Amerykański sen

Odzyskujesz przytomność unieruchomiony z bazie Enklawy. Autumn, będzie Cie pytał o kod do uruchomienia oczyszczalni. Nie mów mu, że to 216, bo zakończysz grę. Jeśli chodzi o resztę rozmowy masz dowolność. I tak skończy się na tym, że przerwie Wam prezydent Eden, który będzie chciał się z Tobą spotkać. Zabierz ekwipunek z szafki przy wyjściu. Poczekaj aż Eden ogłosi przez megafony, że jesteś jego gościem i zaprosił Cię do swojej kwatery. Po tym żołnierze Enclave nie będą Cie atakowali… przynajmniej przez jakiś czas.

Na razie możesz bez obaw poruszać się po tym poziomie. Problem się pojawi, gdy zechcesz go opuścić, by zobaczyć się z prezydentem. Autumn każe żołnierzom zignorować rozkaz prezydenta i każe Cię zabić. Znów trzeba walczyć… Nie ważne którego wyjścia użyjesz, znajdziesz się na poziomie numer 2. Na tym poziomie po prostu brniesz przed siebie. Warto jednak odwiedzić kwaterę Autumna, ponieważ znajdziesz tam figurkę VaultBoya dodającą 10 pkt do broni energetycznych. Przedostań się do strefy 2C, skąd będziesz mógł się dostać do Pomieszczenia Kontrolnego. Tutaj otrzymasz małe wsparcie z „rąk” robotów strażniczych dowodzonych przez Edena, chroniących Cię przed oddziałami Enklawy. Kieruj się na północ, aż trafisz na sekcję 1A. Znajdują się tu schody. Trafisz nimi do prezydenta Edena. Okazuje się, że to komputer (jakieś połączenie fabuły Fallout 2 i Tacticsa?).

Enklawa, jak to Enklawa, chce wykończyć wszystkich z choćby najmniejszymi oznakami mutacji. Czyli w skrócie każdego mieszkańca Pustkowi. Możesz sprzymierzyć się z Edenem lub namówić go, żeby włączył system autodestrukcji. By go przekonać do drugiej opcji nie trzeba się jakoś specjalnie wysilać, widać że autorom chyba nie chciało się kombinować, albo chcieli bardzo ułatwić grę… Po rozmowie prezydent pozwoli Ci odejść. Pojawi się pojemnik z FEV, możesz go zabrać albo zostawić. Jeśli grasz złą postacią, będzie potrzebny 😉 …

Wyjdź przez śluzę prowadzącą na poziom 1. Twoim celem jest wyjście z tego śmietnika. Musisz więc przedostać się do sekcji 1B, a później 1A. Po drodze trafisz na terminal dostawczy. Za jego pomocą możesz uwolnić Szpona Śmierci, który w szale zacznie atakować żołnierzy Enklawy. Do świetny dodatek do robotów i wieżyczek, które już Ci pomagają. W końcu trafisz do wyjścia na Pustkowia. Zobaczysz efektowny wybuch, w którym znika Ravens Rock (o ile przekonałeś Edena do zniszczenia bazy). Jeśli uwolniłeś Fowkes’a i nie zginął, przybędzie Ci teraz z odsieczą godną chyba tylko Super Mutanta. Z jego pomocą wybijesz resztki żołnierzy. Wracaj do Cytadeli Bractwa i znajdź Lyonsa – zwykle przebywa w Laboratorium. Odbędziesz z nim rozmowę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.