Nie będę opisywał dokładnych statystyk, bo postać zrobiona dokładnie według porad, to nie Wasza postać. A więc…
1. Meele i unarmed
- Siła (ST) – no ważna… nawet bardzo. Powinna być bardzo wysoka. Podnosi ona Meele Damage. Ja tu dałbym 9 – 10, ale pod koniec gry musi być 10 i koniec!
- Percepcja (PE) – według uznania
- Kondycja (EN) – też musi być pod koniec 10, więc minimum to 09
- Charyzma (CH) – NPC’e mogą się przydać, tacy jak Goris, Sulik, czy Cassidy ze snajperką. NPC’om nie dawaj pukawek mających bursta, chyba, że będą atakować strzałami pojedynczymi. Marcus może mieć Plasma Rifle lub coś takiego
- Inteligencja (IN) – według uznania
- Zręczność (AG) – duża, najlepiej 10 – Dla punktów akcji, klasy pancerza i częstości trafień
- Szczęście (LK) – też dość wysokie
Traity: Heavy Handed, drugi dowolny
Tagi: Meele Weapons, Unarmed, trzeci dowolny
Perki: Bonus HtH Damage, Bonus Move (wszystkie), Slayer, Action Boy (wszystkie), Dodger (wszystkie). Mogą jeszcze być: Earlier Sequence, Quick Pockets, Awarness, Life Giver, siłę można podwyższyć o 6pkt (Adv. Power Armor, moduł, perk)
Bronie godne polecenia takiej postaci:
- Super Sledge (przydaje się zawsze, coś co nie potrzebuje amunicji)
- Mega Power Fist (small energy cells)
- Ripper (small energy cells)
- Katana (te śmieszne co mają je Yakuza (okolice New Reno))
- Kastety (na początek gry)
- Cattle Prod (small energy cells)
Więcej można spotkać osób, które zachwycają się Bozarem czy Gauss Rifle, niż Mega Power Fistem, dlatego zachęcam do Meele i Unarmed.
2. Broń palna
- Siła (ST) – może być 5, i tak Adv. Power Armor da nam +4, a jeszcze moduł…
- Percepcja (PE) – jeżeli Snajper – duża, wystarczy osiem (perk + moduł), pod koniec 10. Jeżeli koleś od Bozara, wystarczy 06
- Kondycja (EN) – żeby było trochę punktów życia – 07, 08, ale według uznania
- Charyzma (CH) – Cassidy, Marcus… Może jeszcze Vic, bo jak Sulik wpadnie pod Miniguna lub Plasma Rifle Marcusowi…
- Inteligencja (IN) – według uznania
- Zręczność (AG) – duża (AC,AP, idt.)
- Szczęście (LK) – 05 lub 06
Tagi: Small Guns i dowolne (Snajper), Big Guns i dowolne (Zabójca)
Traity: Finnese* i Small Frame* (Snajper), dowolne (Zabójca)
Perki: Pack Rat (Zabójca), Action Boy (wszystkie), Sniper, Better Criticals, More Criticals (wszystkie), Life Giver, Bonus Rate of Fire
*-mogą być inne
3. Medyk
- Siła (ST) – mała, bo i tak APA [dla niekumatych: to jest skrót od Adv. Power Armor – przyp. Deat(c)hClaw] daje +4. Myślę tu o 02 – 03. Do targania są NPC’e i samochód
- Percepcja (PE) – spora, 08 – 09
- Kondycja (EN) – trochę, dla HP’ków
- Charyzma (CH) – dla ochrony Cassidy, Marcus, Vic, albo: Goris, Sulik, pieski
- Inteligencja (IN) – duża. Polecam 08 – 09, a nawet 10
- Zręczność (AG) – kilka punktów też by się przydało
- Szczęście (LK) – spore, ale według uznania
Medyk opierał będzie się na gatce i będzie leczył towarzyszy.
Tagi: Doctor, First Aid, Speech (lub barter, ale ze Speechem łatwiej pozbyć się Enclawy, ale później trzeba wziąć perk Tag! – na barter i już:-))
Traity: Good Nature, dowolny
Perki: podnoszące skille medyczne i handlowe, Bonus Move (żeby mieć punkty akcji na podejście i podleczenie kolegi), Life Giver (jak mamy małą cechę Endurance)
Broń: no… Hehehe… Chociaż nóż – dla obrony i jakaś mała pukawka może być, ale po uprzednim powiększeniu skilla. Nawet lekarz musi się bronić, choćby nawet przed mantisami.
NPC’e: nie żałuj nań pieniędzy. Nasi towarzysze to nasza broń. Tylko dobrze im powiedz, co mają robić!
4. Traper
Koleś z kilkoma NPC’ami i małymi broniami oraz umiejętnością przetrwania.
- Siła (ST) – spora, do noszenia sprzętu
- Percepcja (PE) – duża 08 – 09
- Kondycja (EN) – spora, dla HP’ków
- Charyzma (CH) – dla NPC’ów, ale ogólnie mała
- Inteligencja (IN) – spora 05 – 06
- Zręczność (AG) – 08 – 10
- Szczęście (LK) – duże
Traity: Gifted, dowolny
Tagi: Small Guns, Outdoorsman, Barter (żeby drożej sprzedawać łupy, może być też Meele Weapons lub Unarmed)
Perki: Explorer (itp.), Sniper, More Criticals, Better Criticals, Bonus Rate of Fire, Action Boy, itp.
5. Wygadany koleś
Tu polecam kobietę – w grze można spotkać większą ilość mężczyzn.
- Siła (ST) – mała – 02 – 04 (APA daje +4)
- Percepcja (PE) – spora
- Kondycja (EN) – średnia
- Charyzma (CH) – kilku NPC’ów, jeżeli planujemy nie obsługiwać broni
- Inteligencja (IN) – duża 09 – 10
- Zręczność (AG) – średnia
- Szczęście (LK) – według uznania
Tagi: Speech, Barter, dowolny (Gambling, Small Guns, inne)
Traity: Sex Apeal (dlatego polecam kobietę), Good Nature
Perki: podnoszące skille „ztagowane”, Tag! (na co chcesz), modyfikatory do karmy, itp.
6. Złodziej
- Siła (ST) – mała – 02 – 04 (APA daje +4)
- Percepcja (PE) – duża
- Kondycja (EN) – średnia
- Charyzma (CH) – kilka NPC’ów, jeżeli planujemy nie obsługiwać broni
- Inteligencja (IN) – pow. średniej
- Zręczność (AG) – max
- Szczęście (LK) – duże
Tagi: Steal, Sneak, Lockpick, może być Small Guns (z perkiem Tag!)
Traity: dowolne
Perki: Harmless, itp.
7. Naukowiec, Mechanik
- Siła (ST) – mała – 02 – 04 (APA daje +4)
- Percepcja (PE) – duża
- Kondycja (EN) – średnia lub poniżej
- Charyzma (CH) – kilku NPC’ów, jeżeli planujemy nie obsługiwać broni
- Inteligencja (IN) – duża
- Zręczność (AG) – średnia
- szczęście (LK) – według uznania
Tagi: Repair, Science, dowolny
Traity: dowolne
Perki: Mr. Fixit, itp.
8. Dzikus
- Siła (ST) – duża
- Percepcja (PE) – spora
- Kondycja (EN) – duża
- Charyzma (CH) – kilka pointów (02 – 04)
- Inteligencja (IN) – niska 02 – 03
- Zręczność (AG) – max
- Szczęście (LK) – duże
Tagi: Meele Weapons, Unarmed, Outdoorsman
Traity: Gifted, Heavy Handed
Perki: Bonus Move (wszystkie), Quick Recovery, Stone Wall, Action Boy (wszystkie), Bonus HtH Damge, Slayer
9. Idiota
- Siła (ST) – 1
- Percepcja (PE) – 1
- Kondycja (EN) – 1
- Charyzma (CH) – 1
- Inteligencja (IN) – 1
- Zręczność (AG) – 1
- Szczęście (LK) – 1
Nie wybieramy żadnych tag’ów, traitów, ani nic. Wszystko na minimum, wiek też, i klikamy DONE…
Zobaczymy, co Ty zrobisz z tą idiotyczną postacią…
Podklasy i dodatki
- Samotnik – bez NPC’ów
- Człowiek towarzyski – CH 10 i full „enpeców” (z perkiem można mieć ich aż 6-ciu)
- Zabójca – zabija to, co widzi
- Wykorzystywacz doświadczenia – wypełnia wszystkie zadania i potem zabija wszystkich
- Jest pewnie wiele klas, ale ja nie mam pomysłu na inne.
Jest to, w pewnym sensie, nawiązanie do arta Deat(c)hClawa (pozdro!) o klasach postaci w Fallout. Najciekawszą postacią jest według mnie idiota. Czy my coś zrobimy z taką postacią!?