Postać

Opiszę tu postać, którą bez problemu przejdziecie grę.

  • Siła – 6 – by unieść strzelby bez power armor (pancerza wspomaganego)
  • Percepcja – 7 lub 8 – będziesz korzystał ze snajperki do końca gry
  • Wytrzymałość – 6 – trochę hp:)
  • Charyzma – 5 – nie jest potrzebna (wbrew pozorom)
  • Inteligencja – 5 – no cóż trzeba zostawić na zręczność
  • Zręczność – można dać 6 albo 7 jeśli dasz na percepcje 6:P daje ci AC i PA
  • Szczęście – 5

Trajty

Zdolniacha (tylko) – zwiększa wszystkie atrybuty o 1!!!

Tagi (umiejętności główne)

Broń lekka, Broń ciężka i do wyboru: Broń biała albo Rzucanie. Zastanawiasz się pewnie czemu nie broń energetyczna. Otóż jest jej za mało i bazooka + snajperka ma dużo lepszy efekt nawet od lasera Gatlinga.

Perki

Tylko typowo bitewne, patrz: snajperskie, czyli zwiększenie percepcji, większa szansa na krytyka itp.

Broń

  • Karabin snajperski – obowiązkowy, choć byś musiał rozwalić jakieś miasto. Wszak ta postać to snajper 😉
  • Bazooka – też obowiązkowa, zaraz się dowiesz dlaczego.
  • Granaty – najlepiej plazmowe lub, jeśli wybrałeś broń białą to młot wspomagany.

Jak rozwijać postać?

Musisz kłaść nacisk na broń lekką i ciężką, ładując w nią masę pkt. I oczywiście rzucanie lub b. biała. Warto pomyśleć też o handlu by korzystnie sprzedawać łupy :>.

Jak walczyć?

Najpierw ostrzelaj wroga z snajperki. Jeśli przeżyje i podejdzie bliżej obrzucaj grantami lub strzelaj z bazooki. Jeśli to przeżyje tzn. jest wyjątkowo twardy, skorzystaj z snajperki przeważnie jeden strzał i pada lub ze snajperki po oczach.

Tak stworzoną postacią przejdziesz bez problemu cała grę, trudności mogą być z porucznikiem na poziomie trudności normalny i trudny, ale i na niego jest sposób – strzelać w oczy 🙂 , po kilku strzałach wymięknie. Kiedy się da strzelaj w oczy, pamiętaj!!!

Pamiętaj twoja postać to snajper u niej nie liczy się ilość lecz jakość!!!

4 myśli na temat “Postać

  1. No niezły plan ale ja bym to zrobił troche inaczej:
    Siła –
    Percepcja – 8
    wytrzymałośc – 8
    Charyzma – 1 (W jedynce od tego na jakim poziomie mieliśmy charyzme nie miało nic do towarzyszy więc możemy i tak mieć ich max wiec jest zupełnie zbędna
    Inteligencja – 10 albo 9 (bardzo ważna byśmy mogli juz od poczatku bardzo regularnie rozwijać postać w walke.
    Zręczność – 9 albo 10
    Szczęście – raczej mało mobilne podczas większości walk a warto obniżyć do 1,2 albo 3 by zainwestować więcej w wytrzymałość i zręczność co sie opłaci
    Trajty – Oczywiście zdolniacha
    Tagi:
    Najlepiej w broń lekką ,broń energetyczną (Gdy dostaniemy sie do bunkra bractwa będziemy mogli wszystkich pookradać z ogniw termojądrowych i laseru gatlinga – broń tak dobra i tyle amunicji, że praktycznie z łatwościa na najwyższym poziomie i odpowiednio ulepszonym skillem wybije sie całą baze wojskową) więc moim tracenie kasy na snajperke sie nie opłaca zwłaszcza jako ze jesli chodzi o bazooke to rakiety są ciężkie.
    Broń:
    Oczywiście laser gatlinga
    Snajperka też sie przyda zwłaszcza na początku gry, pózniej jednak nie będziemy potrzebować
    Bazooka zbędna, ale jeśli chcemy to możemy
    Jak rozwijać postać?
    Oczywiście na początku olbrzymią mase punktów łądujemy w broń lekką,następnie gdy dojdziemy gdzieś do nekropolis i powykonujemy questy w złomowie i hub i będziemy mieli broń lekka juz jakieś160 % załóżmy to zabieramy sie za broń energetyczną a na koniec broń ciężka.
    Jak walczyć?
    Gdy już mamy power armor to NON STOP przeciw mutantom używamy laseru gatlina najlepiej jest podbiegać do nich jak najbliżej a będzie on ich łatwo rozpoławiał.Zabieramy oczywiście z wszystkich ogniwa termojądrowe.

  2. Fallout 1 jest łatwą grą i chyba każda postacią można go przejść bez problemu. Nawet tak skopaną jak opisana ‚jakośc nie ilośc’ ;p. Trudności w F1 konczą się po zaliczeniu The Glow, zapisaniu sie do Brotherhood of Steel i zdobyciu Power Armor.
    A dlaczego ta postać jest skopana ? 1: Za dużo siły (sniper rifle wymaga 5, nie 6), Luck i wytrzymałości, a za mało Inteligencji (warto mieć z 7 albo i więcej, więcej INT to więcej skill pointów i więcej opcji w rozmowach) i Zręczności (absolutna podstawa w walce- lepiej chyba oddać 2 mierzone strzały, niz 1 ? Albo sieknąć 2 serie, niż 1 ? ) Po drugie: skopane Tagi. Nie warto w żadnym wypadku brać taga ‚rzucanie’ !!! Chyba że chcemy sobie maksymalnie utrudnic grę i spróbować czegoś czego jeszcze nie robiliśmy, i nasza postać będzie np. rzucać nożami… A juz na pewno nie warto tagować rzucania pod granaty, kiedy chcemy ganiać z bazooką (kolejny nonsens, naprawdę o wiele lepiej się sieje zagładę za pomocą Turbo Plasma Rifle).
    BTW, skąd ta bzdura że ‚broni energetycznej jest za mało’ ? Jak wyjdziesz z Glow, to masz w plecaku wszystkie możliwe do kupienia jej modele, wraz z toną amunicji ;p Do tego ta bron biała- żartujesz, prawda ? Zamiast broni białej lepiej tagować/rozwijać ‚unarmed’ (są questy które można rozwiązać metodą pojedynku na pięści, do tego jest PowerFist który w połączeniu z Unarmed wymiata), a w walce klasycznej zamiast walić nożem lepiej wygarnąć z przyłożenia po oczach z dobrego pistoletu (albo z TurboPlazmy ;]) , względnie pociągnąć serią ;]

    Jak dla mnie postać typu ‚snajper’ wygląda mniej więcej tak:
    ST 5 (i tak w PA będzie 8, a możemy podnieść o 1 operacją),
    PE 7-9 (i podpakujemy operacją),
    WT 3-4 (po co Ci wytrzymalosć? Do walki wręcz ? Jak snajper musi walczyć wręcz to znaczy że coś spieprzył ;p ),
    CH 1-5 w sumie jest mało istotna, ale jak ktoś lubi…Jakby nie było podnosi skille Speech i Barter…
    IN 8-9 (a potem obowiązkowo podpakujemy operacją),
    ZR 9-10 (jeśli 9, to koniecznie operacja na 10 !),
    LK 1-3 (jest mniej ważne niż sie wydaje ;p)

    BTW, w Falloucie 2 najważniejsze cechy to Zręczność i Inteligencja, na nich nie warto oszczędzać ! Chyba że mamy kaprys stworzyć sobie Thruda Barbarzyńcę (wtedy ZR tez warto mieć na maxa) ;]p…

    Traity: Finezja (obowiązkowo), może być jeszcze np. Small Frame (+1 ZR), lub coś innego… Może byc też ten Twój ‚Zdolniacha/Gifted’, ale wtedy mamy znacznie niższe skille ! Dlatego raczej go odradzam…A juz na pewno odradzam ‚zdolniachę’ w połączeniu z tak niską inteligencją jak napisałeś- będziemy ze skillami na starcie o 2 albo i 3 poziomy w plecy !
    Tagi : Na pewno Small weapons, i coś niebojowego typu Lockpick albo Sneak/Speech/Barter/Science/Repair (Repair to bardzo użyteczny skill), może być też Unarmed (do PowerFista). Jeśli się decydujemy nie używać broni energetycznych oczywiście, bo inaczej Energy weapons jest niezbędna ;]p

    Jak gramy ? Na początku -przede wszystkim wrogom walczącym wręcz (np. jaskinia skorpionów) nie dajemy okazji do ataku, i robimy questy ‚niebojowe’ albo ‚mniej bojowe’ ;p. Poza tym, jak najszybciej zwiedzamy Glow – wychodząc powinniśmy mieć Combat Armor, i iść do Bractwa po Brotherhood Armor/PowerArmor (nawet jeśli nie zwiedziliśmy całego Glow, zawsze możemy tam później wrócić po zabawki). Perk na 3 lvl -dowolny. Warto na 6 lvl dać perka QuickPockets, łatwiej się np. stimpacków używa, ale mozna też jakis inny. Dalej na 9 lvl dodajemy obowiązkowo perka Bonus Rate of Fire, na 12 dodajemy Action Boy, i na 15 kolejny raz Action Boy. Jesli dojdziemy az do 18, to mozemy dać jeszcze Sniper…Efekt koncowy- 12 PA/turę i zredukowany koszt strzału = 2 mierzone strzały ze snajpy albo 3 mierzone strzały z dobrego pistoletu/innego karabinu (w zwarciu po oczach-b. skuteczne). Albo też 3 mierzone strzały z Turbo Plasma, jeśli idziemy w Energy Weapons ;p

  3. A probowaliście tak ?

    ST 2
    PE 8
    Wt 1
    CH 8
    IN 8
    ZR 9
    LK 5

    Traits: Small Frame i Jinxed
    Tagi: Sneak, Lockpick, Steal lub Speech.

    Jak tym grać ? Zasada 1- NIC nie zabijamy. Nawet szczurów w wyjściu z V13. Celem gry taką postacia jest mieć w zakładce ‚Kills’ pustkę ;]
    Co do rozwijania postaci – skillpointy inwestujemy w Sneak (bez limitu), Lockpick (tez bez limitu), Steal(do ok. 100) i Speech (też koło 90-100). Do tego ksiązkami podbijamy Repair i Science tak gdzies do 90-99%
    Na koniec gry dobijamy do około 10 poziomu, za to przez to że cała broń sprzedajemy mozemy wiecej kasy inwestować w ksiązki (i w operacje w BoS). Oczywiście mamy podły udźwig, więc odradzam uzywanie pancerzy cięzszych niż zbroja skórzana. Ja ganiałem w skórzanej kurtce z V15, z wyjatkiem katedry i bazy wojskowiej (gdzie smigałem w ukradzionym habicie). Oczywiście nie robimy żadnych questów wymagających zabicia kogoś (chociaż obiecać możemy, zaliczke wziąc też, a co ;] ). Jak idziemy do Glow, to obowiązkowo poza RadX bierzemy 3-4 porcje Buffoutu, żeby nie robić 10 kursów po te fajne drogie sprzęty które sprzedamy za gruba kasę ;]

Dodaj komentarz