Wiemy, że Nick Valentine – jedyna osoba, która może nam pomóc znaleźć syna – zaginął. Ślad prowadzi do miejsca zwanego Strefą walki.
Znajdź Nicka Valentine’a
Wskaźnik ułatwiam nas sprawę i pokazuje, gdzie mamy szukać mężczyznę. Udaj się więc we wskazane miejsce. Twoim celem jest Stacja Park Street. Uważaj, ponieważ w jej okolicach jest jeziorko zamieszkane przez bossa nazwanego Łabędź. Na początku gry walka z nim jest niewskazana.
Po wejściu do Stacji spodziewaj się oporu ze strony czterech członków gangu Chudego Malone’a. Mogą dać się nieźle we znaki. Proponuję wycofać się na górę schodów i rzucać w nich granatami, gdy skryją się za framugą drzwi. Po ich wykończeniu, przeszukaj pomieszczenie i udaj się w kierunku znacznika. Trafisz na schody prowadzące do torów i jeszcze większą grupę Cyngli. Tak jak poprzednio – najlepszą strategią wydaje się pozostanie na górze schodów i wykańczanie ich stamtąd.
Po zejściu ze schodów i pójściu w lewo trafisz na drzwi zamknięte na łatwy zamek. Za nimi jest korytarz na końcu którego znajdziesz parę rupieci i sejf z trudnym zamkiem.
Idziemy dalej za wskaźnikiem, w dół linii metra. Co chwilę będziesz się napotykał na grupki Cyngli. W końcu trafisz na wrota Krypty 114. Tuż przed Wielką Wojną tę stację metra wykupił Vault-Tec i przerobił ją na Kryptę. Wchodź do środka. Przywita cię prawdopodobnie dwóch Cyngli. Po prawej od wejścia będą drzwi do pomieszczenia z dużą ilością medykamentów i terminalem, który zawiera informacje na temat eksperymentu, który odbywał się w tej Krypcie. By kontynuować poszukiwania Nicka musisz wrócić do komory wejściowej i udać się w lewą stronę.
Idź w stronę wskaźnika, schodami w dół. Tam będzie dwóch kolejnych Cyngli i trochę Rad-X. idąc dalej trafisz na drzwi, które trzeba ręcznie otworzyć. Za nimi będą rampy i kolejna grupa Cyngli. Idąc za wskaźnikiem trafisz do pomieszczenia z dziura w podłodze. Nie pozostaje nic innego, jak przez nią skoczyć. Idziemy dalej aż natrafimy na drzwi, które przeniosą ans do kolejnego obszaru, nazwanego Krypta 114 (bo do tej pory ciągle byliśmy w stacji metra…).
W dużej sali spotkasz gangstera o imieniu Dino. Ja go po prostu ubiłem ze snajperki. Po prawej i po lewej masz fontannę, która może posłużyć do uzupełnienia Zdrowia. Gdy podejdziesz do drzwi, które pilnował Dino, usłyszysz głos Nicka.
Uwolnij Nicka Valentine’a
Przeszukaj ciało Dina. Będzie w nim hasło nadzorcy. Za jego pomocą odblokujesz terminal znajdujący się przy drzwiach. Zanim rozpoczniesz rozmowę z Nickiem, weź z biurka figurkę Retoryki i inne ciekawe przedmioty.
Porozmawiaj z Nickiem Valentine’em
Nick jest syntkiem! Bywa. Powiedz mu, czemu go szukałeś. Nick opowie ci o tym, że jego sprawa tutaj okazała się fiaskiem i możecie czym prędzej się stąd wynosić.
Idź za Nickiem Valentine’em
Po prostu idź za detektywem i rozwalaj kolejnych wrogów. Ironicznie wydaje się, że po zwerbowaniu go są oni słabszymi przeciwnikami niż wcześniej.
Nastąpi krótki przystanek, podczas którego Nick otworzy zamknięte drzwi, a później udacie się schodami w górę. Dalsza gra to podążanie za syntkiem i likwidowanie kolejnych przeciwników.
Dotrzecie do kolejnych zamkniętych drzwi. Nick je odblokuje i oznajmi, że gdy przez nie przejdziecie, zrobi się niemiło. Przygotuj się na najgorsze. Na szczęście konflikt nie musi się zakończyć rozlewem krwi. Podczas rozmowy z dziewczyną, która się wywiąże, będzie szansa, by ją przekonać do powrotu do domu. Jeśli to się uda, Chudy Malone puści was wolno. W przeciwnym razie pozostaje walka. jakby sytuacja się nie potoczyła, wyjdziecie z Nickiem na powierzchnię. Zaproponuje ci, byście w sprawie poszukiwań Shauna spotkali się w jego biurze, a zadanie dobiegnie końca.
Następne zadanie to W pogoni za tropem.