- This topic has 1 odpowiedź, 2 głosy, and was last updated 2 lata temu by
bezpieczny.
- AutorWpisy
- 7 stycznia 2017 o 12:35 #6411
fffffffff
ParticipantRobię to dla potrzeb własnych i żeby może i komuś się to przydało.
Tłumaczenie poradnika „Scripting – Getting Started”
Poradnik napisany przez Agrajag z „Fan Made Fallout”Pominę niepotrzebny wstęp
Co potrzebujesz
1. Na dobry początek pobierz mapper do F2, znajdziesz go na fallout-corner w dziale download.
2. Potrzebujesz kompilatora. Jest wiele takich programów, ale ja używam watcom compiler, i działa. Jak już ustawisz to nie musisz się nim później w ogóle przejmoawć. Pobierz go stąd: http://www.openwatcom.org/index.php/Main_Page (Za darmo!) <– Link już nie działa.
3. Zainstaluj go.
4. Zaktualizuj plik nazwany P.BAT w lokalizacji Fallout 2 Mapper\SCRIPTS\. Naciśnij prawy przycisk myszy na niego, wybierz edytuj and zamień tekst tam na ten poniżej:@echo off @if not exist %1.ssl goto DONE @copy %1.ssl temp.c @G:\WATCOM\binnt\wcc386.exe temp.c /pc /fo=temp.i /w4 @rem Microsoft Visual Studio 6 users uncomment the following line: @rem cl /P temp.c @copy temp.i temp.ssl @..\dos4gw ..\compile temp.ssl @if %errorlevel% neq 0 goto ERROR @rem The path in the following two lines should point to the Fallout 2 folder: @copy temp.int G:\FalloutStuff\CompiledBIS\%1.int @del temp.c @del temp.i @del temp.ssl @del temp.int @goto DONE :ERROR @echo ERROR: %_CWDS%%1.ssl >> ..\err.log :DONE
4. Zanim zamkniesz P.BAT, potrzebujesz jeszcze zmienić kilka rzeczy. Zamiast „G:\WATCOM\binnt\wcc386.exe”, wprowadź swoją własną lokalizację pliku wcc386.exe. Raczej nie jest to na dysku G, jak u mnie. Linia „@copy temp.int G:\FalloutStuff\CompiledBIS\%1.int” umieści skompilowany plik (z roszerzeniem .int) w lokalizacji „G:\FalloutStuff\CompiledBIS\”. Jeśli nie masz takiej lokalizacji lub chcesz umieścić swój plik gdzieś indziej, wpisz tu swoją lokalizację.
UWAGA: Watcom sam nie stwarza wyjściowej lokalizacji, kiedy pierwszy raz kompilujesz skrypt. Jeśli on nie istnieje, musisz zrobić folder G:\FalloutStuff\CompiledBIS\ (albo gdziekolwiek chcesz żeby szły tam twoje pliki .int) przed uruchomieniem kompilatora. Inaczej, w konsoli dostaniesz powiadomienie o błędzie, a twojego skompilowanego skryptu i tak nie będzie.
Edycja skryptu
A. Teraz potrzebujemy stworzyć nowy skrypt, albo wykorzystać istniejący. Łatwiej jest edytować już wcześniej stworzony i tak właśnie zrobimy. Zamiast kompilować skrypt prosto z gry użyjemy plików skryptu (.ssl) które znajdziemy w lokalizacji Fallout 2 Mapper\SCRIPTS\. Możecie użyć cokolwiek: zwykły notatnik lub polecany przez autora tłumaczenia, notepad++. Na dobry początek zajmiemy się plikiem ACKLINT.SSL, który znajdziecie w folderze ARROYO. To skrypt, który kontroluje gościa o imieniu Klint, spotykacie go przed Świątynią Prób. Skopiujemy ten pliczek i nieco go zmodyfikujemy. Zacznijmy od czegoś bardzo podstawowego, żeby się przekonać czy wszystko działa. Otwórz skopiowany skrypt.
B. Znajdźcie wiersz z procedurą o nazwie „look_at_p_proc” i zmieńcie „display_msg(mstr(100))” na „display_msg(mstr(101))”. To sprawi, że krótki opis Klinta i jego długi opis będą wyglądać tak samo. Mało fajerwerków, ale nie trudno sprawdzić czy to w ogóle działa po skompilowaniu.
C. Zapisz ten plik. Najlepiej utworzyć nowy folder i tam wrzucać nowe skrypty, żeby nie nadpisywać tych starych. Stare przydadzą się później jako odniesienie. Gdziekolwiek umieściłeś ten plik, aby go skompilować, potrzebujesz, żeby plik P.BAT był w tej samej lokalizacji co skrypt. Więc jeśli masz swój własny skrypt w folderze SCRIPTS\MyOwn\, musisz plik P.BAT umieścić w folderze SCRIPTS\.
D. Otwórz teraz konsolę Windowsa (cmd.exe). Wyświetla ci się lokalizacja, w której konsola będzie działała. Aby ją zmienić, wpisz „cd <nowa lokalizacja>”, bez strzałek i cudzysłowów, z inną lokalizacją. Teraz, wpisz „..\p <nazwa_skryptu>”, gdzie „<nazwa_skryptu>” jest nazwą skryptu bez rozszerzenia. Więc jeśli kompilujesz ACKLINT.SSL, wpisz „..\p ACKLINT” w konsoli. Jeśli składnia skryptu napisanego w notatniku jest poprawna, kompilator jest ustawiony poprawnie, nie powinno być problemów, a plik powinien zostać skompilowany bez błędów. Pojawia się plik ACKLINT.int w lokalizacji wyjściowej (w tej, jeśli podążałeś za moimi poleceniami, w folderze FalloutStuff\CompiledBIS\).
E. Nareszcie, musimy tylko przenieść (albo skopiować) nowo nabyty plik ACKLINT.int do lokalizacji Fallouta 2, czyli —> Program Files\BlackIsle\Fallout2\DATA\scripts\. Jeśli masz tam już plik ACKLINT.int, żeby zobaczyć zmiany musisz go nadpisać. Teraz, aby w końcu zobaczyć porządne efekty, odpal Fallout 2 oraz nową grę (Klint jest na pierwszej mapie przecież), albo włącz mapper i załaduj odpowiednią mapę. gdzie znajduje się Klint (nazwa to „ARTEMPLE.MAP”), naciśnij f8 i zobacz czy działa. Miejmy nadzieję, że szczegółowy opis Klinta będzie taki sam jak jego krótki opis.21 marca 2023 o 00:56 #10679bezpieczny
Participantsuper poradnik!
- AutorWpisy
- Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.
Hej, nie słyszałem nigdy o spolszczeniu do tego.