Podczas pierwszej wizyty w Canterbury Commons gracz jest świadkiem walki dwóch tajemniczych postaci. Entomologia Mrówkowska dowodzi mała armią mrówek, a Mechanik ma u swego boku dwa roboty. Po krótkiej walce obie postacie uciekną. Mieszkańcy miasteczka wyjdą z ukrycia, a do gracza podejdzie Wujek Roe. Opowie o co chodzi w całej tej drace i poprosi o pozbycie się dwójki superbohaterów, których potyczki skutecznie odstraszają handlarzy odwiedzających miasteczko. Jeśli gracz będzie pytał o szczegóły dotyczące tej dziwnej dwójki, dowie się, że więcej informacji może zdradzić Derek – siostrzeniec Wujka Roe.
Jeśli Roe opowiedział o chłopaku, wskaźnik na mapie powinien go wskazywać. Od chłopca można się dowiedzieć, gdzie znajdują się kryjówki samozwańczych superbohaterów. Wspomni też, że człowiek o imieniu Joe Porter wie coś więcej o Entomologii. Joe powinien kręcić się niedaleko. Zdradzi graczowi prawdziwe imię i nazwisko kobiety. Będzie do przydatne dla postaci z wysoką Retoryką.
Posiadając te wszystkie informacje, należy zdecydować którą postać chcemy poprzeć, a której się pozbyć. Entomologia jest postacią złą, Mechanik dobrą. Z tych względów bohaterowie pozytywni powinni poprzeć Mechanika, a Ci którym nie przeszkadza zła karma – Entomologię.
Kryjówka Entomologii: Znajduje się na północ od miasteczka. Można się do niej dostać na dwa sposoby. Łatwiejszym jest wejście przez „frontowe” drzwi, czy te pokazywane przez kompas. Stąd jednak droga przez jaskinię do komnaty, w której znajduje się Entomologia jest strzeżona przez mrówki i miny. Inne wejście znajduje się na szczycie wzgórza. Jest to rura, przez która można się dostać bezpośrednio do komnaty, o której była mowa.
Idąc pierwszą drogą gracz dojdzie do pomieszczenia, które posiada dwa urządzenia wyglądające jak turbiny. Należy użyć przełącznika na ścianie, by otworzyć drzwi w podłodze. Po znalezieniu kobiety możemy z nią postąpić na kilka sposobów:
- po prostu zabić i zabrać strój (po co? O tym w opisie dotyczącym Mechanika)
- oddać jej strój Mechanika, by dostać w zamian Mrówcze Żądło (nóż, który zatruwa wrogów)
- zaoferować pomoc w zabiciu Mechanika – w takim przypadku Mechanik zjawi się w kryjówce i trzeba będzie z nim walczyć
- użyć Retoryki, by namówić Entomologię, by przestała się wydurniać – potrzeba bardzo wysokiej Retoryki i wiedzy na temat jej prawdziwego imienia. Postacie posiadające profit Kobieciarz też mają możliwość wybicia Entomologii z głowy zabawę w królową mrówek
Kryjówka Mechanika: Na miejsce ukrycia Mechanik wybrał sobie Centrum Naprawy Robotów, które znajduje się na południe od Canterbury Commons. Wewnątrz czeka na gracza jeden Robomózg. Podobnie, jak w przypadku kryjówki Entomologii, możemy dostać się do mechanika na dwa sposoby. Po wejściu do budynku, należy iść cały czas prosto, aż natrafi się na korytarz skręcający w lewo. Prowadzi on do windy, której otwarcie wymaga 75 punktów Otwierania zamków. Jeśli gracz nie potrafi otworzyć tych drzwi, musi skorzystać z drugiej możliwości – przedrzeć się przez cały zakład. Droga do Kuźni jest podzielona na dwa fragmenty – sekcję B i sekcję A. W obu znajduje się trochę wieżyczek strażniczych i robotów. Można jednak przejść obie sekcję unikając walki. No może nie do końca. Trzeba wejść na górny poziom i jak najszybciej znaleźć przejście do małego pomieszczenia sterującego sekcją. W nim znajduje się terminal wyłączający roboty i pozostałe zabezpieczenia. Za tym małym pomieszczeniem jest sekcja A. Na jej przeciwległym końcu też znajduje się podobne pomieszczenie, z podobnym terminalem. Oczywiście trzeba działać szybko, by roboty nie zdążyły nas zastrzelić, nim je dezaktywujemy.
Wejście do Kuźni znajduje się niedaleko terminala sterującego sekcją A. Przechodzimy przez drzwi i w nowym pokoju uruchamiamy ekspres do kawy. Odsłonią się drzwi, prowadzące do Mechanika. Proces ich otwarcia trochę trwa 😉 . Spotkanie z Mechanikiem rządzi się podobnymi regułami, co z Entomologią.
- możemy go po prostu zabić i zabrać strój
- jeśli mamy strój Entomologi, można go oddać Mechanikowi w zamian za Wzrok Protectrona – pistolet laserowy rozsiewający wiązkę, jak strzelba śrut
- można zaoferować pomoc w zabiciu królowej mrówek. Wtedy rzeczona pojawi się w Kuźni i trzeba będzie z nią walczyć
- no i ostatecznie można spróbować przekonać Mechanika, by zrezygnował z zabawy w superbohatera i oddał strój. To równiez jest bardzo trudny test na Retorykę. Odpowiednie opcje dialogowe pojawiają się też u postaci z profitem Czarna Wdowa lub Dusza Dziecka
By ukończyć zadanie wystarczy pozbyć się jednego z tej dwójki. Wracamy wtedy do Wujka Roe i odbieramy nagrodę.