Miasto Gecko

Gecko

Gecko to miasto zamieszkałe głównie przez ghule. Główną „atrakcją” tutaj jest elektrownia atomowa, która sprawia kłopoty pobliskiemu Kryptopolis. Rozwiążemy ten problem, ale najpierw zajmiemy się łatwiejszymi i prostszymi zadaniami.

Get super repair kit for Skeeter
(Zdobądź super zestaw naprawczy dla Skeetera)

Skeeter

Kiedy pojawisz się w mieście, idź na północ, aż miniesz zagrody dla brahminów i za pomocą zielonego obszaru przejdziesz do innej części miasta.

W podłużnym budynku, który znajduje się zaraz przy przejściu między strefami, stoi Skeeter. Porozmawiaj z nim, a zauważy Super Toolkit, który masz w ekwipunku. Od razu zaproponuje wymianę za Fuel Cell Controller (Kontroler Baterii). Tak się składa, że jest to część potrzebna do uruchomienia samochodu stojącego w Den. Zgódź się na wymianę, a dostaniesz 250 expa i potrzebną część. Kiedy wrócimy do Den, dzięki niej zdobędziesz swój własny samochód.

Get 3-step plasma transformer for Skeeter
(Zdobądź trójfazowy transformator plazmowy dla Skeetera)

To jest bardziej „okazja” niż zadanie, ale warto wytłumaczyć, o co chodzi. Jeśli ukończysz poprzednie zadanie i masz przy sobie odpowiednią broń, Skeeter zaproponuje ci, że ją ulepszy. Żeby jednak to zrobił, musisz mu załatwić trójfazowy transformator plazmowy (TTP). Skeeter może też ulepszać broń za pieniądze (w zależności od broni i umiejętności Handlu może to być $2000 do nawet $12000).

Broń, którą Skeeter może ulepszyć:

  • Cattle prod – zwiększone obrażenia
  • Desert Eagle – zwiększony magazynek (+12)
  • rewolwer .44 Magnum – koszt PA przeładowania zmniejszony o połowę
  • karabin myśliwski Colt Rangemaster – zwiększona celność w dalekim dystansie
  • karabin szturmowy AK-112 – zwiększony magazynek (+76)
  • FN FAL – większa celność nocą

Skeeter sugeruje, że TTP można zdobyć, pokazując Jeremy’emu (znajdziesz go w elektrowni) requisition form (formularz zamówienia). Sam formularz można znaleźć w biurku, w domu Harolda, lub otrzymać od Festusa (też znajduje się w elektrowni). Jeśli masz wystarczająco wysoką Retorykę, Festus odda ci formularz. W przeciwnym wypadku możesz go od niego kupić lub ukraść.

Find Woody the ghoul for Percy. Try the Den
(Poszukaj ghula Woody’ego dla Percy’ego. Spróbuj w Norze)

Sklep Percy’ego

Tuż przy obszarze, którym można wrócić do części miasta, w której znajduje się elektrownia, znajdziesz sklep z szyldem Survival Gear, który prowadzi ghul Percy. Zapytaj go o wydarzenia w mieście, a wspomni o przyjacielu, który zaginął – Woodym. Woody ma to do siebie, że lubi podróżować i spać. Percy sądzi, że udał się do Den i zmęczony podróżą gdzieś zasnął, a mieszkańcy go pochowali, myśląc że mają do czynienia ze zwłokami.

Zajmiemy się znalezieniem Woody’ego, kiedy wrócimy do Den po samochód. Nagrodą za wykonanie tego zadania będą przydatne medykamenty: RadX i RadAway.

U Percy’ego możesz też kupić FN FAL – jedną z broni, które potrafi ulepszyć Skeeter. Na razie jednak nie wydawaj na nią pieniędzy, jeśli nie masz sporej nadwyżki.

Solve the Gecko powerplant problem
(Rozwiąż problem z elektrownią w Gecko)

Harold

Czas zająć się głównym problemem, czyli wyciekiem z elektrowni. Musisz wrócić do części Gecko, w której jest elektrownia, a następnie zleźć budynek z napisem Manager’s Office. W środku będzie ghul Harold, z którym musisz porozmawiać.

Zapytaj go o wydarzenia w mieście, a przedstawi ci sytuację w elektrowni i wytłumaczy, że do naprawy potrzebny jest Hydroelectric Magnetosphere Regulator (Hydroelektryczny Regulator Magnetosfery). Odtąd będę nazywał tę część HMR.

Harold podejrzewa, że mieszkańcy Vault City mogą posiadać HMR, ale jest pewien, że nie będą chcieli go oddać ghulom. Posiadając tę wiedzę, możemy wrócić na chwilę do Kryptopolis.

Krótka wycieczka do Vault City

W samym Vault City udaj się od razu do budynku rady, w którym rozmawialiśmy z Lynette, ale zamiast iść do niej, udaj się do zachodniego skrzydła – tam w dużym pokoju konferencyjnym porozmawiaj z doradcą McClure. Poinformuj go, że potrzebujesz HMR, by zakończyć wyciek z elektrowni. McClure z chęcią ci pomoże, a przy okazji obieca, że jeśli naprawisz elektrownię, dostaniesz obywatelstwo Kryptopolis. Część mamy odebrać od Randala.

Randal znajduje się w środkowej części miasta, w budynku z napisem Amenities Office. Poinformuj go, że chcesz odebrać HMR, a już po chwili otrzymasz część. Możemy wracać do Gecko.

Naprawiamy elektrownię

Mamy potrzebną część, więc możemy śmiało udać się do elektrowni. To ten wielki budynek na wschodzie Gecko, który ma na ścianie napis Reactor 5. Naszym celem jest Control Room, ale nie dostaniemy się do niego, jeśli nie znajdziemy żółtej karty dostępu. Karta znajduje się w tej szafce. Potrzebna nam jeszcze czerwona karta, bowiem ostatecznie chcemy się dostać do terminala komputerowego za czerwonymi drzwiami. Czerwoną kartę dostępu znajdziesz w tej szafce.

By zamontować HMR za pomocą robota, musisz wprowadzić w terminalu następujące polecenia:

  • Initialize:
  • A1546761
  • 5B576005
  • 35C76863
  • Initiate Repair Sequence
  • oddaj część robotowi
  • Yes.

Okaże się, że robot ma popsutą jednostkę logiczną i trzeba go pokierować ręcznie. Dodaj polecenia w tej kolejności (po wprowadzeniu każdej komendy musisz wrócić do menu głównego i dodać kolejną):

  • Amplify Plutonium-Gamma Shield
  • Deharmonize Neptunium Impeller
  • Calibrate Uranium-Rod Driver
  • Set Voltage on Saturn-Class Capacitor
  • Test Jupiter Wave Complier
  • Install hydroelectric magnetosphere regulator

Kiedy wprowadzisz wszystkie polecenia, wróć do menu głównego i wybierz opcję Execute program. Teraz obserwuj spokojnie, aż robot skończy naprawę. Kiedy elektrownia będzie znów sprawna, otrzymasz 4500 expa.

Inny sposób na dokonanie naprawy

Jeśli nie chcesz się bawić robotem, a posiadasz wysoką Retorykę, możesz poszukać Festusa. Powinien być w pokoju, w południowo wschodnim rogu elektrowni. Można go namówić, żeby to on zamontował część. W takim wypadku dostaniesz jednak tylko 4250 expa.

Optimize the powerplant
(Zoptymalizuj pracę elektrowni)

Znajdź Festusa, by pochwalić się naprawieniem elektrowni. Po przekazaniu gratulacji, ghul poinformuje cię, że reaktor nie działa z pełną mocą i mógłby zostać zoptymalizowany. Do przeprowadzenia procesu optymalizacji potrzebne są dane i wyliczenia z komputera, który znajduje się w Krypcie 8, a ta z kolei znajduje się w Vault City. Festus przekaże ci holodysk, który trzeba będzie wsadzić do wspomnianego komputera. Zajmiemy się tym, gdy wrócimy do Kryptopolis.

Rekrytujemy Lenny’ego

Jeśli chcesz, w Gecko możesz zrekturować kolejnego towarzysza – Lenny’ego. Przed wojną był on lekarzem i nadal specjalizuje się w medycznych umiejętnościach. Ma on tylko 4 siły, więc może używać jedynie pistoletów, które nie wymagają jej więcej. Jeśli myślisz, że masz już wystarczającą siłę ognia, Lenny może okazać się ciekawą alternatywą dla innych towarzyszy, skupiających się głównie na walce.

Ale do rzeczy. Lenny stoi w tym samym pomieszczeniu, co Harold (czyli w budynku z napisem Manager’s Office). Podczas rozmowy zapytaj o GECK. Zejdziecie na temat twojego przodka. Lenny przyzna się, że kiedyś go widział, ale nie skorzystał z okazji, by do niego dołączyć. Ciągle tego żałuje. Jeśli masz wolne miejsce na kolejnego towarzysza, będziesz mieć opcję dialogową umożliwiającą zaproponowanie ghulowi dołączenia do Ciebie.

Wracamy do Vault City

Biurko z RadAway

W Vault City musimy dokończyć jeszcze sprawy, które zaczęliśmy w Gecko. Dodatkowo, będą tam do zrobienia jeszcze całkiem nowe zadania. Czekaliśmy z aktywacją ich, bowiem znacznie łatwiej się je robi, posiadając status Obywatela, który otrzymamy za naprawienie elektrowni.

Przed powrotem do Kryptopolis możesz zechcieć odwiedzić jeden z domków w Gecko. Znajduje się on na prawo od miejsca, którym wychodzi się na mapę świata. W biurku znajdziesz RadAway, który może się przydać do uleczenia Charliego. Spotkaliśmy go na przedmieściach Vault City – miał chorobę popromienną. Sprawdź też sekcję Pozostałe sprawy. Może tam być coś, co cię zainteresuje.

Pozostałe sprawy

Mózg i podziemia Gecko

Zejście do podziemi

Mniej znanym miejscem w Gecko są podziemia, a to z tego względu, że łatwo je pominąć. Na obrazku po prawej zaznaczono zejście do nich. Chatka pokazana na tym screenie znajduje się w północnej części Gecko – tam gdzie np. Skeeter.

Kiedy zejdziesz w dół, znajdziesz się w korytarzach serwisowych niedokończonego reaktora. Idź nimi, aż znajdziesz się w jaskini. Tam trafisz na olbrzymiego kretoszczura o imieniu Brain (Mózg).

Jeśli naprawiłeś już elektrownię, Brain poprosi cię o to samo, co Festus – masz zoptymalizować jej pracę. By przekonać Vault City do współpracy, masz im zanieść dysk z danymi ekonomicznymi. Dysk jest w posiadaniu ghula Gordona, który znajduje się na powierzchni. Znajdziesz go w baraku we wschodniej stronie mapy, przy ścianie niedokończonego reaktora. Pokaż mu symbol otrzymany od Mózga, a dostaniesz dysk, który musimy zanieść doradcy McClure z Vault City. Nagrodą za to będzie 750 expa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.