Zakończyliśmy ankietę, w której głosowaliście na ulubiony typ broni dostępny w Falloutach. Najwięcej, bo 46% głosów, zdobyła broń palna lekka. Zapewne pierwsze miejsce zawdzięcza temu, że w pierwszych Falloutach do tej kategorii zaliczała się Gauss Rifle.
Kolejna, pod względem popularności, jest broń energetyczna – 28% głosów. Ostatnie miejsce na podium zajęła ciężka broń palna – 20%.
Trochę zaskakujące dla mnie jest to, że broń biała, do walki wręcz i materiały wybuchowe dostały tylko po 2% głosów. Przyznam się, że tych ostatnich raczej nie stosowałem, ale uwierzcie mi, że broń i biała i walka wręcz dają naprawdę mnóstwo frajdy. Musicie kiedyś spróbować 😉
Szczegółowe wyniki w rozwinięciu newsa.
Ulubiony typ broni:
- Lekka palna (46%, 165 głosów)
- Ciężka palna (20%, 74 głosów)
- Energetyczna (28%, 102 głosów)
- Biała (2%, 6 głosów)
- do walki wręcz (2%, 7 głosów)
- Materiały wybuchowe (2%, 8 głosów)
Suma głosów: 362
Grałem kiedyś w jedynkę postacią zbudowaną pod unarmed i melee. po dobraniu odpowiednich perków to był po prostu rzeźnik. Jednak lubię bawić się technologicznymi gadgetami, a takiemu rzeźnikowi wystarczy dobry kastet bądź młot, a takim na przykład karabinem plazmowym prędzej zrobi krzywdę sobie, niż wrogom. Gra robi się zbyt łatwa i taka… prosta, omija się wiele z dobra zaimplementowanego przez twórców. Dlatego też teraz kombinuję z innymi buildami opartymi na inteligencji i spiczu, a od wrogów ogarniam się zwykle lekką bronią palną dostępną prawie od początku.
Dokładnie – ludzie myślą, że unarmed i melee są bez sensu, bo przecież jak można wyskoczyć z pięścią na kogoś z karabinem. Jednak, jeśli odpowiednio rozwinie się postać, to ten typ walki jest OP.
Ludzie nie znają się na falloucie bo myślą że to tylko shooter i każdy boi się pobiec do przeciwnika i załatwić go walką w zwarciu nawet dla broni palnej i energetycznej nie ma tak dobrych perków jak u broni białej i walce wręcz np. 20% szybciej wyprowadzasz ataki, powalasz na ziemię przeciwnika, przeciwnik nie może blokować twoich ciosów albo przebijający cios. A dla dystansowych są tak marne perki 15% obrażeń laserem a i tak lepsza jest plazma albo głupie lepsze celowanie w vats czy topnienie przez które sam możesz się okaleczyć jak gość będzie za blisko albo ciosy w korpus zadają parę procent więcej.