Zadania poboczne

POZA MIĘCHEM

Heck Gunderson siedzi przy barze, w kasynie Ultra-Luxe. Poszukuje syna, któremu nigdy nie pozwalał opuszczać ranczo. Po przyjeździe na Strip młody widocznie poczuł smak rozrywki i postanowił się zabawić. Na początek trzeba znaleźć w kasynie jakieś wskazówki mówiące o tym, gdzie może się podziewać młody Gunderson.
Kompas zaprowadzi Cię do klubu Gourmand, który znajduje się w kasynie. Tam trzeba porozmawiać z Mariorje. Jest to jedna z przywódczyń Stowarzyszenia Białych Rękawiczek. Opowie Ci o detektywie, który w ubiegłym tygodniu też poszukiwał pewnej zaginionej osoby. Dodatkowo możesz od niej dowiedzieć się, że kiedyś stowarzyszenie praktykowało kanibalizm. Odeśle Cię do Mortimera. Powiedz mężczyźnie, że również prowadzisz śledztwo i chcesz porozumieć się z detektywem, a dostaniesz klucz do jego pokoju. Idziemy za wskaźnikiem.
Gdy tylko wejdziesz do pokoju zaatakują członkowie stowarzyszenia. Mają tylko laski, więc powinieneś dać sobie radę, szczególnie jeśli udało Ci się ukryć jakąś broń podczas wchodzenia do kasyna. W ciele detektywa znajdziesz zapałki. Zabierz je, bowiem na nich znajduje się ślad, co do dalszych poszukiwań. Radzę też zabrać ubranie któremuś z ludzi próbujących Cię zabić i je założyć.
Udaj się do sauny i poczekaj do 16.00 na kontakt detektywa. Wskaźnik pokaże Ci, gdzie masz czekać. O 16.00 w łaźni pojawi się Chauncey. Dowiesz się od niego masę ciekawych rzeczy i dostaniesz dużo opcjonalnych poleceń. Po zakończonej rozmowie pojawi się zabójca. Przeżyjesz oczywiście tylko Ty.
Ponieważ, jak już wspominałem, opcjonalnych poleceń jest kilka, opiszę, jak osiągnąć każde z nich, a Ty sam wybierz, które chcesz/możesz wykonać.

  1. Znajdź sponsora – jako sponsora można użyć Mariorje. Trzeba mieć do tego określoną reputację na Stripie, więc jeśli powie Ci, że jest za niska, musisz wykonać inne zadania.
  2. Dostań się do zastrzeżonej części – jeśli zostałeś członkiem stowarzyszenia, otrzymasz klucz, który będzie umożliwiał Ci poruszanie się po części zastrzeżonej. Możesz też porozmawiać ze strażnikami pilnującymi wejścia do kuchni i zdać test na Retorykę, by Cię wpuścili. Inne wyjście to użycie Stealth Boy’a by niezauważenie otworzyć drzwi wytrychem. Jeśli już chcesz użyć Stealth Boy’a, rozważ aktywowanie go przed wejściem do kasyna, wtedy uda Ci się przemycić trochę broni, następnie szybko znajdź drzwi do strefy zastrzeżonej i je otwórz.
  3. Dopraw narkotykami wino – potrzebujesz Med-X i 25 punktów Medycyny. Wino znajdziesz w części dostępnej tylko dla członków stowarzyszenia, a dokładniej w kuchni.
  4. Pozbądź się Phillipe’a i ugotuj danie – kiedy już znajdziesz się w kuchni masz kilka sposobów na pozbycie się kucharza. Dzięki zdaniu testu na handel dostaniesz od niego przepis. Zdając test na Medycynę sprawisz, że sam odejdzie, rezygnując z pracy. Możesz też namówić go, żeby wszedł do spiżarni i go w niej zamknąć, ale zrób to dopiero po uzyskaniu przepisu. We wszystkich przypadkach umiejętności muszą wynosić przynajmniej 55 punktów. Oczywiście istnieje też standardowe rozwiązanie, czyli zabicie kucharza i ukrycie gdzieś ciała.
    By ugotować potrawę musisz posiadać co najmniej 6 Inteligencji lub 75 Przetrwania.
  5. Jeśli uda Ci się ugotować potrawę lub doprawić wino, będziesz mógł wezwać kelnera, by zaniósł mięso/wino na salę bankietową. Użyj do tego kuchennego intercomu.

Nadszedł czas na uwolnienie chłopaka. Znajdziesz go w zamkniętego w drugiej spiżarni do której prowadzą drzwi znajdujące się w tym samym pomieszczeniu, w którym jest Phillipe. Drzwi otworzysz kluczem od Phillipe’a, albo włamując się do terminala, którego bardzo łatwo zhackować. Kiedy już uwolnisz syna Heck’a, pojawi się kolejne polecenie (opcjonalne), by zaprowadzić go do sali bankietowej i zdemaskować zamiary Mortimera. To wszystko oczywiście tylko wtedy, gdy ugotowałeś sam potrawę.
Wejdź na salę bankietową, będąc w ukryciu. Wsłuchaj się w przemowę Mortimera. Gdy zdradzi słuchaczom, że zjedli ludzkie mięso, wejdź na mównicę i rozpocznij z nim rozmowę. Powiedz, że to nie było ludzkie mięso. Możesz puścić go wolno lub zabić. Nie przejmuj się tym, że niektórzy członkowie stowarzyszenia mogli zacząć Cię atakować. Kiedy wyjaśnisz sprawę Mortimera przestaną. Z tego względu nie powinieneś wchodzić tu z towarzyszami, bowiem oni nie przestaną atakować członków stowarzyszenia, nawet po tym, jak tamci przestaną być wrogami.

Po zdemaskowaniu Mortimera porozmawiaj z Mariorje, a zyskasz bardzo dużo reputacji wśród Białych Rękawiczek.

Wystarczy zaprowadzić chłopaka do ojca. Gdy już się spotkają możesz skłamać co do tego, kto porwał młodego Gundersona, albo powiedzieć prawdę. To drugie poskutkuje tym, ze Heck będzie chciał nałożyć blokadę na dostawy żywności do Stripu. Jeśli zdasz test na Retorykę (35), odwiedziesz go od tego pomysłu i zyskasz reputację na Stripie.

Uwaga! Zaliczenie tego zadania spowoduje niezaliczenie zadania Will Ciołek, jeśli było aktywne.

3 thoughts to “Zadania poboczne”

  1. Wzywam kelnera by wziął wino lub jedzenie, i gdy ten przychodzi zaczyna się z nim walka? Czy to jest wina towarzyszy czy to, że w dialogach ugadałem się też z Mortim o tym, że mu pomogę?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.