Wedle zapowiedzi, oto pierwszy oficjalny wpis i recenzja dotycząca największych modyfikacji do gier serii Fallout. Pierwszą modyfikacją jakiej się przyjrzymy jest „CUBE Experimental„.
Twórca: SureAI
Czas rozgrywki: Około 4 godzin.
Ilość zadań: 1
Ilość dodatkowych obiektów: Ponad 65000
Ilość dodatkowych skryptów: Ponad 500
Język: Pełny dubbing angielski/niemiecki/francuski/rosyjski
„CUBE Experimental” jest modyfikacją dosyć nietypową. Nie zawiera masy zadań oraz bezmyślnego zabijania; głównie opieramy się na tym co usłyszymy, na naszej zręczności i na logicznym myśleniu. W rozwinięciu opis modyfikacji i instalacji.
Modyfikacja ta oparta została na sławnej serii filmów, szczególnie na pierwszej części z 1997 roku. Rzecz jasna, jest to luźna koncepcja, dopasowana do realiów Fallouta [z kilkoma małymi nieścisłościami które mimo tego dodają większego klimatu]. Po instalacji modyfikacji i wejściu do świata gry, automatycznie uruchamia się zadanie, dotyczące sprawdzenia dziwnego opuszczonego domu w którym znajduje się sekretny, przedwojenny kompleks eksperymentalny rządu USA i nowo powstałej Enklawy dotyczący manipulacji czasoprzestrzenią; awaryjny plan na wypadek wojny, który nie został nigdy zrealizowany. Dlaczego? Dowiadujemy się gdy bierzemy udział w eksperymencie wbrew naszej woli.
Na szczególną uwagę zasługuje kreatywność autora dotycząca rozwiązania wielu zadań. Używanie broni zostaje zablokowane do pewnego etapu a nawet po zdobyciu broni musimy być ostrożni w obsługiwaniu się nią. Nie mając do dyspozycji nawet PipBoy’a i jego światła a jedynie nasze logiczne myślenie, percepcję i zwinność w pokonywaniu morderczych krawędzi, naszym zadaniem jest wydostanie się z kompleksu pełnego sześcianów… pełnych morderczych pułapek których 90% nie zauważymy na pierwszy rzut oka.
INSTRUKCJA INSTALACJI:
Instalacja tej modyfikacji jest jeszcze prostsza niż zwykle ponieważ posiada pełen instalator w formacie .EXE. Instalujemy w głównej lokalizacji Fallout 3 i wszystko jest gotowe do gry!
LINKI: