Witaj w Redding! Być może zastanawiasz się, czemu zatrzymujemy się w tym mieście dopiero teraz. Z pozoru Redding może się wydawać miastem, które powinno się odwiedzić na początku przygody. W końcu leży niedaleko takich miejscowości jak Modoc czy Den. Niech to cię nie zmyli, ponieważ w kopalniach pod powierzchnią miasta skrywają się stwory, które można wyeliminować tylko za pomocą dużej siły ognia.
Przebywając w Redding będziemy głównie wykonywać zadania dla miejscowego szeryfa. Jeśli potrzebujesz gotówki, to odwiedź tutejsze kasyno, które pełni też rolę ratusza. Człowiek stojący za kasą posiada zwykle sporą ilość pieniędzy przeznaczonych na cele handlowe.
Dostarczamy Antidotum na Jet (Odlot)
Jeśli udało ci się stworzyć antidotum na Jet, możesz szybko zyskać duży zastrzyk doświadczenia i gotówki. Upewnij się, że masz w ekwipunku butelkę antidotum, a następnie udaj się do doktora Johnsona. Znajdziesz go w jasnym budynku, który ma na ścianie napis Hospital, a przed wejściem wisi szyld z napisem Painless Doc Johnson.
Powiedz doktorowi, że masz parę pytań a następnie poinformuj go, że doktor Troy wyprodukował antidotum na narkotyk. Doktor Johnson będzie zachwycony i poprosi o przekazanie mu tego specyfiku. Możesz mu go oczywiście oddać za darmo, ale jeśli poprosisz o jakieś wynagrodzenie, to otrzymasz $2000. Za przekazanie lekarstwa otrzymasz też 2500 expa.
Evict the widow
(Wyrzuć wdowę)
Będzie to twoje pierwsze zadanie od szeryfa Mariona, którego znajdziesz w… biurze szeryfa. Zaskoczenia tutaj nie ma. Pogadaj z szeryfem i zapytaj o jego zranioną nogę, a pojawi się możliwość zapytania go, czy możesz jakoś pomóc w mieście.
Marion poinformuje cię, że wdowa Rooney zalega z opłatą za czynsz. Masz się do niej przejść i wyrzucić ją z domu.
Kobietę znajdziesz w budynku po drugiej stronie ulicy, który pokazano na obrazku. Okazuje się, że cała afera jest o śmieszną sumę wynoszącą $120.
Zadanie to możesz rozwiązać na dwa sposoby – albo wyrzucisz kobietę z domu, albo dasz jej pieniądze na opłacenie zaległości. W pierwszym przypadku otrzymasz 1000 expa i $100, ale stracisz 25 punktów Karmy. Za to jeśli wspomożesz wdowę finansowo, to otrzymasz 1500 expa, $100 i 25 punktów pozytywnej Karmy. Oczywiście po wynagrodzenie musisz wrócić do szeryfa. Od razu dostaniesz też od niego kolejne zadanie.
Break up the bar brawl
(Przerwij rozróbę w barze)
W pobliskim barze o nazwie Malamute Saloon trwa sprzeczka między przedstawicielami dwóch firm górniczych. Twoim zadaniem jest ją zakończyć. Saloon jest niedaleko biura szeryfa, a poznasz go po neonie z wizerunkiem psa.
Gdy wejdziesz do budynku, zauważysz jak kobieta grozi mężczyźnie, a on jej. Teoretycznie najlepszym rozwiązaniem byłoby przekonanie obu stron konfliktu, że powinni się rozejść w pokoju. Możesz to osiągnąć powołując się na szeryfa. Obie osoby stwierdzą, że ze względu na jego osobę, dadzą sobie spokój. Niestety, zadanie to zawiera błąd, który nigdy nie został naprawiony w oryginalnej wersji gry. Wybierając takie rozwiązanie nie dostaniesz doświadczenia, a szeryf Marion stwierdzi, że w ogóle nie rozwiązałeś sytuacji.
Jeśli chcesz otrzymać 1500 expa i $300 nagrody od szeryfa, musisz aresztować jednego z awanturników. Zrób to jednak tak, żeby nie rozpocząć bójki. Powinno ci się to udać za pomocą opcji dialogowej mówiącej, że poprosisz spokojnie, a następnie załadujesz broń i poczekasz, by poćwiczyć strzelanie do celów.
Po aresztowaniu jednej z osób znajdziesz się w biurze szeryfa. Porozmawiaj z nim od razu, by otrzymać pieniądze i kolejne zadanie.
Find out who cut the whore
(Dowiedz się, kto pociął dziwkę)
W Saloonie Malamute doszło do przestępstwa, w którym ucierpiała jedna z prostytutek. Masz się dowiedzieć, kto jest sprawcą i wymierzyć sprawiedliwość.
Śledztwo zaczniemy od rozmowy z barmanką w Saloonie, ale zanim się za to zabierzesz, musisz zwrócić uwagę na pewną rzecz. Barmanka nie będzie chciała z tobą rozmawiać, jeśli masz w drużynie towarzyszy, którzy nie są ludźmi. Wystarczy, że porozmawiasz z nimi poza Saloonem i każesz im poczekać, aż wrócisz.
Przesłuchaj barmankę, a dowiesz się, że poszkodowana dziewczyna miała przy sobie żeton z kopalni Morningstar, kiedy ją znaleziono. Podejrzanym jest więc górnik z owej firmy. Siedzibę kopalni Morningstar znajdziesz w północnej części miasta. Wystarczy wyjść z Saloonu i skorzystać z zielonego przejścia za budynkiem. Teraz poszukaj baraku z plakatem zawierającym nazwę kopalni, którą szukamy.
Wystarczy, że zagadasz do osobnika zaznaczonego na zrzucie ekranu, czyli niejakiego Obidiaha. Sam się od razu przyzna do pocięcia dziewczyny. W zależności od tego, co zrobisz z mężczyzną, nagroda będzie inna:
- jeśli go zabijesz, to nie dostaniesz doświadczenia, a tylko $500
- za aresztowanie Obidiaha dostaniesz 1250 expa i $500
- możesz go też puścić wolno, ale wtedy nie dostaniesz ani doświadczenia, ani pieniędzy
By zakończyć zadanie i otrzymać pieniądze, porozmawiaj z szeryfem. Będzie też miał on dla ciebie jeszcze jedno zadanie.
Kill Frog Morton
(Zabij Żabę Mortona)
Nazwa tego zadania mówi wszystko – musimy zabić Froga Mortona i nie ma tutaj wielkiej filozofii. Morton jest przywódcą gangu, który zajął ruiny kopalni Wanamingo. Ruiny to to praktycznie cała zachodnia dzielnica Redding. Wyjdź z biura szeryfa i kieruj się na zachód, aż przejdziesz do kolejnego obszaru.
Zaraz po wejściu do tej dzielnicy zaatakują cię szczury i świnioszczury, więc miej broń pod ręką. Na całym terenie jest też trochę pułapek i gangsterów, którzy będą cię atakować bez ostrzeżenia. W ciele przygniecionym kamieniami znajdziesz dynamit, a w pobliskim regale książkę zwiększającą umiejętność.
Morton znajduje się w hali na północnym-zachodzie. Możesz zaatakować go od frontu, otwierając jedną z bram, albo zajść gang od tyłu. W tym celu wykorzystaj ruiny budynku na południe od hali. Możesz nimi się dostać do tylnego wejścia.
Gdy ostatni członek gangu padnie martwy, dostaniesz 3000 expa. Możesz wrócić do szeryfa, by dostać obiecane $1000 za dobrze wykonaną robotę. Dowiesz się też, że Żaba Morton ma 3 braci. Od tej pory, na mapie świata, możesz trafiać na losowe spotkania, w których będą próbowali pomścić zabitego przez ciebie brata.
Find the excavator chip
(Znajdź procesor do maszyny górniczej)
Zadanie możesz aktywować podczas rozmowy z Danem McGrew, który jest szefem kopalni Morningstar. Budynek, w którym urzęduje Dan, znajduje się w północnej dzielnicy miasta. Łatwo go poznasz, ponieważ na ścianie jest plakat z nazwą kopalni. Gdy zapytasz Dana o jakąś pracę, opowie ci o tym, że w jego maszynie górniczej zepsuł się procesor. Tak się składa, że taki sam procesor znajduje się w maszynie, w porzuconej kopalni Wanamingo. Dan zapłaci ci $1000 za zdobycie i dostarczenie go.
Do kopalni Wanamingo możesz się dostać za pomocą windy, która się znajduje w tym samym budynku, w którym stacjonował gang Froga Mortona. Jeśli nie wiesz, o co chodzi, to sprawdź opis poprzedniego zadania.
Gdy tylko zjedziesz do kopalni, zaatakują cię stwory znane przez mieszkańców Redding jako wanamingo. Potworki też potrafią mieć tony punktów wytrzymałości i zadają kilka ataków na turę. To właśnie przez nie czekaliśmy do tej pory z odwiedzeniem Redding. No ale wróćmy do tematu: procesor, którego poszukujemy, znajduje się w maszynie zaznaczonej na obrazku.
Niedaleko maszyny, na ziemi, można znaleźć drugi taki procesor. Jest on jednak bezużyteczny i nie ukończysz zadania, jeśli spróbujesz go oddać właścicielowi kopalni. Zadanie można ukończyć tylko za pomocą części wyciągniętej z maszyny.
Zdecyduj, komu oddać procesor
Kiedy już zdobędziesz potrzebną część, możesz wracać na powierzchnię. Zanim wrócisz do Dana, zakończyć zadanie, musisz wiedzieć, że możesz oddać część też kierowniczce kopalni Kokoweef, Marge LeBarge. Oczywiście znajdziesz ją w budynku z odpowiednim szyldem.
Bez względu na to, komu przekażesz rozchwytywaną część, dostaniesz $1000 i 2500 expa. Różnica między Danem a Marge polega tylko na tym, że on wspiera New Reno, a ona NCR.
Powrót do Arroyo
Po wykonaniu wszystkich zadań w Redding, spakuj się i ruszaj do Arroyo. Czas dostarczyć GECKa, który ocali wioskę.
Albo i nie… Gdy tylko pojawisz się w Arroyo, rozpocznie się rozmowa z Hakuninem. Szaman opowie ci o ostatnich wydarzeniach oraz zdradzi, że najeźdźcy udali się na południe do miejsca, które nazywali Navarro. Ruszaj więc w pościg, a twoim następnym przystankiem niech będzie Navarro.
Pozostałe sprawy
Inwestycja w kopalnie
Podczas rozmowy z burmistrzem Ascorti, który zwykle przebywa w swoim kasynie, będziesz mieć możliwość zainwestowania w kopalnię Wanamingo. Polega to na tym, że za $1000 kupujesz od burmistrza udziały w tej opuszczonej kopalnie, a następnie eksterminujesz znajdujące się w niej wanamingo. Jeśli zabijesz wszystkie, burmistrz odkupi od ciebie udziały za $2500.
Czy to się opłaca? Musisz sam sobie odpowiedzieć na to pytanie. Wybicie wszystkich wanamingo i tak jest dobrym pomysłem, ponieważ dostajesz za nie sporo doświadczenia. Z drugiej strony, trzeba spalić trochę amunicji, żeby się ich pozbyć. Inwestycja może pomóc w amortyzacji tych kosztów.
Walki kretoszczurów
Jeśli lubisz hazard wymieszany z odrobiną zwierzęcej brutalności, mogą cię zainteresować walki kretoszczurów – Molerat Mambo.
Arenę, na której odbywają się walki, znajdziesz w północnej dzielnicy Redding. Potyczki mają miejsce między 12:00 a 17:00. W tym czasie możesz porozmawiać z Jackpot Jane i obstawiać zakłady. Jane poda ci imiona dwóch kretoszczurów, które staną do następnej walki. Musisz zdecydować, na którego postawisz swój zakład wynoszący $100.
Reguły są banalnie proste – jeśli twój kretoszczur wygra, otrzymasz od Jane podwojony zakład. Jeśli uda mu się wygrać w pierwszej rundzie, dostaniesz $300. Oczywiście jeśli przegrasz, tracisz postawione $100.