Miasta i Miejsca

Tutaj zamieszczam opisy wszystkich miast przez jakie przyjdzie ci wędrować podczas trwania gry.

ARROYO

Arroyo Po przejściu Świątyni Prób znajdziesz się właśnie tutaj. Stąd zaczynasz swoją długą, pełna niebezpieczeństw podróż. Ale dobra, nie bedę Cię peszył, bo jeszcze odechce Ci się grać. To właśnie w tej wiosce osiadł Twój przodek (bohater pierwszej części Fallouta). Od jego śmierci minęło 80 lat. Teraz wioska jest zamieszkana przez tak zwanych dzikusów, a ty jesteś właśnie jednym z nich. Wioska powoli ginie, a tylko TY możesz pomóc tej wiosce i wszystkim jej mieszkańcom. Wioska umiera, ponieważ ziemia jest skażona po wojnie nuklearnej, aby ją uratować musisz odnaleźć G.E.C.K Generator Ekosystemu Cudownej Krainy (ang. Garden Of Eden Creation Kit). W Arroyo możesz wykonać tylko kilka quest’ów. Po ich wykonaniu ruszaj dalej.

 

KLAMATH

Miasto traperów, mówię tak, ponieważ większość ludzi żyje tu z tego, że polują na gecko (te przerośnięte jaszczurki). Miasto jest słabo rozwinięte, bardzo zniszczone i zacofane. Właśnie tu mieszka handlarz Vic, którego zleciła Ci znaleźć Elder z Arroyo. Znajdziesz tu więcej quest’ów niż we wiosce, m.in.: oczyszczenie podziemi miasta ze szczurów, uratowanie zaginionego trapera. W pobliskim kanionie można zauważyć szczątki śmigłowca Enclave. Gospodarka miasta oparta jest głównie na handlu skórami geckonów i rolnictwie. Tutaj też pierwszy raz możesz kupić swoją pierwszą broń i pancerz. Może nie są to cuda, ale na początku gry się doskonale przydają.

 

THE DEN

Den Po przetłumaczeniu na jęz. polski, to miasto nazywałoby się „Nora”. Ta nazwa w pełni oddaje charakter tego miejsca. Pełno tu ćpunów, pijaków i kolesi, którzy nie wiedzą, co to własność osobista. Wszędzie można tu nabyć jakieś prochy (nie radziłbym Ci ich zażywać, ale oczywiście możesz). Miasto nie jest zbyt zaawansowane technologicznie, ale sytuacja przedstawia się już lepiej niż w Klamath. Możesz tu nabyć kilka niezłych spluw (polecam strzelby,które przydadzą się do wykończenia gangu Tylera). Tu też możesz kupić samochód (ale najpierw trzeba zdobyć odpowiednią część). Znajduje się tu Vic – jest przetrzymywany przez szefa łowców niewolników (Sleaver’ów) do których możesz się przyłączyć, albo ich powybijać.

 

MODOC

Cóż mogę tu powiedzieć – spokojne miasto (tylko mieszkańcy trochę przestraszeni). Miasto utrzymuje się z rzeźni i baru „Rose’s Bed and Breakfast”, a ludzie zajmują się głównie uprawą roli i hodowli brahminów. Miejsce to jest słabo rozwinięte, jednak uważam, że poziom życia stoi tutaj na całkiem dobrym poziomie. Mieszkańcy boją się Farmy Duchów (Ghost Farm), podobno zniknęli tam ich przyjaciele. Jest to jeden z kilku questów, które będziesz musiał tu wykonać. Nie będziesz się nudził, bo masz tu do wykonania całkiem pokaźną liczbę quest’ów. Po skończeniu questu z zegarkiem, miasto będzie pokryte… a zresztą sam zobaczysz (zal mi tylko tych ludzi, którzy będą musieli to cały czas wąchać :-)).

 

VAULT CITY

Vault City Miasto dzieli się na dwie części – w jednej żyją Obywatele (Citizens), a w drugiej biedota pozbawiona praw. Jednak w dzielnicy Obywateli prawo istnieje. Ten kto je złamie zostaje skazany na wygnanie. Biedacy są niewolnikami Obywateli, jednak oni nazywają ich służącymi. Lepiej nie mów nikomu, że w mieście kwitnie niewolnictwo, bo się na Ciebie obrażą. Miasto jest nękane najazdami Raiders’ów. Ma też kilka innych problemów, ale o tym sam się dowiesz. W tym miejscu znajduje się Vault 8, jednak Ty szukasz 13-tki. Miasto jest zaawansowane technologicznie, ale dostęp do techniki mają tylko Obywatele. Jeśli chcesz się dostać do Krypty, to będziesz musiał albo zdać test na obywatela, albo rozwiązać problem z elektrownią w Gecko. Przywódcą ludności jest bardzo wredna baba, najlepiej nie słuchać tego co ona gada, bo i tak nie wynika z tego nic mądrego. Wykonaj wszystkie questy i ruszaj dalej.

 

GECKO

W tym mieście żyją ghoule (ludzie, których skóra została poparzona i zmutowana w skutek wysokiej radioaktywności). Są oni bardzo mili i gościnni. Szefem jest tu Harold, który mieszka w budynku z napisem „Menager’s Office”. Znajduje się tu wielka elektrownia jądrowa na paliwo uranowe (z niej pochodzi promieniowanie). Elektrownia jest popsuta, lecz Ty ją naprawisz. Miasto stoi na tym samym poziomie co Den, ale nie ma tu pijaków i ćpunów. Większość mieszkańców to ludzie wygnani z Vault City za drobne rozboje lub kradzieże (nie martw się już tacy nie są – poprawili się). Vault city chce przejąć to miejsce, głównie dlatego, by z ghouli zrobić służących (czyt. niewolników) i zdobyć tanie źródło energii.

 

BROKEN HILLS

Broken Hills Miłe miasto. Wszyscy żyją w nim w zgodzie: ludzie, ghoule i mutanty. Chociaż kilku osobom to się nie podoba (ale ty jako Wybraniec zaradzisz temu). Szeryfem, a zarazem szefem jest tu super mutant Marcus (gdyby wszędzie byli tacy szeryfowie, to nie byłoby przestępców). Miasto utrzymuje się z kopalni i rafinerii w której przetapiają wydobyty uran, który następnie sprzedaje się do pobliskich elektrowni, np. tej w Gecko. Ogólnie rzec biorąc, miejsce to jest dobrze rozwinięte technologicznie, lecz nie tak jak Vault City. Po rozwiązaniu wszystkich problemów tego miasta, Marcus z chęcią się do ciebie przyłączy (używa broni ciężkiej, ale nie nosi pancerza. Spróbuj znaleźć jego rozmiar:)). Można się tu nieźle sprawdzić w testach, w których Twoim przeciwnikiem będzie… skorpion.

 

REDDING

No i znowu mamy miasto utrzymujące się z kopalni. W szybie jednej z kilku kopalni znajdujących się w tym mieście, żyją obcy (aliens), nazywani przez mieszkańców Wannamingo. Jednak w mieście istnieje prawo. Jego strażnikiem jest szeryf Earl Marion. Jednak chwilowo ma kłopoty z nogą, więc będziesz musiał go zastąpić. Jednak ma on wysokie wymagania i jeśli jesteś słaby to Cię nie przyjmie. Miasto to jest na średnim poziomie zaawansowania technicznego. Jego zachodnia część jest całkowicie zniszczona. Jest ona zajęta przez gang braci Morton. Żyją tam też różnego rodzaju zmutowane szczury. Jednym z wielu quest’ów w tym mieście jest oczyszczenie kopalni Wannamingo z Wannamingo
Czy zauważyłeś, że prawie każde zdanie w opisie tego miasta zaczyna się od litery „J” .

 

NEW RENO

New Reno To miasto jest bardzo podobne do Den. Tak jak tam, chodzi tu pełno pijaków, ćpunów i prostytutek. W mieście działają trzy mafijne rodziny: Wright’ów, Salwador’ów i Bishop’ów. Wszystkie trzy rodziny nienawidzą się i jeśli zobaczą członka innej rodziny na swoim terytorium strzelają bez chwili namysłu. A skoro już o tym mówię, to muszę Cię ostrzec, że jeśli zostaniesz kolesiem na posyłki (made man’em) jednej z rodzin, to lepiej nie pokazuj się na terytorium drugiej. Made man’em możesz zostać wtedy, gdy wykonasz wszystkie questy danej rodziny. Na pewno zastanawia Cię jak to możliwe, że wszyscy tutaj do siebie strzelają i uchodzi im to na sucho. Otóż w tym mieście nie istnieje prawo, a wszystkie rodziny mają swój własny kodeks. Jeśli chodzi o poziom techniczny miasta to powiem tak: mafia ma wszystko, a prości ludzie nic. Wspomnę jeszcze tylko coś o znajdującym się tu sklepie z bronią noszącym nazwę „New Reno Arms”. Jego właściciel twierdzi, że ma najlepsze pukawki na świecie. Moim zdanie jest takie: spluwki ma niezłe, ale gdzie indziej są lepsze.

 

NCR (New California Republic)

W tym mieście można całkiem zapomnieć, że jest się w świecie zniszczonym przez bombę atomową. Wszystkie budynki nie są w ogóle zniszczone. Miasto ma swój własny rząd. Istnieje tu też dobrze rozwinięty organ prawny. Na każdej ulicy stoją policjanci pilnujący porządku, a do miasta nie wolno wchodzić z bronią w ręku. Jest to jedno z najbardziej rozwiniętych miast w całej grze. Tylko bazar przed miastem pozostawia coś do życzenia, ale nic nie jest doskonałe. Jednak na bazarze znajduje się namiot, w którym możesz kupić wspaniałe bronie wszelkiego rodzaju. Nie wiem jednak czy kupisz jakąś z tych lepszych, bo sprzedawca wysoko się ceni. NCR ma kłopoty z gangiem Dariona, który zakwaterował się w Valut 15 (nawiasem mówiąc w Vault 15 odnajdziesz drogę do Vault 13). W mieście działa też grupa znana pod nazwą „New California Rangers”. Nienawidzą oni łowców niewolników i cały swój czas poświęcają na niszczeniu ich. Możesz się do nich zaciągnąć jeśli chcesz.

 

SAN FRANCISCO

San Francisco Miasto to zostało odbudowane przez Chińczyków, którzy po kataklizmie przypłynęli tu i zostali na zawsze. W mieście działają dwie potężne federacje: Shi oraz Hubologist. Ci drudzy raczej nie cieszą się zbytnią popularnością wśród ludności. Ludzie oskarżają ich o porywanie dzieci i robienie im czegoś w rodzaju prania mózgu. Ustrój miasta jest podobny do NCR. Na każdej ulicy stoi strażnik pilnujący porządku, jednak w mieście można nosić broń. Przydałoby się jeszcze wspomnieć o ringu, który stoi pośrodku miasta. Toczą się na nim walki rywalizujących ze sobą mistrzów: Dragona i LoPana. Na północ od miasta znajduje się port, w którym stoi przycumowany tankowiec. To właśnie tym tankowcem dopłyniesz później do platformy wiertniczej, na której są uwięzieni Twoi ziomkowie. Jednak tankowiec jest zepsuty i będziesz potrzebował wiele czasu nim go naprawisz. Znajdują się tu dwa sklepy: w pierwszym możesz kupić wspaniałą broń (m.in. M72 Gauss Rifle- moim zdaniem najlepsza broń w całej grze), w drugim natomiast niezbędny ekwipunek.

 

MIEJSCA

Jak sam tytuł wskazuje, dalszy opis obejmuje miejsca, które nie są miastami, ale podczas gry odgrywają dużą rolę.

TEMPLE of TRIALS (Świątynia Prób)

Twoja gra zaczyna się w tym miejscu. Jest to ciemna, tajemnicza świątynia. Zamieszkują ją przerośnięte mrówki i skorpiony (co do przerośniętych skorpionów, to są od nich jeszcze większe). Trzeba też uważać na pułapki i dzidy wylatujące ze ścian. Przejście przez świątynię to dla początkującego gracza prawdziwa próba. Aby opuścić świątynię należy pokonać członka Twojej wioski.

 

TOXIC CAVES

Miejsce to znajduje się obok miasta Klamath. Jest to stary magazyn. Na podłodze znajduje się pełno radioaktywnego, parzącego świństwa. Gecko, szczególnie te złote, upodobały sobie to miejsce. Można nawet powiedzieć, że to ich gniazdo. Dlatego właśnie znajduje się tu zaginiony traper Smiley, który przybył tu po to, by zebrać wiele cennych skór. Niestety został ranny i musiał się schować. W tym miejscu znajduję się również opuszczony przedwojenny magazyn w którym możemy znaleźć pare cennych przedmiotów, oraz robota do kasacji. Aby się tam dostać musimy mieć rozwinięte cechy Lookpick oraz Reaper, wiec po zdobyciu paru exp. będziemy musieli się pofatygować do tego miejsca ponownie.

 

GHOST FARM

To miejsce z kolei znajduje się w pobliżu Modoc. Mieszkańcy Modoc uważają, że farma ta jest nawiedzona, a duchy które w niej mieszkają, porywają obywateli miasta. Na farmie nie ma duchów. Nie ma tam nawet żywej duszy, jednak tylko nad ziemią. Pod ziemią bowiem znajduje się całe osiedle. Te trupy, które widać na powierzchni to tylko wypchane kukły zrobione z krowich odchodów (ciekawy sposób robienia kukieł). Wbrew wyobrażeniu ludzi z Modoc, mieszkańcy farmy są nastawieni przyjaźnie.

 

RAIDERS

Baza Raiders’ów, ludzi którzy napadają na Vault City. Raidersi zmówili się z mafią z New Reno. Planują pozbyć się NCR i Vault City. Wejście do bazy jest mocno zastawione pułapkami. Raidersi są dobrze uzbrojeni i posiadają mocne pancerze. Jeśli rozgromisz bandytów w bazie to tak, jakbyś rozgromił ich wszystkich. Nie będzie to jednak łatwe, ponieważ jest ich dużo i, jak już wspomniałem wcześniej, są dobrze uzbrojeni.

 

SIERRA ARMY DEPOT

Ostatnia oaza starej technologii. W Fallout jeśli mówi się o starej technologii, ma się na myśli technikę sprzed wojny atomowej. Technologia, która się tu znajduje służy głównie celom militarnym. Dlatego właśnie powinieneś odwiedzić to miejsce. Znajdziesz tu m.in. Plasma Rifle. Musisz tylko uważać, by nie włączyć alarmu, ponieważ uruchomi on wszystkie roboty strażnicze znajdujące się w bazie. Samo wejście do bazy jest bardzo trudne. Cały teren jest strzeżony przez wieżyczki obronne (Turret).

 

VAULT 15

Oto następny schron ukrywający tajemnice przeszłości. Na razie jest pod władzą gangu Dariona. NCR ma wielkie plany wobec tego Vault’a. Dlatego będziesz musiał wykurzyć stamtąd Dariona i jego ludzi. Nie przyjdzie Ci to łatwo, ponieważ Dariona strzegą nieźle uzbrojeni strażnicy. NCR chce przejąć ten Vault dlatego, że pragnie zdobyć nowe technologie.

 

VAULT 13

To właśnie stąd wyruszył przed 80-ciu laty Twój przodek. Los sprawił, że powróciłeś tutaj. Tego Vaulta zamieszkują głównie DeathClaw’y (dziwnie podobne do mojej xywki :-)), ludzie jednak też tu znajdą (musisz tylko poszukać :-)). Ludzie, którzy schronili się tu przed wojną zostali porwani przez członków Enclave’y. Znajdziesz tutaj G.E.C.K., którego musisz odnaleźć aby uratować swoją wioskę.

 

NAVARRO

Baza wypadowa Enclave’y. Tutaj zdobędziesz swój pierwszy Power Armor. Uwierz mi, najlepsze co może być to Power Armor. Obszar wokół tego miejsca jest patrolowany przez żołnierzy, więc lepiej być dobrze uzbrojonym i mieć dobrych kumpli np. Marcusa. Znajdziesz tu wspaniale spluwy, musisz tylko wcisnąć kit, że jesteś nowym kadetem. Ta baza służy głównie zaopatrywaniu śmigłowców Enclave’y w paliwo, aby mogły przewozić jeńców dalej do platformy.

 

MILITARY BASE (Baza Wojskowa)

Znamy ją także z części pierwszej Fallouta. Żeby się do niej dostać musimy najpierw zabić kilka psów, następnie użyć pręta leżącego obok na wagoniku, następnie dynamitu na tym pręcie i cala konstrukcje popchnąć. Gdy już znajdziemy się w środku należy uważać na wszystkie zwierzątka, bardzo łatwo stać się radioaktywnym po ugryzieniu. Następnie trzeba naprawić generator, zapali się wtedy światło i zacznie działać winda za pomocą której dostaniemy się na dalsze poziomy. Na tym pierwszym znajduje się także pojedynczy mutant na którym można użyć serum które dostaliśmy w NCR. Ogólnie trzeba tu zabić wszystkie mutanty, a na ostatnim poziomie znajduje się Melchior – mutant czarodziej który z każda kolejka przywołuje groźne stwory, wiec wypada go zabić mniej więcej w 3 kolejce, bo chyba warto dostać dużo więcej exp. Na trzecim poziomie znajduje się także Green Memory Module, przyda się w San Francisco.

 

ENCLAVE

Platforma wiertnicza – to przez nią wybuchła wojna, która zniszczyła świat. Jeśli mam być szczery to powiem tak: Enclave to banda głupków. Chcą zniszczyć wszystkich ludzi żyjących na lądzie, bo uważają ich za mutantów. Myślą, że tylko oni mogą żyć na tym świecie, a resztę trzeba wybić. Znajdziesz tu najnowsze zdobycze techniczne. Na tej platformie znajdują się też Twoi współplemieńcy. Czeka Cię tu ostateczna walka, od której zależą dalsze losy świata. Musisz pokonać cyborga o nazwie Frank Horrigan.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.