Kryptopolis

Vault City (Kryptopolis) część 2

Ta część solucji opisuje naszą drugą dłuższą wizytę w Vault City. Dokończymy rozpoczęte wcześniej zadania i rozpoczniemy kilka nowych. Nie zrobiliśmy tego w pierwszej części opisu, ponieważ łatwiej jest je zrealizować mając status Obywatela.

Poznajemy rozmieszczenie dodatkowych miast

Na sam początek, udamy się do Eda. To handlarz bydłem, od którego Vic kupił manierki z numerem 13. Od Eda uzyskamy lokalizacje kilku miast, które będziemy odwiedzać w następnych etapach gry.

Gdzie mieszka Ed? Kiedy pojawisz się w Kryptopolis, poszukaj niewielkiej chatki, która znajduje się między klatką, w której trzymani są ludzie, a zagrodą, w której są brahminy. Ed jest w środku. Dowiesz się od niego, że manierki nabył podczas dłuższej trasy handlowej, która przebiegała przez Gecko, Broken Hills, New Reno i Redding. Miejscowości zostaną zaznaczone na twojej mapie świata. Dostaniesz też 500 expa.

Kończymy zadania związane z elektrownią

Aby zamknąć sprawę elektrowni musimy oczywiście pogadać z doradcą McClure, w budynku rady. Kiedy będziesz z nim rozmawiać, kolejność jest ważna (poniekąd). Jeśli najpierw przekażesz mężczyźnie dysk z danymi ekonomicznymi, on sam pójdzie do Krypty, by przygotować dla ciebie dysk optymalizacyjny. Proponuję najpierw poinformować go o tym, że elektrownia została naprawiona, bo sami chcemy udać się do Krypty 8. Dostaniesz papiery potwierdzające, że jesteś teraz obywatelem Vault City i będziesz mógł wejść do Krypty. Dodatkową zaletą jest fakt, że nie będą nas już przeszukiwać podczas przekraczania bramy miasta.

Komputer Krypty 8

Dopiero teraz oddaj dysk z danymi ekonomicznymi, a dostaniesz 750 expa. No dobra, idziemy do Krypty, by przeprowadzić proces optymalizacji. Komputer, którego szukamy, znajduje się na poziomie 3. Po prostu użyj windy, by się tam dostać.

Od windy idź prosto w dół, a następnie skręć na wschód. Komputer, którego szukasz został zaznaczony na screenie po prawej. Wystarczy wejść z nim w interakcję, a jedną z opcji będzie włożenie dysku i przeprowadzenie optymalizacji. Przy okazji możesz przeszukać archiwa komputera. Dzięki temu na twojej mapie świata powinna się pojawić Krypta 15.

Ze zoptymalizowanym dyskiem możesz wrócić do Gecko. Wystarczy włożyć go do terminala (musisz użyć dysku na komputerze), którego użyliśmy do zaprogramowania robota naprawczego, by zwiększyć wydajność reaktora. Dostaniesz za to 2500 expa.

Deliver a sample of jet to Dr. Troy
(Dostarcz próbkę narkotyku Jet doktorowi Troy)

Doktor Troy przebywa w ambulatorium na pierwszym poziomie Krypty 8. Łatwo go znajdziesz, bowiem na tym piętrze znajduje się tylko on i pielęgniarka. Musisz posiadać umiejętność Doktora na co najmniej 75% i być obywatelem, by otrzymać to zadanie.

Wystarczy porozmawiać z doktorem, a kiedy będziesz próbował zakończyć rozmowę, Troy poprosi o przysługę. Chciałby dostać próbkę Jet (Odlot), by przeprowadzić eksperymenty i zsyntezować lekarstwo. Narkotyk najłatwiej zdobyć w New Reno, ale czasami można też trafić na niego w Den.

Ponieważ na tym etapie gry masz już status obywatela Vault City, bez problemu możesz wnieść narkotyk do miasta. Po prostu przekaż go doktorowi a otrzymasz od $1000 do $1500 – zależy od wysokości umiejętności Handel.

Deliver beer and booze (10 each) to Lydia
(Zanieś piwo i bimber (po 10 butelek) Lydii)

Tuż przy bramie, którą się wchodzi do głównej części miasta, znajdziesz budynek z napisem Tap House. W środku, za barem stoi Lydia. Jeśli zapytasz ją o napitki, a potem czy ma na stanie prawdziwy alkohol, Lydia wytłumaczy ci, że takie rzeczy są tutaj rzadkością. Zaproponuj jej, że poszukasz dla niej alkoholu podczas wędrówek.

Lydii trzeba dostarczyć 10 butelek bimbru i piwa. Oba napitki są dość popularne na Pustkowiu, więc jeśli będziesz przeszukiwać rożnego rodzaju pojemniki i szafki, na pewno znajdziesz potrzebną ilość. Jeśli nie chce ci się szukać, to poczekaj aż pójdziemy do NCR. W tamtejszej kantynie da się kupić potrzebny alkohol.

Zdobyty alkohol trzeba będzie jeszcze przenieść przez bramę Vault City, by dostarczyć go do Lydii. My zdobyliśmy już tytuł obywatela miasta, więc strażnicy nie będą nas przeszukiwać. Bez obaw możemy przemycić napitki, a w nagrodę dostaniemy 250 expa i $300.

Powrót do Den

Na tym etapie gry proponuję wrócić do Den (Nory). Uzbierało nam się kilka zadań, które możemy zakończyć odwiedzając to miasto, ale mam też ważniejszy powód. Posiadamy już wszystko, co potrzebne, by nabyć samochód.

Odwiedź miejscowe sklepy i pozbądź się zbędnego ekwipunku. Sprawdź też poniższą sekcję z ciekawostkami, bo może na niektórych z nich skorzystasz. Jeśli jesteś gotów, to naszym następnym przystankiem jest Den.

Pozostałe sprawy

Pogaduszki z Phyllis

Na pierwszym poziomie Krypty 8 możesz znaleźć pielęgniarkę o imieniu Phyllis. Można się od niej dowiedzieć kilku ciekawych rzeczy o sposobie, w jaki działa Vault City.

  • porozmawiaj z nią o populacji miasta i braku dzieci. Jeśli posiadasz 6 percepcji i co najmniej 75% Doktora, możesz jej zasugerować, by pogadała ze swoim szefem o bezpłodności mieszkańców. Nagrodą będzie 300 expa
  • mając wysoką Charyzmę i/lub odpowiednie profity, możesz umówić się z nią na randkę, a dostaniesz 100 expa
  • możesz skorzystać z okazji i zdeponować swoje nasienie w bazie genetycznej miasta. W zależności od tego ile masz Inteligencji, dostaniesz od 50 do 500 expa (poproś o jakiś magazyn do „pomocy”, a dostaniesz za darmo kopię Cat’s Paw, która przyda się do pewnego zadania)
  • jeśli zaproponujesz Phyllis poszerzenie horyzontów i wyjrzenie poza bramę miasta, dostaniesz 300 expa

Auto-Doc na przedmieściach

Na przedmieściach Kryptopolis znajduje się budynek z napisem Clinic, a w środku jest „doktor” Andrew. Mężczyzna próbuje pomóc mieszkańcom, wykorzystując do zabiegów starego Auto-Doca. Chodzi o automat stojący w tylnym pokoju. Auto-Doc nie zawsze daje radę, bo trochę nawala. Posiadając odpowiednio wysoką umiejętność Naprawy, możesz usunąć usterkę. Jest to banalnie proste, jeśli masz w drużynie Vica, bo on dokona napraw, a ty dostaniesz 100 expa.

Dodatkowo, jeśli twoja postać ma niską Inteligencję (nie więcej niż 3), pojawi się możliwość „zabawy” z automatem. Efekt tej zabawy będzie zależał od Szczęścia: 9 lub 10 punktów w tej umiejętności doda ci trochę punktów życia, ale jeśli masz tylko 1 lub 2 punkty, twoje PŻ się obniżą.

Implanty bojowe

Komputer medyczny

Kolejną ciekawą rzeczą, którą można zrobić w Vault City jest pozyskanie informacji o implantach bojowych. Do czego one się przydają, napiszę za chwile. Na razie musisz wiedzieć, że żeby w ogóle wykorzystać tę okazję, twoja postać musi mieć przynajmniej 51% Nauki i 75% Doktora. Jeśli posiadasz odpowiednie umiejętności, idź do pierwszego poziomu Krypty 8, a następnie poszukaj danych medycznych w zaznaczonym komputerze.

Posiadając dane medyczne, pancerz bojowy (combat armor), dostęp do Auto-Doca i sporą ilość gotówki, możesz sobie wszczepić podskórne implanty bojowe. Auto-Doc to maszyna, którą można znaleźć w kilku miejscach w grze. Jak opisano powyżej, jeden z nich znajduje się na przedmieściach Vault City, a pancerz bojowy znajduje się w późniejszym etapie gry.

Są dwa warianty implantów bojowych: jeden redukuje obrażenia fizyczne, a drugi energetyczne (ogień, lasery, plazma). Do tego każdy wariant ma dwa stopnie: pierwszy stopień zredukuje obrażenia o 5%, a drugi o 10%. Drugi stopień obniża też Charyzmę o 1, a to przez to, że postać będzie posiadała po operacji rozległe blizny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.