Dotarliśmy do legendarnej Krypty 13, która jest miejscem świętym dla mieszkańców Arroyo. To właśnie stąd wyruszył twój przodek, by niemal 100 lat temu ocalić świat. Teraz ty wracasz do miejsca, gdzie wszystko się zaczęło, by odnaleźć sposób na uratowanie wioski.
Po przybyciu do Krypty 13 pojawisz się u wejścia do jaskini. Idź przed siebie , a kiedy to będzie możliwe, skręć na północ. Wrota Krypty możesz otworzyć za pomocą terminalu, który znajduje się w ich pobliżu. Gdy tylko znajdziesz się wewnątrz Krypty, otrzymasz 20000 expa.
Fix the Vault 13 computer
(Napraw komputer Krypty 13)
Po otworzeniu pierwszych drzwi, rozpocznie się rozmowa z Grutharem, przywódcą społeczności, która obecnie zamieszkuje Kryptę. Jak sam zauważyłeś, jest on szponem śmierci. Podczas rozmowy wytłumacz mu, że szukasz GECKa i zapytaj, czy możesz rozejrzeć się za nim w Krypcie. Gruthar nie będzie zbyt chętny ci zaufać, więc zaproponuj, że udowodnisz swoje dobre zamiary.
Szpon śmierci opowie ci o problemie, z jakim mierzy się jego stado – nie są w stanie obsługiwać komputera, który produkował żywność, ponieważ przestał on reagować na polecenia głosowe. Poprosi cię, byś go naprawił.
Rekrutujemy Gorisa
Do naprawy komputera wrócimy za chwilę. Na razie skorzystajmy z okazji, by zwerbować bardzo ciekawego towarzysza.
Na trzecim poziomie Krypty spotkasz Gorisa. Nosi on brązowy płaszcz i przedstawia się jako uczony. Prawda jest taka, że jest to jeden ze szponów śmierci
Porozmawiaj z nim i zadawaj pytania, a przy tym bądź uprzejmy. Po kilku takich pytania Goris powinien się przyznać, że chciałby podróżować i poznawać nowe miejsca i ludzi. Jeśli masz miejsce w swojej drużynie, będziesz mógł mu zaproponować wspólną podróż.
Goris nie korzysta z broni. Zamiast tego szarżuje na wrogów i atakuje ich swoimi ostrymi pazurami – jak każdy szpon śmierci. Może być ciekawym wyborem dla drużyny, która walczy na krótkim dystansie i nie polega na broni atakującej obszarowo.
Wróćmy jednak do naszego zadania. Jeśli udasz się na trzeci poziom Krypty, znajdziesz na nim dużą jednostkę centralną na wschodnim krańcu mapy. To właśnie zepsuty komputer. Gdy wejdziesz z nim w interakcję i zajrzysz do środka, potwierdzi się przypuszczenie, że moduł głosowy został zepsuty. Musimy znaleźć nowy
Szukamy modułu
Moduł taki możemy zdobyć w dwóch miejscach:
- Pierwszą opcją jest zakup – moduł kupisz w New Reno, w sklepie New Reno Arms za $3000.
- Druga opcja pozwoli ci zdobyć moduł za darmo – musisz udać się do Vault City. Moduł znajdziesz na drugim poziomie Krypty 8 w skrzynce, w jednym z pomieszczeń.
Kiedy moduł znajdzie się w twoim ekwipunku, wróć do Krypty 23. Użyj części na terminalu jednostki centralnej, a komputer zostanie naprawiony. Możesz już wracać do Gruthara, by poinformować go, że urządzenie działa już bez zarzutów. Za naprawienie komputera otrzymasz 5000 expa.
Oczywiście powinieneś też zapytać Gruthara, czy udało mu się zlokalizować GECK. Okaże się, że tak się stało i szpon śmierci wręczy ci walizkę, której tak długo poszukiwałeś. Otrzymasz w tym momencie 4000 expa za znalezienie GECKa.
Inny sposób zdobycia GECKa
Jeśli nie chcesz naprawiać komputera Krypty 13, to możesz zdobyć GECK w inny sposób. Tak naprawdę znajduje on się cały czas w szafce, z której możesz go w każdej chwili zabrać.
Magazyn pokazany na zrzucie ekranu znajduje się na trzecim poziomie Krypty. Będziesz potrzebował użyć umiejętności Lockpick (Otwieranie), by dostać się do skrzynek i szafek, ponieważ każda z nich jest zamknięta. Po prostu przeszukaj wszystkie, a na pewno znajdziesz artefakt, po który tutaj przybyłeś.
Opuszczamy Kryptę 13
Nasza wizyta w tej lokacji była dość krótka, ale po prostu nie ma tu wiele więcej do zrobienia. Mamy już przedmiot, który powinien uratować wioskę Arroyo, ale zanim do niej wrócimy, proponuję zatrzymać się w jednym miejscu po drodze. Chodzi mi o Redding.