Nadzór syntków
Jest to pierwsze zadanie, które wykonasz w szeregach Instytutu. Oczywiście, dostępne jest tylko, jeśli wykonałeś wszystkie zadania głównej linii fabularnej i zgodziłeś się z tą organizacją współpracować.
Porozmawiaj z Ojcem
Teleportuj się do Instytutu i znajdź Shauna. Zadanie będzie polegało na wytropieniu syntka, który stanął na czele gangu. Sądzi, że jest człowiekiem. Razem z łowczym masz go znaleźć i przyprowadzić do Instytutu.
Spotkaj się z łowczym
Pozycja łowczego zostanie zaznaczona na mapie. Spotkaj się z nim, a po krótkiej odprawie ruszycie na bandytów.
Odzyskaj zbiegłego syntka
Szturmuj bazę prawą stroną. Dzięki temu znajdziesz się bardzo blisko wraku na którym siedzibę ma przywódca bandy. Nie dostaniesz się na wrak suchą stopą. Musisz wskoczyć do wody. Od frontu znajduje się pomost, którym wyjdziesz na powierzchnię. Kilku bandytów będzie ci stało na drodze, więc pozbądź się ich. Musisz się dostać na górę, do kajuty kapitana.
Zanim do niej wejdziecie, łowczy zechce porozmawiać. Poda ci kod, którego wypowiedzenie zresetuje szukanego syntka i pozwoli bezpiecznie przetransportować go do Instytutu. Przemoc nie jest jedynym wyjściem.
Min porozmawiasz z Gabrielem, poświęć trochę czasu by rozejrzeć się po parterze kajuty. Z terminala dowiesz się m.in. że gang to pozostałości Minutemanów. Na skrzynce, naprzeciw wejścia, znajdziesz legendarny karabin maszynowy.
Drabiną dostaniesz się do Gabriela. Od razu rozpocznie z tobą rozmowę. Najprostszym wyjściem jest podanie kodu odwołania. Jedyne, co będziesz musiał po tym zrobić, to wykończenie atakujących cię ochroniarzy.
Porozmawiaj z Ojcem
Łowczy teleportuje się z syntkiem do Instytutu. Ty też musisz tam wrócić. Ojciec przygotował dla ciebie kwaterę z zapasem sprzętu.
Udaj się do swojej kwatery
Wyjdź z gabinetu Ojca i zejdź na dół klatką schodową. Idź w kierunku wskaźnika i użyj innej klatki schodowej, by dostać się do swojej kwatery. Po wejściu do niej zadanie dobiegnie końca.