San Francisco

San Francisco

Dotarłeś właśnie do miasta portowego San Francisco. To stąd wyruszymy na Platformę Enklawy. Zanim jednak to nastąpi, wykonamy kilka zadań, by nasza postać zdobyła jeszcze trochę doświadczenia.

Na sam początek wizyty w San Fran, proponuję odwiedzenie sklepu z bronią, ponieważ można w nim kupić najlepsze uzbrojenie w grze. Red 888 Guns znajdziesz skręcając od razu w prawo przy bramie miasta. Asortyment zmienia się co kilka dni, więc jeśli chcesz dorwać np. Karabin Gaussa i aktualnie go nie ma, to warto poczekać.

Get the vertibird plans for the Brotherhood of Steel
(Zdobądź plany latacza dla Bractwa Stali)

Placówka Bractwa Stali

Zróbmy najpierw zadanie, które daje masę doświadczenia i kilka dodatkowych korzyści. Zlokalizuj i idź do posterunku Bractwa Stali. Znajduje się on na południowo-zachodnim rogu mapy, zaraz za zagrodą z braminami. Mężczyzna w pancerzu metalowym stojący przed budynkiem to Matt. Jeśli zapytasz go o Bractwo, poprosi cię o udanie się do Navarro i zdobycie planów vertibirdów. Jeśli grałeś według tej solucji i już byłeś w Navarro, i masz plany przy sobie, po prostu mu je oddaj. W przeciwnym wypadku przeczytaj następną sekcję.


Zdobywamy plany dla Matta

Matt zasugeruje byś udał się do Navarro sam (musisz zostawić chwilowo kompanów w San Fran) i przedstawił się jako nowy rekrut Enklawy. Potrzebujesz do tego przynajmniej 65% umiejętności Speech (Retoryka). Gdy tylko dotrzesz do bazy Navarro, zaczepi cię Chris. Po prostu skłam, a powinien cię przepuścić na teren bazy.

Jeśli nie dysponujesz odpowiednio wysoką Retoryką, możesz wejść do bazy sposobem siłowym.

Będąc już na terenie bazy, przejdź do jej naziemnej części. Plany możesz zdobyć wykorzystując umiejętność Skradania, albo wykazując się kreatywnością. Wybierając to drugie rozwiązanie, porozmawiaj najpierw z naukowcem, który znajduje się w budynku między hangarem a warsztatem. Gdy zapytasz go o plany, ten odeśle cię do warsztatu na wschodzie. W środku będzie Quincy, z którym musisz porozmawiać. Gdy wspomnisz o planach, padnie pytanie, czy przysyła cię Raul. Przytaknij. Teraz idź do hangaru na zachodzie i powiedz Raulowi, że Quincy chce z nim rozmawiać oraz wspomnij, że nazwał Raula dupkiem. Raul poprosi cię o przypilnowanie lataczy, a sam pójdzie do Quincy’ego. Ty też tam idź. Po krótkiej wymianie zdań, Quincy padnie nieprzytomny, a Ty możesz przeszukać szafkę za nim, by znaleźć plany lataczy. Dostaniesz 3500 expa za wyciągnięcie ich z szafki.

Przy okazji przeszukaj też resztę szafek i skrzynek. W jednej z nich znajdziesz Elektroniczny Wytrych MK II, który może się przydać np. do otworzenia windy w Toksycznych Jaskiniach.

Możesz już wracać do Matta.


Nagroda

Gdy przekażesz plany Mattowi, ten zrobi sobie kopie i zostawi ci oryginał. Dostaniesz 20000 expa za wykonanie zadania. Od teraz możesz też korzystać z placówek Bractwa w Den, NCR i San Fran.

Placówka Bractwa i moduły pamięci

Po uzyskaniu dostępu do posterunku Bractwa Stali sprawdź zawartość szafek znajdujących się w środku. Znajdziesz w nich pancerz wspomagany, pancerz Bractwa (lepsza wersja pancerza bojowego) oraz karabin i pistolet pulsacyjny.

Najbardziej interesującą rzeczą tutaj jest jednak komputer medyczny ACE. Potrafi on zwiększyć twoje statystyki, jeśli posiadasz odpowiednie moduły pamięci. Proces wygląda w ten sposób: gdy masz w ekwipunku określony moduł, możesz powiedzieć ACE’owi, że chcesz skorzystać z pomocy medycznej. Następnie wybierasz, co chcesz ulepszyć. W grze można znaleźć następujące moduły:

Jeśli nie możesz użyć któregoś z modułów, może to oznaczać, że cecha którą on zwiększa jest już bardzo wysoka. Dla przykładu: jeśli nosisz na sobie pancerz wspomagany i dzięki temu masz 10 Siły, nie będziesz mógł skorzystać z czerwonego modułu. Zdejmij pancerz, zwiększ Siłę i ponownie załóż pancerz.

The Dragon wants you to take out Lo Pan – hand to hand
(Smok chce, żebyś pozbył się Lo Pana – najlepiej w walce wręcz)

Smok w swojej szkole

Uwaga! To zadanie wyklucza się z podobnym zadaniem od Lo Pana. Z oczywistych względów, jeśli pokonasz Lo Pana dla Smoka, to nie będziesz mógł pokonać Smoka dla Lo Pana.

Smok jest jednym z dwóch mistrzów sztuk walki w San Fran. Zawsze gra fair i chce uczyć sztuk walki każdego, kto jest chętny się uczyć. Jego szkółka znajduje się zaraz na północny-wschód od ringu na środku skrzyżowania.

Podczas rozmowy ze Smokiem, zapytaj z kim walczył, a następnie zaoferuj, że staniesz do pojedynku z Lo Panem w jego imieniu. By Smok się na to zgodził potrzebujesz dysponować umiejętnością Unarmed (Walka wręcz) na poziomie 125%. Smok wtedy zaproponuje ci sprawdzian – jeśli pokonasz sześciu jego uczniów, zgodzi się byś został jego czempionem i wyzwał w jego imieniu Lo Pana. Za pokonanie wszystkich przeciwników zyskasz 8000 expa.


Jeśli twoja umiejętność Unarmed (Walka wręcz) jest niska, będziesz miał możliwość trenowania ze Smokiem. Każda sesja treningowa dodaje 5% umiejętności i wymaga jednego dnia odpoczynku, by móc zacząć kolejny trening. Niestety, wydaje się, że nie można tak zwiększyć umiejętności aż do 125%. Gdy dojdziesz do 100%, Smok stwierdzi, że teraz możesz się już tylko wzmocnić wykorzystując swoje zdolności w praktyce.


Walka z Lo Panem

Po tym jak Smok doceni twoje umiejętności i poprosi o pokonanie Lo Pana, udaj się do szkółki tego drugiego. Sytuacja tutaj będzie podobna jak ze smokiem: gdy wyzwiesz Lo Pana na pojedynek, przyjmie on wyzwanie, jeśli posiadasz 125% Walki wręcz.

Gdy znajdziesz się na ringu z Lo Panem, ten zacznie grać nieuczciwie. Kiedy jego zdrowie spadnie do niskiego poziomu, Lo Pan wyciągnie pistolet. Nie okazuj litości i wykończ oszusta.

Po wygranej walce wróć do Smoka, a dostaniesz kolejne 3000 expa. Do tego twoja odporność na obrażenia zostanie zwiększona o 5%.

Lo Pan wants you to take out the Dragon – hand to hand, if possible
(Lo Pan chce, żebyś pozbył się Smoka – najlepiej w walce wręcz, jeżeli to możliwe)

Lo Pan w swojej szkole

Uwaga! To zadanie wyklucza się z podobnym zadaniem od Smoka. Z oczywistych względów, jeśli pokonasz Smoka dla Lo Pana, to nie będziesz mógł pokonać Lo Pana dla Smoka.

W przeciwieństwie do Smoka, Lo Pan myśli tylko o sobie i nie boi się oszukiwać, by osiągnąć swój cel. Jeśli chcesz stanąć po jego stronie, to znajdziesz go w budynku na północny-zachód od ringu.

Całe to zadanie wykonuje się identycznie jak odpowiednik dla Smoka. Jeśli masz przynajmniej 125% umiejętności Unarmed (Walka wręcz), to Lo Pan zaproponuje ci sprawdzian. By do tego doszło, musisz podczas rozmowy z nim stwierdzić, że ludzie są jak owce.

Sprawdzian polega na pokonaniu sześciu uczniów Lo Pana. Jeśli ci się to uda, Lo Pan poprosi cię o wyzwanie na pojedynek i zabicie Smoka. Dostaniesz też 8000 punktów doświadczenia.

Teraz wystarczy pójść do szkoły Smoka, wyzwać go na pojedynek i po wygranej wrócić do Lo Pana po dodatkowe 3000 expa i zwiększenie odporności na obrażenia o 5%. W przeciwieństwie do Lo Pana, Smok nie będzie próbował żadnych nieczystych zagrywek i do końca będzie walczył wręcz.

Get Chip’s spleen
(Zdobądź śledzionę dla Chipa)

Zlokalizuj ring na środku skrzyżowania, a następnie idź na północ, aż przejdziesz do kolejnego obszaru –portu. Stoi tutaj przycumowany tankowiec, do którego musisz wejść. Przy pomieszczeniu z napisem General Store będzie stał mężczyzna w zielonej koszuli. Nazywa się on Chip i to on da ci zadanie.

Kiedy z nim porozmawiasz, będzie narzekał na ból. Zapytaj, co się stało, a dowiesz się, że spił się i przegrał w karty swoją… śledzionę. Zaoferuj pomoc w poszukiwaniach.

Pierwszym miejscem, do którego musisz się udać, jest sklep wielobranżowy w centrum miasta. Wracaj w okolice ringu na skrzyżowaniu. Sklep, którego szukasz to ten budynek z zagrodą dla braminów. Sprzedawcą tutaj jest Lao Chou, który powie ci, że sprzedał śledzionę doktorowi Wong.

Bu znaleźć dr Wonga, musisz iść na wschód od skrzyżowania z ringiem. Wejdziesz do bazy Shi, a Wonga znajdziesz w drugim pomieszczeniu od wejścia. Jeśli zapytasz go o śledzionę, ten odpowie cytatem z Milczenia Owiec. Odpowiedz mu, że w ten sposób je się wątrobę, a nie śledzionę. Wong zorientuje się, że nabył ludzki organ i chętnie się go pozbędzie. Ty zyskasz w tym momencie 2000 expa.

Wróć do Chipa, by poinformować go, że może odebrać swoją śledzionę. Mężczyzna ci podziękuje, ale od razu poprosi o pomoc w zorganizowaniu przeszczepu. W tym celu masz się skontaktować z doktorem Fungiem.

Załatwiamy przeszczep

Fung prowadzi klinikę w budynku zaraz na południowy-wschód od ringu. Za przeszczep trzeba będzie zapłacić $1000.


Jeśli w Broken Hills rozmawiałeś z doktorem Holiday i opowiedział ci o swojej przyjaźni z Fungiem, to możesz się na to powołać przed poproszeniem o przeszczep. Wtedy Fung zrealizuje operację za darmo.


Po załatwieniu przeszczepu musisz kolejny raz wrócić do Chipa. Po tym jak poinformujesz go o wszystkim, Chip uda się na operację. Teraz odczekaj 24 godziny, a nieszczęsny hazardzista wróci na tankowiec. Dostaniesz kolejne 3000 expa.

Jak uruchomić tankowiec?

Korzystając z tego, że jesteś na tankowcu, warto rozmówić się z kapitanem tego złomu. Zlokalizuj schody na wschodniej stronie wnętrza tankowca i użyj ich, by dostać się na mostek. Tutaj możesz porozmawiać z kapitanem, który był kiedyś członkiem Enklawy. Wyjaśni ci on, że tankowiec może popłynąć na platformę wiertniczą, która stanowi bazę główną Enklawy. Zanim to się jednak stanie, musisz załatwić kilka rzeczy. Potrzebne będą:

  • część do komputera nawigacyjnego
  • FOB, który otwiera dostęp do wspomnianego komputera
  • paliwo

Na początek zajmiemy się znalezieniem potrzebnej części.

The navigation computer needs the NavComp part to work
(Komputer nawigacyjny potrzebuje układu nawigacyjnego, żeby móc działać)

Szafka z częściami do komputera

Pozyskanie części do komputera nawigacyjnego nie jest trudne, ale będzie wymagało podróży do miejsca, które już odwiedziliśmy. Rzecz, której potrzebujemy znajduje się w Krypcie 13.

Od razu udaj się na trzeci poziom Krypty, a następnie skieruj swoje kroki do magazynu. Części, których szukasz są w jednej z szafek.

Przy okazji możesz zechcieć skorzystać z komputera, który naprawiliśmy podczas naszej poprzedniej wizyty tutaj. Kiedy to zrobisz, włączy się nagranie z monitoringu, pokazujące, co takiego zaszło w Krypcie 13, kiedy cię nie było.

You need to use a FOB to access the navigation computer
(Musisz użyć karty wejściowej, żeby uzyskać dostęp do komputera nawigacyjnego)

Szafka z FOB
Szafka z FOB

Jeden ze sposobów pozyskania FOB opisałem w części solucji poświęconej bazie Navarro. Jeśli jednak nie zdobyłeś do wtedy, teraz otwiera się przed tobą dodatkowa możliwość wykradzenia tego przedmiotu.

Najpierw udaj się do Navarro. Jeśli jeszcze tam nie byłeś, to na stronie poświęconej tej lokacji opisałem, w jaki sposób możesz się dostać do środka.

Następnie zlokalizuj biuro dowódcy bazy, poinformuj strażnika przed drzwiami, że musisz się z nim widzieć. Okłam dowódcę, informując go, że kazano ci przetransportować FOB w inne miejsce. Jeśli uda ci się ten blef (zależy od wysokości umiejętności Speech (Retoryka)), będziesz mógł swobodnie przeszukać szafkę, w której znajduje się FOB i go zabrać.

Oczywiście jeśli oba sposoby na pozyskanie przedmiotu nie wchodzą w grę, to możesz po prostu wparować do Navarro ze swoją drużyną i zabrać FOB siłą.

Kiedy FOB znajdzie się w twoim ekwipunku, dostaniesz 3500 expa.

Find Badger’s girlfriend in the hold below the ship
(Znajdź dziewczynę Badgera w ładowni pod statkiem)

W poprzednich dwóch zadaniach znaleźliśmy części do komputera nawigacyjnego i FOB, który pozwoli nam się do niego dostać. Teraz zajmiemy się instalacją wspomnianego komputera. Okazji wykonamy jednak jeszcze jedno zadanie, które teraz aktywujemy.

Wróć do San Francisco i na tankowców porozmawiaj z Badgerem. Jeśli zapytasz go o paliwo do tankowca, Badger stwierdzi, że będzie mógł ci w tej sprawie pomóc, ale musisz najpierw znaleźć jego dziewczynę. Znajdziesz ją w ładowni, do której dostaniesz się włazem, który znajduje się w podłodze zaraz za Badgerem.

Cała ładownia roi się od różnego rodzaju mutantów. Dziewczyna, której szukasz to Suze. Znajdziesz ją w północno-wschodnim rogu ładowni. Będziesz miał kilka sekund na reakcję, nim mutanty zaatakują, więc wykorzystaj ten czas, by dostać się jak najbliżej Suze. Teraz po prostu musisz nie dopuścić do tego, by stwory do niej podeszły i ją zabiły.

Kiedy już uporasz się z bezpośrednim zagrożeniem ze strony mutantów, Suze zacznie za tobą podążać. Zaprowadź ją w okolice drabiny, którą dostałeś się do ładowni, a dziewczyna podziękuje za pomoc i uda się za jej pomocą do Badgera.

Naprawiamy komputer

Skoro jesteśmy w ładowni, to naprawmy komputer nawigacyjny. Na zachodniej stronie ładowni poszukaj pomieszczenia zamkniętego pomieszczenia, w którym jest drabina, a przy drzwiach jest konsola. Użyj FOBa na tej konsoli, a drzwi się otworzą. Dostaniesz natychmiast 2000 expa. Teraz użyj drabiny, a następnie wąskim korytarzem przejdź do trzech komputerów. Komputer nawigacyjny to ten po prawej.

Użyj na komputerze znalezioną wcześniej część. Musisz ją umieścić w slocie na broń i użyć z tego miejsca. Powinien się pojawić komunikat, że komputer jest teraz online, a ty powinieneś dostać 2000 expa.

Wracamy do Badgera

Kiedy wrócisz do Badgera, podziękuje ci on za uratowanie ukochanej. Dostaniesz 5000 punktów doświadczenia. Możesz go teraz poprosić o załatwienie paliwa, ale proponuję z tym zaczekać. W następnym zadaniu opiszę, z czym to się wiąże.

The tanker needs fuel
(Tankowiec potrzebuje paliwa)

Paliwo dla tankowca można zdobyć na naprawdę wiele sposobów. Ale ogólnie sprowadza się to do wyboru między trzema rozwiązaniami:

  • możesz poprosić Badgera, by zhakował komputery Shi i przekierował paliwo na tankowiec. By ta możliwość była dostępna, musisz najpierw uratować dziewczynę Badgera. Powyżej opisałem, jak to zrobić. Musisz jednak wiedzieć, że jeśli wybierzesz to rozwiązanie, to Badger zostanie zabity przez Shi za mieszanie się w ich sprawy
  • wykonanie zadań dla Shi – jeśli zyskasz ich zaufanie, dadzą ci paliwo
  • wykonanie zadań dla Hubologistów (Centrologów) – podczas wykonywania ich zadań będziesz miał okazję zdobyć paliwo

Zadania dla obu frakcji opiszę poniżej.

Shi oraz Hubologists (Centrolodzy)

Zanim przejdziesz do wykonywania zadań dla tych frakcji, warto wiedzieć z czym będziesz mieć do czynienia. Głównymi siłami w mieście są dwie frakcje: Shi oraz Hubologists (w polskiej wersji gry zwani Centrologami). Shi to „dobra” frakcja i wykonując ich zadania będziesz dostawać pozytywną Karmę. Centrolodzy są z kolei uważani za „złą” instytucję i wykonywanie ich zadań poskutkuje ujemną Karmą. W pewnym momencie będziesz musiał wybrać, po której stronie chcesz stanąć.

Zadania dla Shi

The Shi need plans for a vertibird from Navarro
(Shi potrzebują planów latacza z Navarro)

Udaj się do Pałacu Shi. By się do niego dostać, znajdź główne skrzyżowanie w San Francisco (to na którym jest ring) i idź drogą na wschód. W pałacu musisz znaleźć salę tronową. Łatwo ją odszukasz, ponieważ to jedyne murowane pomieszczenie. Do tego ma drzwi z wizerunkiem smoka. Po prostu od razu widać, że to sala tronowa. W sali tronowej porozmawiaj z naukowcem, który nazywa się Ken Lee.

Powiedz Kenowi, że chcesz się widzieć z Imperatorem, a ten da ci zadanie. Masz się udać do Navarro i zdobyć plany vertibirdów, a następnie dostarczyć je doktorowi Wongowi.

Sposób zdobycia planów opisałem w zadaniu dla Bractwa Stali. Zachęcam do zrobienia tamtego zadania w pierwszej kolejności, ponieważ Matt z Bractwa Stali zrobi sobie kopię planów. Będziesz więc dysponować oryginałem, by ukończyć też to zadanie.

Doktor Wong to jeden z naukowców, którzy znajdują się w pierwszym pokoju od wejścia do Pałacu. Kiedy wręczysz mu plany, dostaniesz 5000 expa. Możesz teraz wracać do Kena. Otrzymasz od niego kolejne zadanie.

Kill the AHS-9
(Zabij AHS-9)

AHS-9 w swoim gabinecie

By dostać się do siedziby Centrologów, wróć do skrzyżowania z ringiem. Idź na północ, tak jakbyś chciał dotrzeć do tankowca, ale skręć w prawo na małym skrzyżowaniu, zaraz przed przejściem do doków. Będzie tam drugi zielony obszar i jeśli z niego skorzystasz, to pojawisz się na mapie z wahadłowcem kosmicznym. Od razu zejdź po schodach na dół.

Jeśli masz przy sobie list od Oświeconej z NCR, to powiedz postaci ubranej w szaty, że chcesz go dostarczyć AHS-9. Bardzo to ułatwia dotarcie do niego. Teraz już tylko musisz zlokalizować postać pokazaną na zrzucie ekranu i dotrzeć do niej.

Jeśli porozmawiasz z AHS-9, ten wyczuje twoje wrogie zamiary i zaproponuje ci układ: oszczędź go i zamiast tego zabij Imperatora, czyli przywódcę Shi. Jeśli się na to zgodzisz, aktywujesz zadanie, a jeśli odmówisz to AHS-9 i cała reszta ludzi w bazie staną się agresywni i będziesz musiał ich zabić. Oczywiście możesz to zrobić. Dostaniesz za to trochę doświadczenia i dużo pozytywnej Karmy. Można jednak pozbyć się AHS-9 po ciuchu.

Jak zabić AHS-9 po cichu?

Jak zawsze w takich przypadkach, skuteczne okażą się następujące sposoby:

  • nafaszeruj go kilkoma Super simpakami i odczekaj chwilę. AHS-9 padnie martwy
  • jeśli masz wysoką umiejętność Sneak (Skradanie), to zawsze możesz ją włączyć i zabić go. Jeśli uda ci się to zrobić w jednej turze, nim AHS-9 wykona jakikolwiek ruch, to nikt nie zareaguje na jego śmierć
  • nastaw licznik w ładunku wybuchowym, a następnie włóż ten ładunek do ekwipunku AHS-9, korzystając z kradzieży. Wyjdź na zewnątrz, odczekaj kilka minut, a AHS-9 zginie od wybuchu

Nie ważne, w jaki sposób zginie AHS-9. Kiedy to się stanie, wróć do Pałacu Shi i porozmawiaj z Kenem. Dostaniesz 5000 expa, 50 punktów pozytywnej Karmy i uzyskasz dostęp do Imperatora.

Spotkanie z Imperatorem

By porozmawiać z przywódcą Shi, użyj wrót na ścianie obok tronu i wejdź w nie. Imperator to ten duży komputer. Musisz się do niego zalogować za pomocą hasła, które podał ci Ken. Jest nim pierwsza opcja dialogowa.

Możesz teraz użyć Imperatora by przesłać paliwo do tankowca. W tym celu wybieraj następujące opcje dialogowe:

  • Diagnostyka
  • Skan sieci
  • Aktywuj Stację Chemiczną
  • Dostęp do Stacji Chemicznej
  • Paliwa i pochodne
  • Przekieruj paliwo do tankowca Posejdon

Z chwilą gdy załatwisz paliwo dla tankowca, otrzymasz 5000 expa.

Zadania dla Hubologists (Centrologów)

Deliver Hubologist’s field report to AHS-9 in San Francisco
(Dostarcz raport polowy centrologów do UKC-9 w San Francisco)

AHS-9 w swoim gabinecie
AHS-9 w swoim gabinecie

Zadanie to rozpoczęliśmy podczas wizyty w NCR. Teraz przekażemy list w odpowiednie ręce, ale najpierw musisz znaleźć siedzibę Centrologów. Przejście do niej znajduje się na prawo od przejścia do doków.

Pojawisz się w obszarze, na którym stoi prom kosmiczny. Po prostu zejdź schodami, które się tu znajdują. Przy schodach będzie stała postać w szacie – to AHS-7. Poinformuj go, że masz przesyłkę dla AHS-9, a wyłączy on pola siłowe, umożliwiając ci dojście do celu.

Wystarczy porozmawiać z AHS-9 i wręczyć mu list, by otrzymać 500 expa. Niestety stracisz też 10 punktów Karmy, ponieważ Hubologists są uznawani za złą frakcję.

Dołączenie do Centrologów

Jeśli chcesz wykonać zadania dla tej frakcji, to musisz najpierw do nich dołączyć. Wróć do AHS-7 i porozmawiaj z nim. Odeśle cię on na spotkanie z celebrytami, Vikki Goldman i Juan Cruz. Znajdziesz ich w pomieszczeniu ze sceną. Podejdź do sceny, a obie postaci zaczną przemowę, po której będziesz mógł z nimi porozmawiać. Okaż chęć zostania członkiem Centrologów, a zabiorą cię oni na pokaz filmu propagandowego, po którym odeślą cię z powrotem do AHS-7.

Kiedy z nim porozmawiasz i potwierdzisz postanowienie zostania Centrologiem, dostaniesz od niego pierwsze zadanie, które polega na zabiciu Badgera. Tym jednak zajmiemy się trochę później. Najpierw złapiemy trochę łatwego doświadczenia.

The Hubologists need plans for a vertibird from Navarro
(Centrolodzy potrzebują planów latacza z Navarro)

Jeśli wrócisz na powierzchnię, w okolice promu kosmicznego, to znajdziesz tam mężczyznę w białym fartuchu naukowca. To Harry, który poprosi cię o dostarczenie planów lataczy. Jak je zdobyć, opisałem w zadaniu dla Bractwa Stali. Proponuję wykonać je najpierw, ponieważ dostaniesz za nie ogromną ilość doświadczenia i kopię planów, którą teraz będziesz mógł oddać Harryemu.

Za dostarczenie planów otrzymasz 5000 expa, ale stracisz 20 punktów Karmy.


Harry powie ci też, że teraz Centrolodzy potrzebują też paliwa dla promu. Nie będziemy im jednak w tym pomagać, ponieważ to zadanie to ślepy zaułek. Jeśli załatwisz paliwo dla promu, to nie będziesz mógł popłynąć tankowcem na platformę Enklawy. Najwyraźniej twórcy gry planowali użycie promu jako sposobu dotarcia na platformę, ale nigdy nie dokończyli tego rozwiązania.


Kill Badger so the tanker vagrants will embrace the Hub
(Zabij Badgera, żeby włóczędzy z tankowca mogli przyjąć Hub)

Wróćmy do zabójstwa Badgera zleconego nam przez ASH-7. Cel znajdziesz na tankowcu, w pomieszczeniu obok sklepu i miejsca, w którym stał Chip. Mocno zalecam zrealizować najpierw zadanie, w którym ratujesz dziewczynę Badgera. Sprawi to, że to zadanie będzie banalnie proste.

Po uratowaniu ukochanej, Badger wisi ci przysługę. Powiedz mu więc, że potrzebujesz paliwa do tankowca i chcesz, by włamał się do sieci Shi, by je zdobyć. Mężczyzna zrobi to, a ty dostaniesz 5000 expa za załatwienie paliwa. Tym samym narazi się jednak organizacji Shi. Opuść tankowiec, a potem odczekaj kilka(naście) dni. Kiedy znów zjawisz się na tankowcu, zobaczysz scenkę pokazującą jak Badger zostaje zabity przez Shi.

Możesz teraz wracać do AHS-7, by zakończyć zadanie i dostać 3000 expa oraz 25 punktów negatywnej Karmy. Od razu dostaniesz ostatnie zadanie.

Kill the Shi Emperor
(Zabij Imperatora Shi)

Masz swoje rozkazy, więc trzeba je wykonać. Imperator znajduje się w Pałacu Shi, który z kolei leży na wschodzie San Francisco. Od głównego skrzyżowania z ringiem idź na wschód i w końcu znajdziesz się w Pałacu.

Pozostaje kwestia tego, jak dostać się do Imperatora. Po pierwsze zlokalizuj i udaj się do sali tronowej. Łatwo ją rozpoznać, bo to murowane pomieszczenie z… tronem. Teraz masz dwa rozwiązania:

  • możesz po prostu przejść przez wrota znajdujące się obok tronu, użyć umiejętności Repair (Naprawa) na generatorze pola siłowego, by je wyłączyć i pokonać strażnika, jeśli cię zaatakuje. Przypominam, że gdybyś miał problemy z wyłączeniem pola siłowego, to jak zawsze w takich sytuacjach pomocny jest Vic. Potem musisz już tylko zhakować ten duży komputer
  • jeśli do tej pory twoja postać zasłużyła się dla społeczności San Francisco i ma pozytywną karmę, to możesz porozmawiać z Kenem Lee w sali tronowej. Powiedz mu, że potrzebujesz paliwa (nie ważne, czy szukasz go do tankowca, czy dla Centrologów), a Ken powinien umożliwić ci dostęp do Imperatora, podając hasło. Co prawda Ken powie, że pole siłowe będzie wyłączone, ale z powodu błędu w grze będzie ono ciągle aktywne. Użyj umiejętności Naprawy, by je wyłączyć. Ponieważ posiadasz hasło, nie musisz hakować komputera

Paliwo dla tankowca

Bez względu na to, w jaki sposób uzyskasz dostęp do Imperatora, możesz za jego pomocą przepompować paliwo do tankowca (jeśli jeszcze go nie załatwiłeś). W tym celu użyj następujących poleceń:

  • Diagnostyka
  • Skan sieci
  • Aktywuj Stację Chemiczną
  • Dostęp do Stacji Chemicznej
  • Paliwa i pochodne
  • Przekieruj paliwo do tankowca Posejdon

Za zdobycie paliwa otrzymasz 5000 expa.

Koniec Imperatora

No dobra, ale wracajmy do rzeczy. Jeśli masz paliwo, to Imperator nie jest ci już do niczego potrzebny, więc możesz go „zabić”. W tym celu wybierz te oto polecenia:

  • Diagnostyka
  • Formatuj dysk
  • następnie potwierdź kilka razy

Sformatowanie dysku będzie oznaczało „śmierć” Imperatora i 3000 expa dla ciebie (oraz trochę negatywnej Karmy). Oczywiście natychmiast zaatakują cię strażnicy, a kiedy wrócisz do sali tronowej, tam też czeka cię walka. Pola siłowe też będą włączone, więc teraz musisz wywalczyć sobie drogę na zewnątrz i wyłączać pola siłowe Naprawą.

Gdy wyjdziesz z Pałacu, strażnicy i mieszkańcy miasta też będą wobec ciebie wrogo nastawieni. Wspominałem już, że zadania dla Centrologów są dla złych postaci? Musisz po prostu przedrzeć się do siedziby Centrologów po trupach mieszkańców.

Gdy zameldujesz AHS-7, że wykonałeś zadanie, otrzymasz 5000 expa i 50 punktów ujemnej Karmy.

Opuszczamy San Francisco

Komputer autopilota

Jeśli uważasz, że zrobiłeś w tym mieście wszystko, co chciałeś, to czas ruszać dalej. Na tym etapie gry twoja postać powinna mieć ok. 24-25 poziom, jeśli grałeś zgodnie z tą solucją. Powinieneś też dysponować całkiem niezłym sprzętem. To co czeka na ciebie na Platformie Wiertniczej nie powinno stanowić większego problemu.

Jeśli masz jakieś niekończone zadania w tej lub innych lokacjach, to teraz jest najlepszy moment, by się nimi zająć. Przygotuj też swój najlepszy sprzęt i zrób zakupy. Upewnij się, że masz na sobie Pancerz Wspomagany. Wszystkie potrzebne rzeczy musisz mieć w swoim ekwipunku. Tam gdzie ruszymy za chwilę nie zabierzesz ze sobą samochodu.

Oczywiście, by dostać się do następnej lokacji, musisz dysponować działającym tankowcem, czyli:

Gdy wszystko jest gotowe, udaj się na mostek tankowca i skorzystaj z komputera zaznaczonego na zrzucie ekranu. Teraz wystarczy już tylko wybrać polecenie startu. Wiekowa maszyna ruszy w rejs, którego celem będzie Platforma Wiertnicza.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.