Fallout 2 - Den

Den (Nora)

Witaj w siedlisku szumowin i łowców niewolników. Den to miasto, w którym rządzi prawo silniejszego. Pierwszą rzeczą o której powinieneś wiedzieć są kradnące dzieci. Rozejrzyj się dokładnie, a zobaczysz, że stoją przy drzwiach każdego ważniejszego budynku. Gdy Twoja postać będzie przechodziła przez próg, sieroty ją okradną. Istnieje prosty sposób by temu zapobiec. Wystarczy przechodzić przez drzwi w trybie walki. Jeśli zostałeś okradziony, możesz spróbować okraść dziecko, które to zrobiło, by odzyskać przedmioty. Jeśli już ich nie ma, to szukaj skradzionego dobytku u lokalnych sklepikarzy.

Collect money from Fred
(Zbierz pieniądze od Freda)

Zaczniemy od zadania, które jest łatwe do zrealizowania i, na dłuższą metę, bardzo opłacalne. Niedaleko miejsca, w którym pojawiłeś się przybywając do miasta, znajduje się kasyno z szyldem „Becky’s„. Wejdź do środka i porozmawiaj z właścicielką. Znajdziesz ją za barem. Zapytaj, czy nie ma dla Ciebie jakiejś roboty.

Musisz odebrać 200$ od niejakiego Freda. Jest to niespłacony dług. Fred wygląda jak większość bezdomnych osób w Den. Jest przygarbiony i ubrany w żółte łachmany. Odróżnisz go od pozostałych meneli po opisie. Tylko on jest określony jako „citizen of Den” (obywatel Nory). Zwykle znajdziesz go w budynku pokazanym na zrzucie ekranu. Może też być w jego okolicach lub nawet w kasynie Becky.

Fallout 2 - Fred
Fred

Dług można odebrać na trzy sposoby:

  • w całości
  • zabrać od Freda połowę i dołożyć 100$
  • spłacić dług w całości za niego

Najlepiej wybrać opcję drugą. Gdy wrócisz z pieniędzmi do Becky, będzie tak ucieszona, że da Ci połowę. Wyjdziesz na 0, ale… Jeśli po kilku miesiącach wrócisz do Den, spotkasz odmienionego Freda. Będzie ubrany w garnitur. Okaże się, że wygrał w kasynie kupę kasy. Nie zapomni o Twojej pomocy. Otrzymasz od niego 2000$, granat plazmowy, 200 small energy cells i 250 microfusion cells.

Od razu po przekazaniu pieniędzy właścicielce kasyna otrzymasz 200 punktów doświadczenia i 5 punktów karmy.

Get book from Derek
(Zdobądź książkę od Dereka)

Jest to drugie zadanie, które zleci Ci Becky. Pożyczyła książkę niejakiemu Derekowi. Teraz chce ją odzyskać. Od zleceniodawczyni dowiesz się, że Derek przebywa w barze Mom’s Diner. Przybytek ten znajduje się we wschodniej części miasta. Idź zatem na wschodni kraniec mapy i przejdź do innego obszaru.

Jesteś już we wschodniej dzielnicy miasta? Zatem bar Mamy znajdziesz na południowo-wschodnim krańcu mapy. Derek stoi na zewnątrz, niedaleko wejścia. Ma zieloną koszulę. Rozmawiać z Tobą będzie tylko w dzień. Niestety, Derek nie powie Ci za wiele. Sam nie ma pojęcia, gdzie wyrzucił książkę. Musisz przeszukać tę dzielnicę miasta, by ją znaleźć. Na szczęście liczba miejsc, w których może się ona znajdować jest ograniczona. Trzeba sprawdzić cztery punkty w mieście. Jedno z tych miejsc zostało losowo wybrane przez skrypt w grze i to w nim znajdziesz książkę.

  • na południu od cmentarza stoi beczka, o która są oparte drzwi samochodowe – książka może leżeć po jej lewej stronie
  • na cmentarzu – sprawdź dwa dolne rzędy grobów, a dokładnie przestrzeń między dwoma pierwszymi grobami po lewej
  • w wychodku na północ od baru The Hole
  • w kępie drzew na wschodnim krańcu mapy
Fallout 2 - książka Dereka
Miejsca, w których może być książka

Po znalezieniu zguby wracaj do Becky. Nagrodą jest 80$ i 300 expa.

Deliver a meal to Smitty for Mom
(Zanieś Smitty’emu jedzenie od Mamuśki)

Byliśmy już w barze Mamuśki, gdy szukaliśmy książki dla Becky. Tak się składa, że właścicielka wspomnianej jadłodajni ma dla nas bardzo łatwe zadanie. Warto je zrobić, bo zajmuje niewiele czasu, a dostaniemy za nie 150 expa.

Podczas rozmowy z Mamuśką zapytaj się o wydarzeniach w mieście. Poprosi Cię o dostarczenie jedzenia do mężczyzny o imieniu Smitty. Oczywiście się zgadzamy. Obiad znajdzie się w Twoim ekwipunku. Na wykonanie zadania masz dobę, więc zrób je od razu. Smitty znajduje się na zachodnim krańcu zachodniej dzielnicy miasta. Prowadzi złomowisko.

Oddaj Smitty’emu posiłek, a dostaniesz stimpaka, wspomniane na początku doświadczenie i +10 karmy. Dodatkowo, jeśli wrócisz do baru Mom’s Diner, właścicielka da Ci darmowy obiad. Przywraca on kilka punktów HP.

Get car part for Smitty
(Zdobądź części samochodowe dla Smitty’ego)

Krążownik Szos - Fallout 2
Krążownik Szos

Zapewne zauważyłeś samochód przed budą, w której mieszka złomiarz. Tak się składa, że możesz zostać właścicielem tej bryki. Zanim to się stanie, będziemy musieli odwiedzić jeszcze kilka innych miejsc. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by już teraz wypytać Smitty’ego o maszynę. Okazuje się, że do uruchomienia samochodu potrzebny jest fuel cell controller. Część ta znajduje się w Gecko.

Return Anna’s locket
(Zwróć medalion Anny)

Około północy wejdź do zrujnowanego domu obok posterunku Bractwa Stali. Zobaczysz tam ducha Anny. Porozmawiaj ze zjawą. Ponieważ Cię nie słyszy, nie odpowie na pytania. Dowiesz się jednak od niej, że poszukuje zaginionego medalionu. Ktoś go jej ukradł. Złodzieja pomoże znaleźć Mamuśka z baru we wschodniej dzielnicy miasta.

Udaj się do baru i wypytaj właścicielkę o nawiedzony dom, co się w nim wydarzyło dwa lata temu i kto w nim wtedy nocował. Uzyskane informacje sugerują, że złoty medalion ma nastolatek, który dołączył do lokalnego gangu. Tak się składa, że jest to Joey. Znajdziesz go przy przejściu z zachodniej do wschodniej dzielnicy. Stoi tam z dwoma innymi osobami. Naprawdę łatwo rozpoznać tę grupkę.

Medalion możesz odzyskać bez wysiłku, strasząc dzieciaka duchem. Nie zawsze się to udaje. Zapisz grę i próbuj do skutku lub: okradnij go, kup medalion, sprowokuj do walki i zabij.

Z błyskotką wracaj do Anny. Oddaj jej naszyjnik i poczekaj chwilę. Duch zniknie, a po dziewczynie zostanie kupka kości. Pochowamy jej szczątki. Zabierz łopatę z regału, który stoi w tym samym pokoju.

Udaj się na cmentarz we wschodniej dzielnicy. Grób Anny znajduje się w pierwszym rzędzie od dołu ekranu – drugi od prawej strony. Użył łopaty, by go rozkopać. Umieść kości w powstałej dziurze („użyj” worka z kościami na otwartym grobie), a następnie zakop grób. Zadanie dobiegło końca.

Za wykonanie tego questa otrzymasz łącznie 850 punktów doświadczenia i zyskasz 28 karmy.

Sabotage Becky’s still
(Zepsuj aparaturę Becky)

By rozpocząć to zadanie trzeba spełnić pewne warunki. Najpierw musisz napić się alkoholu w barze Becky, a następnie zrobić to samo w barze The Hole. Powinna się pojawić dodatkowa opcja dialogowa – pytanie, czemu Frankie sprzedaje whisky tak drogo. Mężczyzna powie, że takie są ceny i nie wie, w jaki sposób Becky może sobie pozwolić na sprzedawanie go po kosztach.

Oczywiście oferujemy pomoc. Wróć do baru Becky. Spróbuj otworzyć drzwi przy których stoi ochroniarz. Każe Ci od nich odejść. Posłuchaj go i poczekaj kilka minut. W pewnym momencie od nich odejdzie. Otwórz wtedy zamek i zejdź do piwnicy. Okazuje się, że Becky ma swój własny destylator. Wracaj do właściciela The Hole.

Za poinformowanie o znalezisku zostaniesz nagrodzony 100$ i 400 punktami doświadczenia. Frankie poprosi, żebyś zepsuł aparaturę Becky.

Dobra droga

Odmów lub zaproponuj inne rozwiązanie. Jeśli uda Ci się zaliczyć test retoryki, przekonasz właściciela baru, by kupował alkohol od Becky. Dostaniesz 900 expa i 70 karmy.

Zła droga

Zgódź się zepsuć aparaturę. Jeśli nie masz łomu, udaj się do północno-wschodniego pokoju. Łom znajdziesz w regale. Wróć do baru Becky i za pomocą łomu zepsuj destylator. Zyskasz 700 expa, ale stracisz 50 karmy. Dodatkowo, Becky się na Ciebie obrazi i już nie będzie można rozpocząć z nią dialogów w przyszłości. Ogólnie, mało opłacalne rozwiązanie.

Można też zakombinować i zniszczyć destylator, a później przekonać Frankiego, by kupował alkohol od Becky. Zyskasz obie nagrody – pozytywne i negatywne. Zalecam jednak pozostać tylko przy dobrym rozwiązaniu.

Lara wants to know what is being guarded in the church
(Lara chce wiedzieć, co jest przechowywane w kościele)

W zachodniej części Den, na północ od miejsca, gdzie pojawiał się duch Anny, znajdziesz budynek, w którym stacjonuje gang Lary. Wejdź do środka i porozmawiaj z kobietą. Kiedy zapytasz ją o to, czy może zaoferować jakieś zajęcie, usłyszysz, że chciałaby się dowiedzieć, co jest przechowywane w kościele, we wschodniej części miasta. Udaj się tam.

Na miejscu porozmawiaj z facetem stojącym po prawej stronie drzwi. Jeśli uda Ci się go okłamać, zostaniesz wpuszczony do środka i otrzymasz 500 expa. Podobny rezultat można uzyskać posiadając 8 punktów siły.

Wejdź do środka i przeszukaj dowolną skrzynię. Za samo to otrzymasz kolejne 500 expa. Skoro wiemy, co jest w skrzyniach, możemy wracać do Lary.

Za zdobytą wiedzę dostaniesz od Lary obiecane $200 i kolejne zadanie…

Get permission from Metzger for gang war
(Uzyskaj pozwolenie na wojnę gangów od Metzgera)

Zadanie jest bardzo proste. Musisz pójść na wschodnią stronę Den i znaleźć budynek gildii niewolników. Łatwo poznasz go po tym, że na ścianie wisi szyld z napisem Slaver’s Guild.

W pierwszym pomieszczeniu zaczepi cię jeden z członków gildii. Podpytaj go o Vica i Metzgera. Sam Metzger czeka w następnym pokoju. Możesz próbować załatwić teraz sprawę Vica (w końcu musimy go uwolnić, żeby pchnąć naprzód główną fabułę), ale w tej solucji na razie zajmiemy się tylko sprawami Lary. Do Vica wrócimy później.

Zapytaj Metzgera o pozwolenie na wojnę gangów. Po krótkiej wymianie zdań, Metzger stwierdzi, że Lara może próbować zaatakować gang rywali. Dostaniesz 200 expa. Wróć z nowiną do Lary, a otrzymasz od niej $50. Od razu zapytaj, czy ma jeszcze jakąś robotę. Aktywuje się kolejne zadanie.

Find weakness in Tyler’s gang guarding the church
(Znajdź słabe punkty gangu Tylera, strzegącego kościoła)

Udaj się do wschodniej części miasta i porozmawiaj z Tylerem. Jeśli masz wystarczająco wysoką umiejętność Speech (Retoryka), Tyler powie Ci o planowanej imprezie. Pozwól mu mówić na ten temat aż rozmowa się skończy. Otrzymasz 200 expa za odkrycie słabości gangu. Możesz wracać do Lary i przekazać jej, czego się dowiedziałeś.

Help Lara attack Tyler’s gang
(Pomóż Larze zaatakować gang Tylera)

Lara nie zapłaci ci za poprzednie zadanie, jeśli nie pomożesz jej w walce z gangiem Tylera. Oczywiście chcemy się do niej przyłączyć, żeby zdobyć trochę expa. Po tym jak powiesz Larze, że jesteś gotowy do walki, akcja przeniesie się przed kościół, w którym stacjonuje wrogi gang.

Kilka porad dotyczących walki:

  • na samym początku Lara i jej gang zaatakują samotnego strażnika, stojącego na zewnątrz kościoła. Pomóż im go zabić, ale nie pozwól, by przeciwnicy w środku kościoła cię zauważyli
  • po zabiciu samotnego strażnika zakończ walkę i porozmawiaj z Larą. Już teraz dostaniesz od niej zapłatę za pomoc: $400
  • poczekaj aż ludzie Lary wejdą do kościoła – walka nie rozpocznie się, dopóki Ty nie zrobisz tego samego
  • kiedy ludzie Lary będą już w środku, ty też tam się udaj. Na twój widok, ludzie Tylera powinni zaatakować, ale z racji tego, że ludzie Lary są już w środku, walka powinna być łatwiejsza

Za pomoc w pozbyciu się gangu rywali, dostaniesz 1000 expa + wspomnianą wcześniej kasę.

Alternatywne rozwiązanie zadania

Jeśli chcesz, zamiast z Larą, możesz sprzymierzyć się z Tylerem. Kiedy Lara zaproponuje ci dołączenie do ataku, powiedz jej, że musisz się przygotować. Pójdź do Tylera i powiedz mu o planowanym ataku. Zawrzecie umowę, że przeprowadzisz atak z Larą, ale podczas walki staniesz po stronie Tylera.

Nagroda za takie podejście jest praktycznie taka sama: też dostaniesz 1000 expa, a kasę możesz wyciągnąć z ciała Lary. Musisz jednak wiedzieć, że zdrada poskutkuje tym, że dostaniesz też -30 karmy.

Free Vic from his debt by getting his radio from his house in Klamath and paying Metzger
(Ureguluj należności Vica. Przynieś radio z jego domu w Klamath i zapłać Metzgerowi)

Zrobiliśmy wszystkie zadania poboczne i nabiliśmy przy okazji sporo expa, więc możemy wrócić do głównej fabuły gry.

Obrazek pokazujący lokację pokoju Vica
Pokój, w którym jest Vic

Odwiedź ponownie gildię niewolników i zapytaj Metzgera o Vica. Szef łowców więzi go, bo Vic sprzedał mu radio, które nie do końca działa. Vic nigdzie nie pójdzie, dopóki nie naprawi radia. Jeśli grasz według tego poradnika, w Klamath na pewno zdobyłeś radio w domu Vica.

Po rozmowie z Metzgerem, udaj się do pomieszczenia, w którym więziony jest Vic. Jeśli porozmawiasz ze strażnikiem pilnującym drzwi, otworzy Ci je.

Teraz wystarczy oddać mężczyźnie radio i wrócić do Metzgera.

Wykupujemy Vica

Przywódca łowców nie wypuści Vica za darmo. Zażąda od ciebie $1000 (jeśli grasz postacią kobiecą, możesz mieć opcję przespania się z Metzgerem i zbicia ceny do $500). Cena ta nie powinna być problemem, jeśli grałeś zgodnie z tym, co do tej pory zostało napisane w poradniku.

Innym sposobem na uwolnienie Vica jest zabicie Metzgera i wszystkich jego pracowników. Jest to dość trudna walka i mając ze sobą tylko Sulika możesz nie dać rady. Ja wolę wykupić Vica i dopiero wtedy wybić łowców niewolników. Zawsze to jedna dodatkowa osoba po naszej stronie, ponieważ Vic dołącza do drużyny gracza. Metzgera warto zabić dla expa (sprawdź sekcję „Pozostałe sprawy, która znajduje się poniżej). Trzeba jednak pamiętać, że to dopiero początek gry, dlatego możesz też wrócić do Den później, z lepszym sprzętem, silniejszą postacią i wtedy pozbyć się łowców niewolników.

Informacje o Vault City

Nieważne, w jaki sposób uwolnisz Vica – najważniejsze, żeby porozmawiać z nim i zapytać o to, skąd miał na sprzedaż manierki z Krypty 13, wypytać o Vault City i zaproponować mu dołączenie do naszej wesołej gromadki.

Na Twojej mapie świata zostanie zaznaczone Vault City. Jeśli jesteś gotów, ruszaj w tamtą stronę. Ale poczekaj! Na mapie świata, po drodze do Vault City, natkniesz się na inną osadę (pojawi się na Twojej mapie, jako nieodkryte miejsce). Zatrzymaj się tam, czyli w Modoc.

Pozostałe sprawy

Porozmawiaj z Karlem

W barze Mamy, przy stoliku na samym końcu sali, spotkasz Karla. Spróbuj z nim porozmawiać i wysłuchać jego historii. Na razie niewiele ona wniesie do gry, ale bardzo się przyda w następnym mieście, które odwiedzimy.

Kocia historia Stacy

W Barze Mamuśki, przy jednym ze stolików można spotkać Stacy. Jeśli chcesz zdobyć 200 expa, postaw jej drinka. Wdzięczna kobieta stanie się rozmowna. Teraz zapytaj ją o koty. Dowiesz się, że na Pustkowiu jedzono koty. Kobieta opowie Ci też o losie jej kota. Po wysłuchaniu całej opowieści dostaniesz wspomniane punkty doświadczenia.

Opowieść Leanne o Mistrzu

Leanne przesiaduje w Kasynie Becky. Podczas rozmowy, możesz jej powiedzieć, że jesteś potomkiem człowieka, który zabił Mistrza i uratował świat. Leanne poprosi Cię o postawienie jej butelki Nuka Coli. Zrób to, a usłyszysz opowieść o Mistrzu, po której wysłuchaniu dostaniesz 350 expa.

Zabij Metzgera

Dobrym pomysłem podczas wizyty w Den jest zabicie Metzgera – przywódcy gildii łowców niewolników. Dostaniesz 1000 expa w chwili jego śmierci. Miej jednak na uwadze, że kiedy to zrobisz, nie będzie opcji ukończenia zadań dla Lary, dlatego możesz chcieć poczekać z ubiciem go, aż skończysz jej zlecenia.

Kiedy Metzger będzie już gryzł piach, pójdź do Becky. Za wiadomość o jego śmierci dostaniesz $1000. Jeśli odmówisz przyjęcia pieniędzy, Twoja reputacja wzrośnie o 50 punktów.

Uwolnij niewolników

Kolejnym sposobem na zdobycie pokaźnego zastrzyku expa jest oswobodzenie niewolników przetrzymywanych przez gildię Metzgera. Zrób to po pozbyciu się samego Metzgera i jego ludzi.

Niewolników znajdziesz na ogrodzonym obszarze, znajdującym się na tyłach gildii. Otwórz drzwi i pozwól im odejść. W nagrodę otrzymasz aż 1250 expa.

2 komentarzy na temat “Den (Nora)”

    1. Hej,
      Szczerze, to trochę został odstawiony na boczny tor. Jeśli forma tej solucji się podoba, to postaram się znaleźć czas, żeby ją jednak dokończyć 😉

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.