Baza Wojskowa Mariposa

Military Base (Baza Wojskowa)

Pełna nazwa tej lokacji to Baza Wojskowa Mariposa. Lokacja ta powinna się już znajdować na twojej mapie świata w późnym stadium gry. Jeśli jednak jej nie widzisz, to możesz ją znaleźć udając się 6 sektorów na zachód od Krypty 13. Nie będziemy tutaj wykonywać żadnych zadań, ale skupimy się szabrowaniu i zdobywaniu dodatkowego expa.

Wejście

Gdy tylko zaczniesz poruszać się po mapie, zauważą cię wilki i zaczną okrążać. Przejmij inicjatywę i zaatakuj je nim uniemożliwią ci poruszanie się. Kiedy już się ich pozbędziesz, sprawdź północno-zachodni namiot. Znajduje się w nim skrzynka, a w niej mapa i holodysk. Gdy użyjesz mapy, na mapie świata zostanie zaznaczone San Francisco.

Stalowy pręt

W pozostałych trzech namiotach, znajdziesz książki zwiększające umiejętność Naprawy, stimpaki i trochę amunicji. Na wschodzie, zaraz przy wejściu zasypanym kamieniami, stoi sobie szopa, której drzwi są zamknięte. Możesz je otworzyć albo umiejętnością, albo rozwalając je np. strzałem z mocnej broni. W środku znajdują się trzy skrzynki, w których są dynamit i liny. Zabierze je, bo będą ci potrzebne, by dostać się do bazy.

Odblokowanie zasypanego przejścia wymaga nieco improwizacji. Najpierw musisz podnieść stalowy pręt, który leży niedaleko wózka stojącego na torach. Twoja postać przymocuje ten pręt do wózka, jeśli go na nim użyjesz. Następnym krokiem będzie przymocowanie dynamitu do pręta. Podobnie jak poprzednio, użyj ładunku wybuchowego na pręcie. Teraz wystarczy już tylko użyć wózka, by postać pchnęła go w stos kamieni.

Po chwili wejście będzie stało otworem, a ty otrzymasz 5000 expa. Można wchodzić do środka.

Pierwszy poziom

Przeszukuj ciała żołnierzy Enklawy. Można w nich znaleźć trochę cennego sprzętu. Na tym poziomie bazy twoimi przeciwnikami będą głównie różnego rodzaju szczury. W korytarzu, po wschodniej stronie mapy spotkasz Super Mutant Grundela, który na nie poluje. Zaatakuje, gdy tylko cię zauważy, więc spróbuj zaatakować pierwszy.

Twoim celem jest winda po zachodniej stronie mapy. W drodze do niej miniesz generator, który trzeba naprawić. Oczywiście, jeśli twoja postać nie zna się na Naprawie, to przydatny okaże cię Vic. Za uruchomienie generatora otrzymasz 1500 expa i zyskasz dostęp do kolejnych poziomów bazy.

Drugi poziom

Na tym poziomie twoim głównym zajęciem będzie walka z Super Mutantami. W większości są oni wyposażeni w rękawice wspomagane i miotacze ognia. Niektórzy mają miniguny, dlatego najlepiej ostrzeliwać ich z daleka. Będą musieli do ciebie podejść, by ich broń była efektywna. Przy odrobinie szczęścia wykończysz ich nim im się to uda.

Przeszukaj szafkę w zrujnowanym ambulatorium na wschodzie, ponieważ leży w niej sporo stimpaków i dwie książki zwiększające umiejętność First Aid (Pierwsza Pomoc).

W kwaterach mieszkalnych znajdziesz sporo amunicji. Również do broni energetycznej. Koniecznie przeszukaj szafki, ponieważ w jednej z nich jest pancerz wspomagany.

Przy trupie żołnierza Enklawy w zachodnim korytarzu znajdziesz pistolet plazmowy.

Trzeci poziom

Upewnij się, że wejdziesz do pomieszczenia niedaleko windy, w którym jest szafka i rakieta stojąca na podłodze. W szafce znajdziesz zielony moduł pamięci, który będzie przydatny, gdy dojdziemy do San Francisco.

Poza tym czeka cię kolejna potyczka z Super Mutantami i szczurami. Tym razem Super Mutanty mogą mieć też broń laserową. Nie jest ona zbyt dużym zagrożeniem, jeśli posiadasz pancerz wspomagany.

Twoim celem jest winda znajdująca się na południu. Zjedziesz nią na jeszcze niższy poziom. Jednak zanim to zrobisz, podlecz siebie i resztę drużyny, ponieważ na dole czeka cię ciężka walka.

Czwarty poziom – Kadzie

To właśnie tutaj w pierwszej grze Fallout Mistrz produkował swoją armię Super Mutantów. Teraz miejsce to znajduje się pod władaniem Melchiora. Największym problemem podczas walki z nim jest to, że potrafi on przyzywać różne mutanty. Jeśli mu na to pozwolisz, będzie naprawdę ciężko. Najpierw przyzwane zostają szpony śmierci, które mają bardzo wysoką inicjatywę i mogą atakować 4-5 razy w ciągu tury.

Najprostszy sposób na pokonanie Melchiora to podejście jak najbliżej, zainicjowanie walki i celny krytyczny strzał w oczy. Jeśli ci się poszczęści, to Super Mutant padnie martwy nim zdoła wezwać swoje stwory.

Z jego ciała wyciągniesz karabin laserowy, a ze skrzyni znajdującej się obok miejsca, w którym stał, pistolet Gaussa.

Ruszamy dalej

To już koniec naszej krótkiej przygody w Bazie Wojskowej. Jeśli zbierałeś po drodze holodyski z dziennikami ekspedycji Enklawy, to poznałeś przy okazji kawałek historii tego miejsca. Teraz skierujemy się do San Francisco.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.