle znajdziesz go w budynku pokazanym na zrzucie ekranu. Może też być w jego okolicach lub nawet w kasynie Becky.

Fallout 2 - Fred
Fred

Dług można odebrać na trzy sposoby:

  • w całości
  • zabrać od Freda połowę i dołożyć 100$
  • spłacić dług w całości za niego

Najlepiej wybrać opcję drugą. Gdy wrócisz z pieniędzmi do Becky, będzie tak ucieszona, że da Ci połowę. Wyjdziesz na 0, ale… Jeśli po kilku miesiącach wrócisz do Den, spotkasz odmienionego Freda. Będzie ubrany w garnitur. Okaże się, że wygrał w kasynie kupę kasy. Nie zapomni o Twojej pomocy. Otrzymasz od niego 2000$, granat plazmowy, 200 small energy cells i 250 microfusion cells.

Od razu po przekazaniu pieniędzy właścicielce kasyna otrzymasz 200 punktów doświadczenia i 5 punktów karmy.

 

Get book from Derek
(Zdobądź książkę od Dereka)

Jest to drugie zadanie, które zleci Ci Becky. Pożyczyła książkę niejakiemu Derekowi. Teraz chce ją odzyskać. Od zleceniodawczyni dowiesz się, że Derek przebywa w barze Mom’s Diner. Przybytek ten znajduje się we wschodniej części miasta. Idź zatem na wschodni kraniec mapy i przejdź do innego obszaru.

Jesteś już we wschodniej dzielnicy miasta? Zatem bar Mamy znajdziesz na południowo-wschodnim krańcu mapy. Derek stoi na zewnątrz, niedaleko wejścia. Ma zieloną koszulę. Rozmawiać z Tobą będzie tylko w dzień. Niestety, Derek nie powie Ci za wiele. Sam nie ma pojęcia, gdzie wyrzucił książkę. Musisz przeszukać tę dzielnicę miasta, by ją znaleźć. Na szczęście liczba miejsc, w których może się ona znajdować jest ograniczona. Trzeba sprawdzić cztery punkty w mieście. Jedno z tych miejsc zostało losowo wybrane przez skrypt w grze i to w nim znajdziesz książkę.

  • na południu od cmentarza stoi beczka, o która są oparte drzwi samochodowe – książka może leżeć po jej lewej stronie
  • na cmentarzu – sprawdź dwa dolne rzędy grobów, a dokładnie przestrzeń między dwoma pierwszymi grobami po lewej
  • w wychodku na północ od baru The Hole
  • w kępie drzew na wschodnim krańcu mapy
Fallout 2 - książka Dereka
Miejsca, w których może być książka

Po znalezieniu zguby wracaj do Becky. Nagrodą jest 80$ i 300 expa.

 

Deliver a meal to Smitty for Mom
(Zanieś Smitty’emu jedzenie od Mamuśki)

Byliśmy już w barze Mamuśki, gdy szukaliśmy książki dla Becky. Tak się składa, że właścicielka wspomnianej jadłodajni ma dla nas bardzo łatwe zadanie. Warto je zrobić, bo zajmuje niewiele czasu, a dostaniemy za nie 150 expa.

Podczas rozmowy z Mamuśką zapytaj się o wydarzeniach w mieście. Poprosi Cię o dostarczenie jedzenia do mężczyzny o imieniu Smitty. Oczywiście się zgadzamy. Obiad znajdzie się w Twoim ekwipunku. Na wykonanie zadania masz dobę, więc zrób je od razu. Smitty znajduje się na zachodnim krańcu zachodniej dzielnicy miasta. Prowadzi złomowisko.

Oddaj Smitty’emu posiłek, a dostaniesz stimpaka, wspomniane na początku doświadczenie i +10 karmy. Dodatkowo, jeśli wrócisz do baru Mom’s Diner, właścicielka da Ci darmowy obiad. Przywraca on kilka punktów HP.

 

Get car part for Smitty
(Zdobądź części samochodowe dla Smitty’ego)

Zapewne zauważyłeś samochód przed budą, w której mieszka złomiarz. Tak się składa, że możesz zostać właścicielem tej bryki. Zanim to się stanie, będziemy musieli odwiedzić jeszcze kilka innych miejsc. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by już teraz wypytać Smitty’ego o maszynę. Okazuje się, że do uruchomienia samochodu potrzebny jest fuel cell controller. Część ta znajduje się w Gecko.

Krążownik Szos - Fallout 2
Krążownik Szos

 

Return Anna’s locket
(Zwróć medalion Anny)

Około północy wejdź do zrujnowanego domu obok posterunku Bractwa Stali. Zobaczysz tam ducha Anny. Porozmawiaj ze zjawą. Ponieważ Cię nie słyszy, nie odpowie na pytania. Dowiesz się jednak od niej, że poszukuje zaginionego medalionu. Ktoś go jej ukradł. Złodzieja pomoże znaleźć Mamuśka z baru we wschodniej dzielnicy miasta.

Udaj się do baru i wypytaj właścicielkę o nawiedzony dom, co się w nim wydarzyło dwa lata temu i kto w nim wtedy nocował. Uzyskane informacje sugerują, że złoty medalion ma nastolatek, który dołączył do lokalnego gangu. Tak się składa, że jest to Joey. Znajdziesz go przy przejściu z zachodniej do wschodniej dzielnicy. Stoi tam z dwoma innymi osobami. Naprawdę łatwo rozpoznać tę grupkę.

Medalion możesz odzyskać bez wysiłku, strasząc dzieciaka duchem. Nie zawsze się to udaje. Zapisz grę i próbuj do skutku lub: okradnij go, kup medalion, sprowokuj do walki i zabij.

Z błyskotką wracaj do Anny. Oddaj jej naszyjnik i poczekaj chwilę. Duch zniknie, a po dziewczynie zostanie kupka kości. Pochowany jej szczątki. Zabierz łopatę z regału, który stoi w tym samym pokoju.

Udaj się na cmentarz we wschodniej dzielnicy. Grób Anny znajduje się w pierwszym rzędzie od dołu ekranu – drugi od prawej strony. Użył łopaty, by go rozkopać. Umieść kości w powstałej dziurze („użyj” worka z kościami na otwartym grobie), a następnie zakop grób. Zadanie dobiegło końca.

Za wykonanie tego questa otrzymasz łącznie 850 punktów doświadczenia i zyskasz 28 karmy.

 

Sabotage Becky’s still
(Zepsuj aparaturę Becky)

By rozpocząć to zadanie trzeba spełnić pewne warunki. Najpierw musisz napić się alkoholu w barze Becky, a następnie zrobić to samo w barze The Hole. Powinna się pojawić dodatkowa opcja dialogowa – pytanie, czemu Frankie sprzedaje whisky tak drogo. Mężczyzna powie, że takie są ceny i nie wie, w jaki sposób Becky może sobie pozwolić na sprzedawanie go po kosztach.

Oczywiście oferujemy pomoc. Wróć do baru Becky. Spróbuj otworzyć drzwi przy których stoi ochroniarz. Każe Ci od nich odejść. Posłuchaj go i poczekaj kilka minut. W pewnym momencie od nich odejdzie. Otwórz wtedy zamek i zejdź do piwnicy. Okazuje się, że Becky ma swój własny destylator. Wracaj do właściciela The Hole.

Za poinformowanie o znalezisku zostaniesz nagrodzony 100$ i 400 punktami doświadczenia. Frankie poprosi, żebyś zepsuł aparaturę Becky.

Dobra droga

Odmów lub zaproponuj inne rozwiązanie. Jeśli uda Ci się zaliczyć test retoryki, przekonasz właściciela baru, by kupował alkohol od Becky. Dostaniesz 900 expa i 70 karmy.

Zła droga

Zgódź się zepsuć aparaturę. Jeśli nie masz łomu, udaj się do północno-wschodniego pokoju. Łom znajdziesz w regale. Wróć do baru Becky i za pomocą łomu zepsuj destylator. Zyskasz 700 expa, ale stracisz 50 karmy. Dodatkowo, Becky się na Ciebie obrazi i już nie będzie można rozpocząć z nią dialogów w przyszłości. Ogólnie, mało opłacalne rozwiązanie.

Można też zakombinować i zniszczyć destylator, a później przekonać Frankiego, by kupował alkohol od Becky. Zyskasz obie nagrody – pozytywne i negatywne. Zalecam jednak pozostać tylko przy dobrym rozwiązaniu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.