Towarzysze

Opis NPC’ów sporządził Konrad „Rafian” Wąsik.

Ian

Specjalizacja: Broń Palna
Ian był strażnikiem karawany ze spółki Karmazynowa Karawana w Hubie. Podczas eskorty jednej z nich został ranny i trafił do małej wioski Cieniste Piaski. Pod okiem Razlo, tamtejszego doktora Ian powoli dochodził do zdrowia, w miarę sił, pomagał jednocześnie w odpieraniu ataków Bandytów i Radskorpionów. Gdy Przybysz z Krypty odwiedził wioskę Ian przyłączył się do niego aby pomóc mu podczas jego długiej wędrówki. Dalsze losy Iana są nieznane.
Info: Możemy go zwerbować podczas pierwszej wizyty w Cienistych Piaskach w budynku po lewej stronie od wejścia. Aby się do nas przyłączył można mu, albo zapłacić parę Kapsli, albo przekonać go za pomocą Retoryki. Jako że Ian podróżował dużo z karawanami może nam opowiedzieć o kilku miastach.

  • Punkty Wytrzymałości: 50
  • Pancerz: Skórzana Kurtka
  • Broń: Nóż, Pistolet, Pistolet Maszynowy 10mm
  • Najlepiej posługuje się Pistoletem Maszynowym 10mm, którego lepiej zamienić na pojawiający się później w grze Pistolet 5,56mm
  • Ocena: Dobry towarzysz w początkowym etapie gry. Należy uważać na jego zabójcze serie z Pistoletu Maszynowego 10mm.

 

Dogmeat (w polskiej wersji Ochłap)

Specjalizacja: Walka Wręcz
Dogmeat mieszka w Złomowie. W czasie kiedy to miejsce odwiedza Przybysz z Krypty właśnie uprzykrza życie kilku osobom nie pozwalając im wejść do domu. Jego wcześniejszy pan zginął najprawdopodobniej zabity przez Gizma, tamtejszego gangstera. Kilka lat po pokonaniu Armii Mistrza spotyka się z potomkiem Przybysza z Krypty i także zaczyna mu towarzyszyć. Jego dalsze losy są nieznane ale najprawdopodobniej żyje sobie gdzieś na pustkowiu.
Info: Jeżeli będziemy mieli na sobie Skórzana Kurtkę i kawałek Suszonego Mięsa w plecaku możemy go nakarmić a wtedy się do nas przyłączy. I już nikomu nie będzie uprzykrzał życia. W Falloucie 2 także może do nas dołączyć gdy spotkamy go w Kafejce Niespełnionych Marzeń.
(Według Biblii Fallout Dogmeat ginie w Bazie Mariposa. Nie chce opuścić gracza i zostaje spalony przez pole siłowe – dop. Deat(c)hClaw)

 

Tandi

Specjalizacja: Walka Wręcz
Tandi jest córką Aradesha, przywódcy Cienistych Piasków. Parę dni po poznaniu Przybysza z Krypty zostaje porwana przez bandytów ale przybywa on jej na ratunek. Po śmierci Aradesha zostaje przywódczynią nowopowstałej Republiki Nowej Kalifornii. W wieku 98 lat spotyka się z Dzieckiem Przeznaczenia, potomkiem Przybysza z Krypty który pomaga jej w przejęciu Krypty 15, miejsca skąd wywodzą się mieszkańcy RNK.
Info: Gdy zostanie porwana przez Bandytów możemy ją uratować. Będzie nam towarzyszyć dopóki nie odprowadzimy jej do Cienistych Piasków.

 

Tycho

Specjalizacja: Broń Palna, Walka Bronią, Rzucanie.
Ojcem Tycho był Pustynny Zwiadowca pochodzący z Nowego Vegas. Sam Tycho przejął wszystkie umiejętności ojca i wyruszył na pustkowia. Podróżował aż dotarł do Złomowa gdzie miał zamiar rozprawić się z Gizmo i jego zbirami. Pomógł Przybyszowi z Krypty rozprawić się z gangami w mieście i dołączył do niego aby towarzyszyć mu w jego misji. Jego dalsze losy pozostają nieznane.
Info: Spotkamy go w barze w Złomowie. Gdy wejdziemy tam wieczorem i porozmawiamy z nim zaproponuje nam pomoc w walce z Czachami, tamtejszym gangiem. Od tego czasu będzie nam towarzyszył. Chyba najlepszy towarzysz w grze. Jako że Pustynnym Zwiadowcom jest nie tylko z nazwy może nam opowiedzieć o kilku rzeczach.

  • Punkty Wytrzymałości: 60
  • Pancerz: Skórzany Pancerz
  • Broń: Nóż, Strzelba, Włócznia, Pistolet

 

Katja

Specjalizacja: Rzucanie.
Katja była Szabrowniczką i mieszkała w Gruzach, mieście zbudowanym na ruinach Los Angeles. Pochodzi z Adytum, jednej z jego dzielnic Gruzów. Szukała spokoju więc przeniosła się do Biblioteki Uczniów Apokalipsy. Jednak gdy spotkała Przybysza z Krypty zapragnęła zakosztować przygody i przyłączyła się do jego sprawy. Jej dalsze losy pozostają nieznane.
Info: Spotykamy ją w Bibliotece Uczniów Apokalipsy. Jeśli z nią porozmawiamy to po krótkiej rozmowie przyłączy się do nas. Może opowiedzieć nam o kilku rzeczach.

  • Punkty Wytrzymałości: 39
  • Pancerz: Metalowa Zbroja
  • Broń: Pistolet 10mm, Noże do rzucania, Granaty

Dodaj komentarz