Zabiłeś Kellogga i zabrałeś z jego ciała wszczepy cybernetyczne. Nick twierdzi, że dzięki nim będzie można odczytać wspomnienia najemnika i tym samym poznać drogę do Instytutu.
Porozmawiaj z doktor Amari
Osoba, która potrafi grzebać w ludzkich umysłach to doktor Amari. Znajdziesz ją w Dobrym Sąsiedztwie. Do tej pory powinieneś mieć odkrytych co najmniej kilka innych miejsc w jego okolicy, więc podróż nie powinna się dłużyć.
Jeśli odwiedzasz to miejsce po raz pierwszy, będziesz świadkiem małego pokazu władzy burmistrza Hancocka. No ale jesteśmy tu po to, by odwiedzić Amari. Musisz ją szukać w Zakamarku Pamięci, do którego doprowadzi cię wskaźnik. W środku spotkasz Irmę, która poinformuje cię, że Amari czeka na dole.
Wywiąże się rozmowa, podczas której Amari i Nick postanowią podpiąć implant neuronowy Kellogga do mózgu syntka. Niestety, wspomnienia są zakodowane. Amari zaproponuje, by do rozkodowania wspomnień użyć dwóch umysłów. Tak, tym drugim ma być twój.
Usiądź w fotelu pamięciowym
Zanim usiądziesz w fotelu, zabierz śmiało przydatne rzeczy z gabinetu. Na jednym ze stolików leży magazyn z grą do Pip-Boy’a – Grognak & the Ruby Ruins.
Po aktywacji fotela znajdziesz się w resztkach umysłu Kellogga. Twoje zadanie polega na przechodzeniu ścieżkami utworzonymi z neuronów do kolejnych wspomnień. Będą to scenki z życia najemnika.
Na samym końcu dowiesz się, że jedynym sposobem dostania się do Instytutu jest teleportacja. Poznasz też nazwisko naukowca, który z Instytutu uciekł – polował na niego Kellogg. By opuścić umysł najemnika, użyj oznaczonego telewizora.
Porozmawiaj z doktor Amari
W trosce o twoje zdrowie doktor zada ci parę pytań. Ustalicie też, że należy wyruszyć na poszukiwanie Virgila do Morza Blasku.
Zadanie się zakończy. Aktywuje się następne: Morze Blasku.