Witaj w Nowym Reno! Jeśli wydawało ci się, że Den jest siedliskiem zepsucia, to New Reno udowodni, że poprzeczkę da się podnieść dużo wyżej. Miastem rządzi kilka rodzin mafijnych, dlatego wszędzie można spotkać gangsterów.
Recover your stolen car
(Odzyskaj swój skradziony samochód)
Jeśli przyjedziesz samochodem do Nowego Reno, to może się przydarzyć, że zostanie on skradziony. Wystarczy, że opuścisz obszar miasta, w którym samochód jest zaparkowany. Po powrocie do tego obszaru, zorientujesz się, że auto zniknęło. Musimy je odzyskać.
Rozejrzyj się po okolicy, a zauważysz dziecko, o imieniu Cody, stojące przy neonie Cat’s Paw. Zapytaj je o samochód. Kiedy dzieciak przytaknie, poproś by zaprowadził cię do miejsca, w którym znajduje się auto. Wybierz odpowiednią opcję dialogową, by pobiec za Codym. Pojawisz się przed warsztatem i dostaniesz 500 expa.
Możesz od razu wejść do środka. Przebywający wewnątrz ludzie nie powinni atakować. W rogu warsztatu jest pomieszczenie, w którym stoi murzyn w czerwonej bluzce – to T-Ray. On jest szefem dziupli, więc musisz z nim pogadać.
Różne sposoby odzyskania maszyny
Samochód można oczywiście odzyskać na kilka sposobów.
- jeśli czujesz się na siłach, możesz zabić T-Ray’a i jego ludzi. Odradzam jednak to rozwiązanie, ponieważ ominą cię ulepszenia, które maszyna może otrzymać, jeśli rozwiążesz problem pokojowo
- oczywiście możesz też odkupić samochód. Kosztuje to $1000 (ale może kosztować mniej, jeśli masz wysoką umiejętność Barter). Powiedz, że przebijesz ofertę Bishopa, by skorzystać z tej opcji. Jeśli zapłacisz dodatkowe $500 (lub $300, mając wysoki Barter), T-Ray zwiększy pojemność bagażnika i poprawi wydajność silnika
- pracując dla rodziny Bishop, samochód możesz odzyskać za darmo. Jeśli twoja postać ma wysoką Retorykę, Inteligencję i Charyzmę, może pojawić się opcja okłamania T-Raya, że pracujesz dla Bishopa, nawet jeśli tego nie robisz
- grając postacią kobiecą z odpowiednio wysoką Charyzmą, możesz wynegocjować zapłatę w naturze
Za pokojowe rozwiązanie problemu otrzymasz 750 expa. Co jakiś czas możesz też wrócić do T-Ray’a po „paliwo” do samochodu. Warto wspomnieć, że opcja wykupienia samochodu wcale nie jest taka zła. Od razu po zakończonej transakcji możesz sprzedać mechanikowi jakiś zbędny sprzęt, by odzyskać kasę, ponieważ pojawi się ona w jego ekwipunku. Możesz ją też po prostu od niego ukraść. Nie powinno to być zbyt trudne. Mi udało się to z umiejętnością Kradzieży poniżej 30%.
Fix the mine’s air purifier
(Napraw system oczyszczania powietrza w kopalni)
Jest to fragment zadania, które rozpoczęliśmy w Broken Hills. Przypominam, że musimy zdobyć część, która umożliwi nam naprawdę systemu oczyszczania powietrza w kopalni.
Musimy znaleźć Renesco. Od punktu, w którym się pojawiasz, kiedy wchodzisz do miasta, idź na północ. Musisz minąć wielką bramę i przejść do kolejnej dzielnicy. Kiedy już tam będziesz, to skręć na zachód. Kiedy miniesz budynek z napisem Salvatore’s Bar, przejdź do następnej dzielnicy. Budynek, w którym Renesco prowadzi sklep znajduje się naprzeciw miejsca, w którym się pojawisz.
Jeśli masz przy sobie okulary od radskorpiona z Broken Hills, oddaj je handlarzowi. Po kilku prośbach zgodzi się dać ci za to rabat.
No ale przyszliśmy tutaj po co innego. Poinformuj Renesco, że przychodzisz po zamówioną część i że przysyła cię Zaius. Otrzymasz potrzebną część, więc możesz wracać do Broken Hills, aby zakończyć zadanie.
Deliver ten Cat’s Paw magazines to Miss Kitty
(Dostarcz egzemplarze magazynu Kocia Łapka Pani Kici)
W dzielnicy Virgin Street znajdziesz budynek z neonem Cat’s Paw. W środku przebywa Miss Kitty (Pani Kicia), która kieruje tym przybytkiem. Jeśli posiadasz w ekwipunku magazyn Cat’s Paw (Kocia Łapka), to twoja postać będzie miała opcję dialogową, która umożliwi zdobycie wiedzy na temat magazynu i budynku.
Czasopismo zaintryguje Panią Kicię na tyle, że zechce mieć ich 10. Magazyny Cat’s Paw można znaleźć w wielu miejscach w grze, ale jeśli nie chce ci się szukać na oślep, możesz sprawdzić miejsca ich występowania na oficjalnej wiki Fallout.
Po zebraniu 10 wydań czasopisma wróć do Pani Kici. Zaoferuje ci ona $500 za magazyny.
- jeśli się zgodzisz na jej warunki, dostaniesz pieniądze i unikalny numer Kociej Łapki, który po przeczytaniu zwiększy twoją umiejętność posługiwania się bronią energetyczną
- możesz spróbować się targować i, jeśli ci się powiedzie, otrzymać $750, ale nie dostaniesz wtedy unikalnego numeru magazynu
W obu przypadkach dostaniesz dodatkowo 1000 expa za ukończenie zadania.
Parę słów o pracy dla rodzin mafijnych
Zanim przejdziemy do realizacji pozostałych zadań, musisz mieć na uwadze parę ważnych rzeczy. Większość zadań w New Reno polega na wykonywaniu różnego rodzaju zleceń dla rodzin mafijnych. Wykonanie wszystkich zadań dla danej rodziny otwiera przed tobą możliwość zostania jej zaufanym cynglem (Made Man). Ma to spore konsekwencje, ponieważ kiedy zyskasz taki status u jednej z rodzin, pozostałe zaczną cię traktować jako wroga.
Jeśli planujesz wykonać jak najwięcej zadań, to najlepszym podejściem będzie poczekanie z wykonaniem tych, które nagradzają gracza statusem Made Mana. Postaram się zamieszczać odpowiednią informację przy takich zadaniach.
Find out who was responsible for Richard Wright’s overdose
(Znajdź winnego przedawkowania przez Richarda Wrighta)
Jak sama nazwa zadania sugeruje, wykonujemy je dla rodziny Wright. Ich siedziba znajduje się we wschodniej części miasta. Kiedy pojawisz się w New Reno, idź na północ, aż miniesz bramę z nazwą miasta. następnie skręć w prawo przed kasynem Shark Club.
By w ogóle móc dostać pracę u Wrightów, musisz pogadać z jednym z synów głowy rodu – Keithem. Budynek, którego wnętrze widać na obrazku znajduje się na południu mapy East Side. Wystarczy zapytać chłopaka, czy rodzina zatrudnia, a odeśle cię on do swojego ojca (Orville’a), który przebywa w pokoju.
Orville nie będzie zbyt zbyt zachwycony twoją obecnością, ale jeśli stwierdzisz, że chcesz udowodnić swojej wartości, w końcu da ci zlecenie. Masz dowiedzieć się, kto stoi za śmiercią jednego z jego synów, Richarda. Chłopak był uzależniony od Jeta (Odlotu) i pewnego dnia znaleziono go martwego. Orville nie wierzy, że chłopak sam przedawkował i uważa, że ktoś mu w tym „pomógł”.
Szukamy poszlak
Wróć do Keitha i zacznij zadawać pytania o Richarda. Kiedy chłopak wspomni o pokoju brata, zapytaj, czy możesz go przeszukać. Ta opcja dialogowa wymaga posiadania Inteligencji na poziomie 7. Jeśli twoja postać ma mniej, spróbuj podnieść ją sobie tymczasowo. Mentaty podnoszą Inteligencję o 2 punkty. Dodatkowo możesz ją sobie podnieść o kolejny punkt, korzystając z usług w przybytku Cat’s Paw. Zobacz sekcję Pozostałe sprawy po więcej informacji.
Kiedy już uzyskasz pozwolenie na przeszukanie pokoju Richarda, to udaj się do niego. Pokoje są po zachodniej stronie budynku. łatwo rozpoznasz pokój, ponieważ nie przebywa w nim żadna osoba. W środku przeszukaj regały, a znajdziesz puste opakowanie po Jet i dostaniesz 500 expa za znalezienie poszlaki.
Wróć do dzielnicy 2nd Street. To ta, w której jest kasyno Shark Club. Znajdź tutaj budynek, na którym znajduje się znak Jungle Gym. W okolicach tego budynku powinien być mężczyzna w czerwonej koszulce (Jagged Jimmy J), z którym musisz porozmawiać. Kiedy poruszysz temat śmierci Richarda, Jimmy nieźle się wkurzy. Po prostu wysłuchaj co ma do powiedzenia, a kiedy skończy, zapytaj o puste opakowanie po Jet. Mężczyzna stwierdzi, że do narkotyku dodano jad radskorpiona i odeśle cię do dwóch innych osób: Julesa i Renesco. Dostaniesz 500 expa za zdobycie tej informacji.
Naszym następnym przystankiem będzie sklep Renesco. Odwiedziliśmy go naprawiając sprzęt do oczyszczania powietrza w kopalni Broken Hills. Gdy pokażesz puste opakowanie handlarzowi, ten przyzna się, że rodzina Salvatore zamówiła u niego Jeta doprawionego jadem radskorpiona. Za odkrycie tego faktu dostaniesz 1000 expa.
Poznajemy motyw
W zasadzie możesz już teraz wrócić do Wrighta i przekazać mu, co udało ci się ustalić. Skutek jednak będzie taki, że Renesco zostanie zabity w ramach zemsty, a ty nie dostaniesz pełnej nagrody za zadanie. By rozwiązać sprawę do końca, musimy poznać powód, dla którego rodzina Salvatore otruła Richarda. Wskazówki na temat motywu możemy uzyskać dilera Julesa, którego znajdziesz tuż przy parkingu na Virgin Street. Jules to mężczyzna w czerwonej koszulce. Możesz go wypytać o każdą z rodzin mafijnych, ale kosztuje to $100 (łącznie $400). Ta wiedza jest ci jednak potrzeba, by uzyskać maksymalną nagrodę za zadanie. Dzięki tej rozmowie poznasz też lokalizację Stables (Stajni) i Golghoty, które będą nam potrzebne później.
Po dokładnym wypytaniu Julesa możesz wracać do Wrighta. Przed rozmową upewnij się, że masz w dalszym ciągu 7 punktów Inteligencji. Powiedz mężczyźnie, że jego syna otruto i Renesco miał z tym coś wspólnego (otrzymasz w tym momencie 500 expa). Kiedy Orville zechce się mścić, poinformuj go, że to nie wina handlarza, ponieważ za wszystkim stoją Salvatore, którzy chcieli wywołać wojnę między Wrightami i Mordino.
W nagrodę za rozwiązanie zagadki otrzymasz 2000 expa, $350 (więc prawie zwrócą ci się wydatki na Julesa), trochę alkoholu i amunicji do strzelby. Orville zaoferuje ci też kolejne zadanie. Masz się udać i zbadać Sierra Army Depot. Tym zajmiemy się później.
Bust up Wright’s still beneath the train station
(Wysadź w powietrze kocioł Wrighta, w pobliżu stacji kolejowej)
Skorzystamy z tego, że jesteśmy na posiadłości Wrightów i podejmiemy się kolejnego zadania. By je aktywować, musisz porozmawiać z Ethyl Wright i posiadać wiedzę o tym, że rodzina rozprowadza alkohol w Nowym Reno. Wiedzę na ten temat uzyskaliśmy od Julesa, wykonując poprzednie zadanie. Ethyl zaś znajdziesz w domu Wrightów, w pokoju, który znajduje się zaraz obok kuchni.
Poinformuj panią Wright o biznesie męża, a następnie daj się wygadać wzburzonej kobiecie. Kiedy skończy, zapewnij ponownie, że jej mąż trudni się sprzedażą alkoholu. Ethyl poinformuje cię, że zbada sprawę i zaproponuje spotkanie następnego dnia rano, przy kościele w zachodniej części miasta.
Użyj swojego Pip-Boy’a, by odczekać do godziny 8:00 dnia następnego. O tej porze udaj się do zachodniej dzielnicy. Kościół znajduje się tuż obok sklepu Renesco. Poznasz go po tym, że ma na ścianach neony w kształcie serc przebitych strzałą. Pani Wright powinna się pojawić po chwili i zatrzymać przed kościołem.
Kobieta potwierdziła twoje doniesienia, więc zaproponuj jej, że zniszczysz destylarnię. Ethyl zgodzi się na taki plan, ale poprosi, by nikomu nie stała się krzywda. Poinformuje cie też, że destylarnia znajduje się w piwnicy starej stacji kolejowej.
Niszczymy kocioł
Stacja kolejowa, o której mówiła pani Wright, to budynek na północ od posiadłości Wrightów. Na ścianie wisi szyld Vault of the Future. Wystarczy, że wejdziesz do środka i użyjesz schodów, które znajdują się w jednym z pomieszczeń na stacji.
W środku będą interesowały cię kotły pokazane na obrazku po prawej. Użyj umiejętności Skradania, by się ukryć. Możesz zepsuć kotły przy użyciu:
- umiejętności Naprawy – jeśli masz w drużynie Vica, będzie to banalne
- umiejętności Nauki
- łomu, jeśli posiadasz takowy
Najlepiej po prostu zapisz grę, zanim przystąpisz do psucia, ponieważ w przypadku wykrycia zostaniesz zaatakowany. Za popsucie destylarni otrzymasz 500 expa.
Alternatywna droga dla złych postaci: Jeśli grasz złą postacią, możesz zatruć wytwarzany alkohol. Do tego potrzebujesz gruczołu jadowego radskorpiona, którego musisz użyć na kotle. Wynikiem takiego działania będzie duża ilość ujemnej Karmy i śmierć alkoholików w mieście.
Po zepsuciu sprzętu wróć do Ethyl, która nadal powinna być przed kościołem. Po tym jak poinformujesz ją o wykonanym zadaniu, możesz odmówić nagrody (dostaniesz wtedy +15 Karmy), albo poprosić o wynagrodzenie. W tym drugim przypadku otrzymasz trochę kasy i unikalną broń w postaci kija bejsbolowego – Louisville Slugger. Jest to świetna broń dla postaci walczących bronią białą.
Find a way into the Sierra Army Base
(Znajdź sposób na dostanie się do Bazy Sierra)
Zadanie to otrzymujesz od głowy rodziny Wright po wykonaniu zadania polegającego na znalezieniu zabójcy Richarda. Orville Wright chce uzyskać przewagę nad pozostałymi rodzinami mafijnymi i w tym celu wyśle cię do tajemniczej bazy wojskowej, do której nikt jeszcze nie wszedł.
Baza Wojskowa Sierra zostanie zaznaczona na twojej mapie świata. Szczegóły dotyczące wejścia do kompleksu Bazy Sierra opisano na stronie poświęconej Sierra Army Depot. By zaliczyć zadanie nie musisz zwiedzać całego kompleksu. Wystarczy, że wysadzisz bramę i wejdziesz do środka. Po tym od razu możesz wracać do Orville’a. Miej jednak na uwadze, że jeśli zameldujesz wykonanie tego zadania, to twoja postać zostanie uznana za Made Mana rodziny Wright. Przez to wszystkie inne rodziny mafijne będą cię traktowały wrogo. Możesz więc zechcieć poczekać z odebraniem nagrody, aż wykonasz pozostałe zadania w mieście.
Deliver a laser pistol to Eldridge
(Dostarcz pistolet laserowy Eldridge’owi)
W zachodniej dzielnicy Nowego Reno znajduje się sklep z bronią. Jego cechą charakterystyczną jest szyld New Reno Arms przy wejściu. Sprzedawcą jest tutaj Eldridge.
Jeśli twoja postać uzyskała wcześniej informacje od Julesa na temat różnych rodzin mafijnych, będziesz mieć możliwość zapytania Eldridge’a o broń laserową rodziny Salvatore. Handlarz poinformuje cię, że to nie on dostarcza im broń, ale chętnie położyłby swoje ręce na egzemplarzu pistoletu laserowego.
Kilka takich pistoletów znaleźliśmy w Sierra Army Depot, więc możesz mu oddać jeden egzemplarz. Za dostarczenie broni otrzymasz 500 expa i $1500.
Deliver Moore’s briefcase to Mr. Bishop in New Reno
(Dostarcz aktówkę Moore’a Panu Bishopowi w Nowym Reno)
Zadanie to rozpoczęliśmy podczas wizyty w Kryptopolis.
Pana Bishopa, któremu trzeba dostarczyć aktówkę, znajdziesz w kasynie Shark Club. Będąc na parterze kasyna, użyj schodów, by wejść na wyższe piętro. Tutaj musisz skorzystać z kolejnych schodów, by wejść jeszcze wyżej. Kiedy spróbujesz nimi wejść, zaczepi cię jeden z ochroniarzy. Przepuści cię, jeśli mu powiesz, że dostarczasz przesyłkę dla jego szefa.
Bishop będzie stał przy stole do bilarda. Wystarczy oddać mu przesyłkę i unikać pytań o zawartość. Staraj się go nie denerwować, jeśli nie chcesz walczyć ze wszystkimi gangsterami w kasynie. Za dostarczenie walizki otrzymasz $250 i 500 expa.
Możesz od razu przyjąć zadanie od Bishopa, polegające na zabiciu Westina w NCR (RNK). Opis wykonania tego zadania znajdziesz w części solucji poświęconej temu miastu.
Track down Pretty Boy Lloyd, recover the stolen money, and make an… example of him
(Wyśledź Lloyda, odzyskaj pieniądze i spraw, by jego przypadek stał się… przykładem dla innych)
Jest to pierwsze z zadań dla rodziny Salvatore. Ich siedzibę znajdziesz w klubie Salvatore’s Bar. Po wejściu do budynku, użyj schodów, by dostać się na pierwsze piętro. Tam porozmawiaj z facetem (Mason) w metalowym pancerzu, stojącym przy drzwiach gabinetu. Nalegaj a spotkanie z głową rodziny Salvatore, a usłyszysz, że Louis zaprasza cię do środka.
Louis Salvatore zaproponuje ci pracę, która ma udowodnić twoją przydatność. Masz znaleźć mężczyznę imieniem Lloyd, odzyskać skradzione pieniądze i się go pozbyć. Po opuszczeniu gabinetu, wróć do Masona po więcej szczegółów.
By znaleźć Lloyda, idź na Virgin Street i wejdź do kasyna Desperado. Schodami zejdź do piwnicy, a znajdziesz Lloyda ukrywającego się w jednym z pomieszczeń. Drzwi będą zamknięte, więc otwórz je wykorzystując umiejętność, albo po prostu rozwal.
W chwili, gdy drzwi staną otworem, zacznie się rozmowa z uciekinierem. Można rozprawić się z Lloydem na wiele sposobów. Tutaj opiszę, moim zdaniem, najlepszy z nich, ponieważ stracisz najmniej Karmy.
Rozprawiamy się z Lloydem
Przyciśnij złodzieja i gdy przyzna się, że ukrył pieniądze na Golgocie, każ mu zaprowadzić cię na miejsce i pokazać, gdzie dokładnie zakopana jest kasa. Akcja gry przeniesie się na cmentarz. Bardzo ważne, byś kazał rozkopać grób Lloydowi. Ukrył w nim ładunek wybuchowy i jeśli zrobisz to sam, pułapka zostanie aktywowana. Po chwili mężczyzna dokopie się do starego schronu. Każ mu wejść do środka. Jeśli twoja postać wejdzie pierwsza, Lloyd ucieknie. Zamiast tego użyj opcji dialogowej by wrzucić minę do środka. Zabije to Lloyda i stracisz tylko 5 punktów Karmy.
Jeśli zabijesz złodzieja własnoręcznie, ubytek Karmy będzie dwa razy większy. Za to jeśli pozwolisz mu uciec, Louis Salvatore uzna, że nie jesteś mu potrzebny i rozkaże cię zabić, gdy będziesz chciał zakończyć zadanie.
Do grobu możesz wejść po prostu wchodząc na dziurę w ziemi. W szczątkach Lloyda znajdziesz trochę sprzętu, a poszukiwana kasa będzie w skrzynce pod ścianą.
Możesz już wracać do Baru Salvatore. Najpierw porozmawiaj z Masonem, a kiedy cię wpuści do gabinetu, powiedz panu Salvatore, że Lloyd zapłacił za swoje. Oddaj też całą znalezioną kwotę. Louis i tak pozwoli ci zatrzymać połowę pieniędzy. Dostaniesz też 500 expa i kolejne zadanie.
Go visit Renesco the Rocketman and collect Mr. Salvatore’s tribute of $1000
(Odwiedź Renesco i odbierz opłatę dla Pana Salvatore w wysokości $1000)
Zanim udasz się do Renesco, porozmawiaj z Masonem. Tylko wtedy będzie można pchnąć zadanie do przodu. Mason wytłumaczy, że trzeba wydusić od handlarza $1000. Posiadając tę wiedzę możemy iść do sklepu Renesco.
Rozmawiając z nim nie sugeruj rozwiązań siłowych, bo będziesz musiał go zabić. Zamiast tego nalegaj, że jesteś przedstawicielem rodziny Salvatore i nie musisz niczego udowadniać. W końcu Renesco przyzna się, że nie ma pieniędzy i zasugeruje, że powinieneś szybko coś wymyślić, bowiem Salvatore nie lubią, kiedy ktoś zawala robotę. Zaproponuj, by handlarz dał ci rabat, a ty wyłożysz kasę za niego. Zgodzi się na takie wyjście i będziesz mógł zabrać prawie cały jego asortyment za darmo (w rzeczywistości i tak musisz mu dać choćby $1, ponieważ wymiana nie dojdzie do skutku, jeśli nic nie zaoferujesz).
Nieoficjalne patche do gry, stworzone przez fanów, zmieniają sposób, w jaki działa ten rabat. Przedmioty nie są darmowe, ale kosztują połowę ceny.
Wracaj teraz do Baru Salvatore. Najpierw poinformuj Masona, że zlecenie wykonane, by wpuścił cię do gabinetu. Rozmawiając z szefem, daj mu $1000. Pozwoli ci zatrzymać $250. Resztę kasy odzyskasz sprzedając towary zabrane Renesco.
Za ukończenie zadania otrzymasz 750 expa i kolejną robotę.
Help guard a secret transaction taking place in the desert
(Pomóż w nadzorowaniu transakcji na pustyni)
Zadanie otrzymujesz od razu po wykonaniu poprzedniego zlecenia dla rodziny Salvatore. Jeszcze podczas rozmowy z Louisem, zapytaj go, czy możesz na robotę wziąć jeden z ich pistoletów laserowych. Jeśli wykonywałeś zadania według tej solucji, zgodzi się.
Jak zwykle, wróć do Masona i powiedz, że szef pozwolił byś otrzymał broń. Przy okazji możesz poprosić ochroniarza, by wytłumaczył ci, jak się nią posługiwać. Zyskasz 5% umiejętności Broń energetyczna. Gdy stwierdzisz, że jesteś gotów wziąć udział w ochranianiu transakcji, akcja gry przeniesie się na pustynię.
Tutaj po prostu stój i przyglądaj się, jak Mason rozmawia z żołnierzami Enklawy. Jeśli zaczniesz chodzić, mogą zaatakować. Gdy reszta eskorty zacznie wracać do miasta, idź za nimi i użyj obszaru wyjściowego, by wrócić do miasta.
W teorii możesz teraz udać się do Louisa Salvatore, by zakończyć zadanie, ale będziesz zmuszony zostać jego Made Manem lub go zabić (jeśli odmówisz). My rozegramy to trochę inaczej i najpierw wykonamy zadanie dla rodziny Mordino.
Deliver Big Jesus’s package to Ramirez at the Stables
(Dostarcz paczkę Dużego Jesusa Ramirezowi w Stajniach)
Rodzina Mordino jest ostatnią z rodzin mafijnych, które rządzą New Reno. Czas zając się ich zadaniami. Siedzibą Mordino jest kasyno Desperado, które znajduje się na Virgin Street.
Gdy wejdziesz do kasyna, podejdź do mężczyzny, który stoi przy barze i trzyma w ręku nóż. To Little Jesus – syn głowy rodziny. Musisz mu zaimponować, by dostać zlecenie od ojca. To czy spodobasz się Małemu Jesusowi na tyle, by odesłał cię do swojego ojca zależy od kilku rzeczy. Oczywiście, jak w większości przypadków, pomaga posiadanie wysokiej umiejętności Speech (Retoryka). Noszenie pancerza bojowego lub wspomaganego też sprawi, że twoja postać zostanie uznana za godną. Pancerze bojowe zdobyliśmy w Bazie Wojskowej Sierra.
Kiedy już usłyszysz, że masz się zgłosić do Big Jesusa, udaj się na pierwsze piętro i udaj się do gabinetu, w którym jest ładne, duże łóżko. Duży Jesus to ten grubszy. Podczas rozmowy powołaj się na jego syna, a dostaniesz robotę. Twoim zadaniem jest zanieść przesyłkę niejakiemu Ramirezowi w Stables (Stajniach). Nie musisz tam iść sam, ponieważ gra sama przeniesie cię w odpowiednie miejsce.
Nie próbuj zaglądać do powierzonej ci paczki, ponieważ sprawi to, że ludzi Mordino staną się wobec ciebie wrodzy. Ramireza znajdziesz w mniejszej hali, która stoi zaraz obok miejsca, w którym się pojawisz w Stajniach. Wręcz mu przesyłkę a otrzymasz 500 expa.
Będąc w Stajniach możesz rozważyć przyłączenie do drużyny Myrona.
Oczywiście, jeśli chcesz zakończyć zadanie, musisz wrócić do Nowego Reno, udać się do kasyna Desperado i poinformować Dużego Jesusa, że paczka została doręczona. Otrzymasz zapłatę w wysokości $100 i kolejne zadanie.
Collect tribute from the Corsican Brothers
(Zbierz opłaty od Braci Corsican)
Tym razem musisz udać się do studia Golden Globes i zebrać opłatę od właścicieli. Studio znajduje się na 2nd Street. Już w środku udaj się do biura – to pokój w prawym dolnym rogu budynku – a następnie porozmawiaj z kolesiem stojącym przy stole.
Pieniądze dostanie bez większych problemów. Gdy wrócisz do Dużego Jesusa, ten pozwoli ci zatrzymać połowę kasy. Za ukończenie zadania otrzymasz 500 expa i rozpocznie się kolejne, ostatnie zadanie dla rodziny Mordino.
Assassinate Boss Salvatore for Big Jesus Mordino
(Zlikwiduj Pana Salvatore dla Dużego Jesusa Mordino)
Szef rodziny Mordino chcesz się pozbyć szefa rodziny Salvatore, a ty masz mu w tym pomóc. Jeśli zapytasz Dużego Jesusa o Louisa, dowiesz się, że korzysta on z aparatury tlenowej, ponieważ ma problemy z oddychaniem. Wykorzystamy to.
Zanim opuścisz kasyno Desperado, zejdź do piwnicy. W jednym z pomieszczeń leży poison tank (butla z trucizną). Użyjemy jej do wykończenia Louisa.
Oczywiście, żeby zabić szefa Salvatore, musisz się udać do Salvatore’s Bar. Nie rzucaj się jednak od razu na niego z bronią. Najpierw odbierz nagrodę za wykonanie ostatniego zadania dla rodziny Salvatore. To uczyni z Ciebie ich Made Mana, ale przestaniesz nim być, kiedy zabijemy Louisa. Najpierw dostaniesz 1000 expa za zakończenie zadania, a następnie kolejne 1000 expa za zostanie Made Manem. Pogadaj też z Masonem, a otrzymasz trochę sprzętu.
Pozbywamy się Louisa Salvatore
Pana Salvatore możesz pozbyć się na wiele sposobów:
- oczywiście możesz po prostu dokonać zwykłej egzekucji i walczyć z całym Barem Salvatore
- możesz użyć na nim Super Stimpaka, a staruszek zejdzie na zawał
- możesz też użyć butli z trucizną, którą zdobyliśmy wcześniej
Skupimy się na tej ostatniej opcji, ponieważ daje ona najwięcej expa. Musisz okraść Louisa i wsadzić mu do ekwipunku butlę z trucizną, a zaraz potem zabrać jego butlę tlenową. Po tym wystarczy odczekać chwilę, a Louis zacznie się dusić. Z chwilą jego śmierci otrzymasz 500 expa. Pamiętaj, że ciągle masz tytuł Made Mana rodziny Salvatore – nikt nie wie, że szef umarł przez ciebie. By móc wrócić do kasyna Desperado na dobrych warunkach, zaatakuj ludzi Salvatore, a stracisz status członka ich rodziny. Na tym etapie gry nie powinni stanowić dla Ciebie dużego wyzwania.
Los rodziny Mordino
Wróć do kasyna Desperado poinformować Dużego Jesusa, że szef Salvatore gryzie piach. Otrzymasz 750 expa za wykonanie zadania i trochę sprzętu. Natychmiast też staniesz przed wyborem: chcesz zostać Made Manem rodziny Mordino, czy nie. Jeśli odmówisz, zostaniesz zaatakowany. Lepiej więc się zgodzić, ponieważ otrzymasz 1000 expa, a rodzinę Mordino możesz sam zaatakować. Nie są już do niczego potrzebni. Zanim zdecydujesz się ich wybić, możesz chcieć udać się do New Reno Arms, by zrobić zakupy wykorzystując status Made Mana. Daje to dostęp do sprzętu z górnej półki.
Po wybiciu członków rodziny Mordino, stracisz status Made Mana i będziesz mógł znów odwiedzać siedziby pozostałych rodzin.
Rekrutujemy Myrona
Jedną z postaci, które możesz zwerbować do swojej drużyny jest Myron. Jest to podła i wkurwiająca kreatura, którą ratuje to, że ma wysoką umiejętność Science (Nauka) i potrafi wytwarzać medykamenty. W walce Myron jest praktycznie bezużyteczny.
Na Myrona trafiasz podczas wizyty w Stables. Jednym ze sposobów dostania się do tej lokacji jest wykonanie pierwszego zadania dla rodziny Mordino.
Myron siedzi w podziemiach mniejszej hali produkcyjnej. Jego pokój jest strzeżony przez ochroniarzy, którzy wpuszczają do środka tylko innych naukowców. Ochroniarzy oszukasz, kradnąc identyfikator jednego z jajogłowych – Marjorie – który stoi na powierzchni, zaraz obok zejścia do piwnicy.
Podczas rozmowy z Myronem wykorzystaj jego megalomanię. Zasugeruj mu, że jeśli wyruszy z tobą w podróż, to Mordino w końcu docenią, co stracili. Za zwerbowanie go otrzymasz 750 expa.
Find some endorphin blockers to make a cure for Jet
(Znajdź substancje blokujące endorfinę, żeby stworzyć lekarstwo na Jet)
Jeśli twoja postać posiada przynajmniej 7 punktów Inteligencji i 81% umiejętności Nauka, możesz porozmawiać z Myronem na temat potencjalnego leku na uzależnienie od Jet (Odlotu). Zapytaj Myrona o narkotyk, a potem czy istnieje lekarstwo. Dzięki swoim umiejętnościom, twoja postać wda się z nim w naukową dyskusję. W końcu Myron stwierdzi, że blokery endorfiny mogłyby zadziałać, ale ciężko je znaleźć. Gdy przyciśniesz go bardziej, zasugeruje, że Vault City może mieć odpowiednią substancję. Dostaniesz za to 2000 expa.
Jeśli zdecydujesz się udać do Kryptopolis (teraz albo przy innej okazji), człowiekiem z którym potrzebujesz się spotkać jest doktor Troy. Znajdziesz go na pierwszym poziomie Krypty 8, która znajduje się w mieście. Wystarczy, że przedstawisz mu swoją teorię, a doktor wyprodukuje na poczekaniu antidotum na Jet. Poleci Ci też, żeby zabrać je do Redding, ponieważ tam problem z uzależnieniem jest największy. Do Redding udamy się na późniejszym etapie gry. Za pomoc w wynalezieniu lekarstwa na uzależnienie od Jet otrzymasz 2000 expa.
Opuszczamy New Reno
To już koniec naszej przygody w New Reno. Zrobiliśmy wszystko, co było w mieście do zrobienia. Naszym następnym przystankiem będzie miasto położone na samym południu mapy świata – NCR (New California Republic), które w polskiej wersji językowej gry nosi nazwę RNK (Republika Nowej Kalifornii).
Pozostałe sprawy
Rozmowy w burdelu
Udaj się do przybytku Cat’s Paw, który jest zlokalizowany na Virgin Street. W środku zapytaj właścicielkę o ofertę. Możesz wybierać spośród różnych usług, ale nas interesuje tylko jedna z nich. Zapytaj Panią Kicię, czy jest możliwość by z dziewczynami po prostu porozmawiać. Kobieta oczywiście to potwierdzi i zaproponuje ci cenę za usługę. Powinna ona wynosić ok. $100.
Jeśli przyjmiesz ofertę, gra powinna poinformować cię, że postać przez kilka godzin prowadziła rozmowy z dziewczętami i dzięki temu zyskała 1 punkt Inteligencji. Niestety jest to tylko tymczasowe zwiększenie statystyki. Dostaniesz jednak też 3 punkty do umiejętności Speech (Retoryka), które już pozostają na stałe.
Kariera bokserska
Możesz wziąć udział w gali bokserskiej, organizowanej w Jungle Gym, jeśli czujesz się na siłach. Z oczywistych względów najlepiej się w tym sprawdzą postacie, które mają wysoką umiejętność Unarmed (Walka wręcz) oraz Siłę i Wytrzymałość.
Zanim przystąpisz do zawodów, pomożemy trochę losowi przechylić szalę zwycięstwa na twoją stronę. Udaj się do pobliskiego kasyna Shark Club i zejdź do piwnicy. W zaznaczonej szafce znajdziesz Plated Boxing Gloves (Rękawice Bokserskie z wkładkami), które zadają dużo większe obrażenia.
Turniej rozpoczynasz w Jungle Gym, rozmawiając z karłem, który przedstawi się jako Stuart Little (Malutki). Jeśli twoja postać ma mniej niż 6 punktów Siły, będziesz musiał go przekonać przy użyciu Speech (Retoryka), że warto dać ci szansę. Podobnie będzie, jeśli grasz postacią kobiecą. Stuart zaproponuje ci podział zysków 50/50, ale mając wysoką Retorykę i Handel, możesz wynegocjować 75% wygranej. Następnie twój nowy manager poprosi cię o wybranie pseudonimu i ring stanie otworem.
Zasady podczas walk
Na ringu pojawiasz się bez ekwipunku, ale jeśli przed walką miałeś przy sobie rękawice bokserskie z wkładkami, postać będzie używała ich, zamiast zwykłych
Wygrasz gdy:
- trafisz przeciwnika krytycznie tak, że straci przytomność – trafienia w głowę mają dużą szansę na ten efekt
- przeciwnik chybi krytycznie i straci kolejną turę
- zadasz przeciwnikowi tyle obrażeń, że zacznie uciekać
- minie 12 rund walki, a ty trafisz przeciwnika więcej razy niż on ciebie
Po każdej walce będziesz mieć czas na podleczenie się. W praktyce możesz nawet zająć się innymi rzeczami i wrócić do turnieju, kiedy najdzie cię ochota.
Nagrody
Za każdą wygraną walkę otrzymasz nagrodę pieniężną i doświadczenie:
- pierwsza walka – $50 i 500 expa
- druga walka – $50 i 750 expa
- trzecia walka – $400 i 1000 expa – ta walka jest trudniejsza niż dwie poprzednie
- walka z mistrzem – $1000 i 2500 expa – oczywiście najtrudniejsza walka. Uważaj, ponieważ podczas tego starcia przeciwnik może ci odgryźć ucho, co obniży na stałe twoją Charyzmę o 1 punkt
Po wygraniu wszystkich czterech walk otrzymujesz tytuł Zawodowca. Dodatkowym bonusem jest to, że teraz możesz swobodnie przeszukiwać wszystkie szafki w siłowni i nikt nie ośmieli się zwrócić ci uwagi.
Ojciec Lenny’ego
Jeśli podczas wizyty w New Reno trafisz na Golgotę, np. wykonując zadanie związane z Przystojniakiem Lloydem, to możesz zechcieć rozkopać grób pokazany na zrzucie ekranu.
Oczywiście do rozkopania grobu potrzebna ci będzie łopata, ale na tym etapie gry na pewno masz już jakąś.
Z grobu wyłoni się ghul Willie. Mieszkańcy Nowego Reno zakopali go tutaj, ponieważ nie mogli wytrzymać jego smrodu i ciągłego narzekania. Jeśli w twojej drużynie jest akurat Lenny, to dowiesz się, że Willie jest jego ojcem. Po krótkiej wymianie zdań Willie odejdzie, ponieważ nie będzie zainteresowany rozmową z własnym synem. I to tyle, taka mała ciekawostka bez większych konsekwencji.
Wzmacniacz lingwistyczny
Zanim przystąpisz do realizacji opisanej tutaj czynności, musisz wiedzieć, że staniesz się wrogiem rodziny Bishop. Pan Bishop nie będzie zadowolony z tego, że przespałeś się z jego żoną i zaatakuje cię.
Odwiedzając kasyno Shark Club, możesz nawiązać znajomość z panią Bishop, żoną jednego z mafiozów w New Reno. Jeśli twoja postać ma przynajmniej 6 punktów Siły lub Charyzmy, pani Bishop zaproponuje randkę. Akcja gry przeniesie się do sypialni, gdzie możesz się przespać z kobietą. Już po wszystkim, jeśli postać ma 9 punktów Inteligencji, dostępna będzie opcja porozmawiania o przeszłości pani Bishop. Kobieta przyzna się, że pochodzi z Vault City i kiedy opuszczała miasto, by zamieszkać z Bishopem, zabrała ze sobą wzmacniacz lingwistyczny. Zapytaj ją o kod do sejfu, w którym schowane jest urządzenie.
By otworzyć wspomniany sejf, użyj na nim umiejętności Lockpick (Otwieranie). Ponieważ znasz kod, otworzysz go bez problemu. Twoja postać znajdzie w sejfie dodatkowy schowek, w którym będzie wzmacniacz.
Urządzenie to jest rozszerzeniem do Pip-Boy’a. Podnosi ono umiejętność Retoryki o 10%. Za jego zdobycie dostaniesz też 500 expa.