Zadanie rozpoczyna się od rozmowy z lansjerem kapitanem Kellsem na pokładzie Prydwenu. Postać musi już być pełnoprawnym członkiem Bractwa. Kells poprosi gracza o rozwiązanie zagadki ginących zapasów żywności.
Porozmawiaj z rycerzem sierżantem Gavilem
Sierżant znajduje się na lądzie, w bazie bractwa pod Prydwenem. Zechce z tobą rozmawiać w bardziej ustronnym miejscu. Gdy odejdziecie na bok, zapytaj o zaginione zapasy. Nie będzie chętny do pomocy, ale zasugeruje, żeby porozmawiać z dwoma nowymi członkami oddziału: Lucie i Clarkiem.
Rozmowa z Clarkiem nie przyniesie wielu przydatnych informacji. Dowiesz się plotek o bandytach używających Stealth Boy’ów i, jeśli wygrasz próbę perswazji, zdobędziesz trochę expa za informacje na temat Lucie.
Rozmowa z Lucie będzie trochę bardziej przydatna. Dowiesz się m.in. że jeśli zapasy znikają, musi je wynosić ktoś z logistyki. Powie ci tez o dziwnym zachowaniu Clarka.
Wróć do sierżanta, by wysłuchać jego żali i dostać pozwolenie na pogrzebanie w budynku.
Poszukaj dowodów
Dostań się na Prydwen i wejdź na pokład dowodzenia. Przejdź na pokład główny. Zainteresuj się dwoma skrzyniami, do których kieruje cię wskaźnik. Ważna jest ta należąca do Lucii. Ma trudny zamek, ale możesz też otworzyć skrzynkę Clarka (łatwy zamek) i wyciągnąć z niej klucz do skrzynki Lucii. Ze skrzynki kobiety zabierz pamiętnik i go przeczytaj. Wracamy do niej, zadać kolejne pytania.
Przesłuchaj rycerz Lucię
Lucia opowie ci o przemianie Clarke’a, która nastąpiła po bitwie o lotnisko. Zasugeruje, żebyś sprawdził, czym zajmuje się po służbie, która zaraz powinna się kończyć.
Śledź nowicjusza Clarke’a
Szpiegowanie nowicjusza jest trochę skomplikowane. Kiedy wyjdzie z budynku lotniska, trzymaj się od niego z daleka. Co najmniej 20 metrów. Najlepiej cały czas się skradaj. Jeśli zobaczy, że za nim podążasz, zawróci. Spacer nie jest długi i po pewnym czasie Clarke wejdzie do Ruin portu lotniczego Boston. Oczywiście wejdź tam za nim.
Znajdź nowicjusza Clake’a
Szeregowy jest już daleko przed Tobą. Nie możesz użyć windy, więc użyj okrężnej drogi. Przygotuj się na walkę z pojawiającymi się co chwilę ghulami. Jeśli chcesz zakończyć zadanie pokojowo, postaraj się znaleźć ciało martwego rycerza i zabrać z niego nieśmiertelnik. W miarę zagłębiania się w podziemia spotkasz silniejsze osobniki. Nie tylko mocarne, ale nawet świecącego. Musisz dostać się przez stację metra na tory. Możesz użyć terminalu, by włączyć wieżyczki. Powinny wybić kilka ghuli. Za pomocą tego samego terminalu je wyłącz i idź torami do drugiej stacji metra. Tam zejdź piętro niżej. Po chwili trafisz na Clarke’a. Tak… dostał się tutaj zupełnie sam, chociaż tunele roją się od ghuli.
Nowicjusz przyzna się, że to on wykradał jedzenie by karmić ghule. Jeśli podejmiesz decyzję by zabić ghule, nowicjusz stanie w ich obronie – chyba, że masz przy sobie znaleziony wcześniej nieśmiertelnik rycerza Rylana. Pokazując go, przekonasz Clarke’a, że te ghule są niebezpieczne i da ci wolną rękę. Otrzymasz też od niego kartę dostępu, która posłuży do uruchomienia windy skracającej znacznie drogę do wyjścia. Potępienie nowicjusz sprawi, że cię zaatakuje, więc wybierz odpowiednio opcję dialogową.
By wykonać opcjonalną część zadania musisz wybić wszystkie ghule. Sporo ich na dole. Jeśli możesz hakować trudne terminale, użyj znajdującego się na biurku, przy którym stał Clarke. Uruchomisz za jego pomocą protektrony. Same szybko zginą, ale jeśli je wesprzesz, znacznie ułatwią walkę z ghulami. Wśród mutantów będzie jeden bardzo silny.
Niezależnie od tego jaki los zgotowałeś nowicjuszowi, wracaj do kapitana Kellsa zdać raport i zakończyć zadanie.
O przemianie Clarka można dowiedzieć się podczas pierwszej rozmowy z Lucie dzięki wysokiej charyzmie(to chyba nie jest problem wystarczy mieć 5/6 pkt charyzmy i znaleźć odpowiednie ubrania na początku gry, które w sumie dają nam 10pkt i wszystkich przekonamy do wszystkiego). W ten sposób pomijamy poszukiwania na Prydwen i od razu dostajemy polecenie śledzenia Clarka.