Logo BlackIsle

BlackIsle planowało stworzyć Fallouta w pełnym 3D

Powszechnie wiadomo, że studio BlackIsle (twórcy oryginalnych Falloutów) specjalizowało się w grach RPG z rzutem izometrycznym. Poza naszą ulubioną serią, maczali też palce przy grach takich jak Baldur’s Gate, Planescape: Torment, czy Icewind Dale. Okazuje się, że BlackIsle roważało stworzenie trzeciego Fallouta na silniku 3D.

Nie chodzi o Van Buren

Od dawna wiemy, że prace nad trzecią odsłoną serii prowadzono w studiu BlackIsle. Projekt nazywał się “Van Buren” i miał być klasycznym RPGiem z rzutem izometrycznym, ale na nowym silniku. W sieci można nawet znaleźć grywalne dema tej nieukończonej gry. Tutaj nie chodzi jednak o nią.

Kilka dnie temu ekipa brytyjskiego oddziału IGN, przeprowadziła wywiadFergusem Urquhartem, legendarnym projektantem Fallout 2. Teraz jest on CEO studia Obsidian. Fergus zdradził kilka ciekawych szczegółów dotyczących prac nad trzecią odsłoną serii.

Planowaliśmy porzucić 2D i przenieść nasz silnik do 3D i zaczęliśmy nawet prace z technologią trójwymiarową zwaną NDL.

Niestety nigdy nie ukończono tego projektu. Zagorzali fani serii wiedza, że Interplay (właściciel studia BlackIsle) zbankrutował, prawa do Fallouta kupiła Bethesda i to ona w 2008 roku zrobiła to, czego nie zdołali zrobić oryginalni twórcy – stworzyła i wydała Fallout 3.

Cały wywiad znajdziecie w filmiku na stronie IGN.

Szponix

Redaktor naczelny. Założyciel serwisu, prowadzący go nieustannie od samego początku.

2 thoughts to “BlackIsle planowało stworzyć Fallouta w pełnym 3D”

  1. Obsidian ładne nowe Pillars of Eternity robi, ale czy kiedykolwiek zrobią nowego Fallouta, najlepiej w podobnym stylu do PoE z zachowaniem stylu starego Fallouta? Bethesda nie nadaje się do tworzenia gier, oni powinni być zapleczem finansowym i marketingowym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.