X

Profity w Fallout 2

Profity to umiejętności, które zdobywasz podczas wędrówki. Tutaj znajduje się ich opis, który pomoże ci podjąć decyzję które z nich wybrać. Poniższy opis częściowo przetłumaczyłem z oficjalnej instrukcji do Fallout 2.

Oznaczenia:

  • Strenght – Siła
  • Perception – Spostrzegawczość / Percepcja
  • Endurance – Wytrzymałość
  • Charisma – Charyzma
  • Intelligence – Inteligencja
  • Agility – Zręczność
  • Luck – Szczęście

 

ACTION BOY

Wymagania: Poziom 12, 5 pkt. Agility
Każdy poziom Acton Boy’a daje ci dodatkowego action points’a, którego możesz używać w walce jak chcesz.

 

ADRENALINE RUSH

Wymagania: Poziom 6, 1 do 9 pkt. Strenght
Z tym perkiem dostajesz 1 punkt do siły za każdym razem, kiedy stracisz połowę życia.

 

AWARENESS

Wymagania: Poziom 3, 5 pkt. Percepcji
Ten perk daje Ci więcej informacji kiedy egzaminujesz przeciwnika. Możesz zobaczyć ilość jego hit pointsów i broń w jaką jest uzbrojony (jeśli jest uzbrojony).

 

BETTER CRITICALS

Wymagania: Poziom 9, 6 pkt. Percepcji, 6 Luck, 4 Agility
Krytyki, które zadajesz podczas walki są bardziej dewastujące. Dostajesz 20% bonusu w tabeli krytyków. Masz prawie gwarantowane, że zadasz większe obrażenia. To jednak nie zwiększa szans na częstsze krytyki.

 

BONUS HtH ATTACS

Wymagania: Poziom 15, 6 pkt. Agility
Twój bohater może robić więcej ataków w stylu walki wręcz z tym perkiem podczas jednej tury. Liczba AP, które potrzebujesz na użycie tych ataków jest zredukowana do 1.

 

BONUS HtH DAMAGE

Wymagania: Poziom 3, 6 pkt. Agility, 6 Strenght
Dostajesz 2 punkty do zadawanych zniszczeń w walce wręcz za każdy poziom tego perka.

 

BONUS MOVE

Wymagania: Poziom 6, 5 pkt. Agility
Dzięki temu prekowi dostajesz 2 punkty akcji, które możesz wykorzystać tylko na ruch. Inaczej mówiąc w walce możesz chodzić o dwa pola więcej.

 

BONUS RANGED DAMAGE

Wymagania: Poziom 6, 6 pkt. Agility, 6 Luck
Twój bohater zadaje o 2 punkty obrażeń więcej, gdy używa broni palnej.

 

BONUS RATE OF FIRE

Wymagania: Poziom 15, 7 pkt. Agility, 6 Intelligence, 6 Perception
Ten perk pozwala strzelać twojemu bohaterowi trochę szybciej. Każde użycie broni palnej kosztuje Cię o 1 AP mniej niż do tej pory.

 

CAUTIOUS NATURE

Wymagania: Poziom 3, 6 pkt. Percepcji
Ten perk podnosi ci Perception o 3, określającą jak daleko zaczynasz od stworzeń przypadkowo spotkanych na pustyni.

COMPREHENSION

Wymagania: Poziom 3, 6 pkt. Intelligence
Zwracasz większą uwagę na szczegóły, gdy czytasz książkę. Dostajesz 50% więcej skill points’ów za przeczytanie książki.

 

CULT OF PERSONALITY

Wymagania: Poziom 12, 10 ( max! ) pkt. Charismy
Ten perk sprawia, że twoja Karma (sposób w jaki spostrzegają cię inni) jest zawsze pozytywna. To znaczy, że każdy Cię lubi!

 

DEMOLITION EXPERT

Wymagania: Poziom 9, 4 pkt. Agility, 90% na skillu Traps
Dla osób lubiących wysadzać rzeczy w powietrze nie ma nic lepszego niż ten perk. Materiały wybuchowe będą robiły więcej zniszczeń, a ladunki wybuchały na czas.

 

DODGER

Wymagania: Poziom 9, 6 pkt. Agility
Masz mniejsze szanse na to, że zostaniesz trafiony w walce. Oprócz tego dostajesz 5 punktów do klasy pancerza.

 

EARLIER SEQUENCE

Wymagania: Poziom 3, 6 pkt. Percepcji
Wzrośnie prawdopodobieństwo, że twój bohater podczas walki będzie się ruszał wcześniej niż wróg. Każdy poziom tego perka podniesie Sequence o 2.

 

EDUCATED

Wymagania: Poziom 6, 6 pkt. Intelligence
Każdy poziom tego perka doda o 2 skill pointsy więcej, kiedy zdobędziesz poziom.

 

EMPATHY

Wymagania: Poziom 6, 7 pkt. Percepcji, 5 Intelligence
Będziesz miał więcej pomysłów na to co powiedzieć podczas rozmowy z jakąś postacią. Linie dialogu będą różno kolorowe. Sam musisz się domyślić co oznacza każdy kolor.

 

EXPLORER

Wymagania: Poziom 9
Masz większe szanse, że spotkasz ciekawe miejsca i ludzi podczas wędrówki.

 

FASTER HEALING

Wymagania: Poziom 3, 6 pkt. Endurance
Dostajesz 2 punkty do tempa leczenia. Dzięki temu leczysz się szybciej.

 

FORTUNE FINDER

Wymagania: Poziom 6, 8 pkt. Luck
Random encounters przynoszą więcej pieniędzy. Oczywiście te pieniądze będziesz musiał wyciągnąć z zimnych, zakrwawionych i martwych ciał twoich przeciwników.

GAMBLER

Wymagania: Poziom 6, 50% na skillu Gambling
Ten perk dodaje 40 skill points’ów do skilla Gambling. Latwiej jest wygrać w grach hazardowych.

 

GAIN AGILITY

Wymagania: Poziom 12, od 1 do 9 pkt. Agility
Natychmiast podnosi Agility o 1 punkt.

 

GAIN CHARISMA

Wymagania: Poziom 12, od 1 do 9 pkt. Charismy
Natychmiast podnosi Charisma o 1 punkt.

 

GAIN ENDURANCE

Wymagania: Poziom 12, od 1 do 9 pkt. Endurance
Natychmiast podnosi Endurance o 1 punkt.

 

GAIN INTELLIGENCE

Wymagania: Poziom 12, od 1 do 9 pkt. Intelligence
Natychmiast podnosi Intelligence o 1 punkt.

 

GAIN LUCK

Wymagania: Poziom 12, od 1 do 9 pkt. Luck
Natychmiast podnosi Luck o 1 punkt.

 

GAIN PERCEPTION

Wymagania: Poziom 12, od 1 do 9 pkt. Perception
Natychmiast podnosi Perception o 1 punkt.

 

GAIN STRENGTH

Wymagania: Poziom 12, od 1 do 9 pkt. Strenght
Natychmiast podnosi Strength o 1 punkt.

 

GECKO SKINNING

Wymagania: Trzeba uratować Smiley’a
Posiadasz wiedzę, jak ściągać skórę z gecko, aby potem ją sprzedać.

 

GHOST

Wymagania: Poziom 6, 60% na skillu Sneak
W zacienionych obszarach lub w nocy umiejętność Sneak bohatera z tym perkiem podnosi się o 20%.

HARMLESS

Wymagania: Poziom 6, DO 49 Karmy, 50% na skillu Steal.
Twoje niewinne zachowanie sprawia, że okradanie ludzi staje się trochę łatwiejsze. Dostajesz 40 skill pointsów do umiejętności Steal.

 

HEALER

Wymagania: Poziom 3, 7 pkt. Percepcji, 6 Agility, 5 Intelligence, 40% na skillu First Aid Każdy poziom tego perka sprawi, że po użyciu umiejętności First Aid lub Doctor będziesz leczył o 4 – 10 hit poinsów więcej.

 

HEAVE HO!

Wymagania: Poziom 6
Perk ten zwiększa zasięg broń którymi możesz rzucać, np. noży, granatów. Dostajesz 2 punkty siły.

 

HERE AND NOW

Wymagania: Poziom 9
Dostajesz następny level.

 

HtH EVADE

Wymagania: Poziom 12, 75% na skillu Unarmed
Jeśli obie ręce masz puste pod koniec tury, to twój bohater dostanie 3 punkty do Klasy Pancerza za każdy niewykorzystany AP.

 

KAMA SUTRA MASTER

Wymagania: Poziom 3, 5 pkt. Endurance, 5 Agility
Jesteś bardziej pociągający.

 

KARMA BEACON

Wymagania: Poziom 9, 6 pkt. Charismy
Twoja reputacja rośnie dwa razy szybciej. Niezależnie, czy czynisz dobro, czy zło.

 

LIFEGIVER

Wymagania: Poziom 12, 4 pkt. Endurance
Z tym perkiem dostajesz 4 dodatkowe hit points’y za każdy nowy poziom. Jest to dodatek do hit points’ów, które już posiadasz.

 

LIGHT STEP

Wymagania: Poziom 9, 5 pkt. Agility, 5 Luck
Poruszasz się czujniej i z większym szczęściem. Omijasz wszystkie pułapki.

 

LIVING ANATOMY

Wymagania: Poziom 12, 60% na skillu Doctor
Umiejętność Doctor powiększy się o 20%. Ponieważ bohater z tym perkiem posiada większą wiedzę o anatomii, dlatego zadaje 5 punktów obrażeń więcej przy każdym ataku na żyjącą postać.

MAGNETIC PERSONALITY

Wymagania: Poziom 3, od 1 do 9 pkt. Charismy
Dostajesz dodatkowe miejsce na kompana do drużyny, ale nie zapomnij, że więcej niż 5 to już tłum.

 

MASTER THIEF

Wymagania: Poziom 12, 50% na skillu Lockpick, 50% na skillu Steal
Ten perk dodaje 20 skill pointsów do umiejętności Lockpick i Steal.

 

MASTER TRADER

Wymagania: Poziom 9, 7 pkt. Charismy, 60% na skillu Barter
Ten perk sprawia, że twoje rzeczy są więcej warte podczas handlowania.

 

MEDIC

Wymagania: Poziom 12, 40% na skillu First Aid, 40% na skillu Doctor
Ten perk dodaje 20 skill pointsów do umiejętności First Aid i Doctor.

 

MORE CRITICALS

Wymagania: Poziom 6, 6 pkt. Luck
Bohater z tym perkiem ma większe szanse na to, że podczas walki trafi krytycznie. Każdy poziom dodaje 5 punktów do statystyki trafień krytycznych.

 

Mr. FIX

Wymagania: Poziom 12, 40% na skillu Repair, 40% na Science
Ten perk dodaje 20 skill pointsów do umiejętności Repair i Science.

 

MUTATE!

Wymagania: Poziom 9
Jeśli wybierzesz tego perka otrzymasz szansę na usunięcie jednego Traits’a, a następnie zastąpienie go innym.

 

MYSTERIOUS STRANGER

Wymagania: Poziom 9, 4 pkt. Luck
Kiedy wybierzesz tego perka, to może się zdarzyć, że twoja postać stanie sie tymczasowym sojusznikiem osób spotkanych na pustyni.

 

NEGOTIATOR

Wymagania: Poziom 6, 50% na skillu Barter, 50% na Speech
Ten perk dodaje 20 skill pointsów do umiejętności Speech i Barter.

 

NIGHT VISION

Wymagania: Poziom 3, 6 pkt. Percepcji
Twój bohater będzie lepiej widział w ciemności. To redukuje negatywny wpływ podczas atakowania w ciemności.

PACK RAT

Wymagania: Poziom 6
Każdy poziom tego perka dodaje 50 Lbs. do maksymalnego udźwigu twojej postaci.

 

PATHFINDER

Wymagania: Poziom 6, 6 pkt. Endurance, 60% na skillu Outdoorsman
Każdy poziom tego perka redukuje czas podróży po Mapie Świata o 25%.

 

PICKPOCKET

Wymagania: Poziom 15, 8 pkt. Agility, 80% na skillu Steal
Osoby z tym perkiem nie mają żadych kłopotów podczas okradania innych osób.

 

PRESENCE

Wymagania: Poziom 3, 6 pkt. Charismy
Początkowe reakcje NPC’ów są zmodyfikowane o plus 10% z każdym poziomem tego perka.

 

PYROMANIAC

Wymagania: Poziom 9, 75% na skillu Big Guns
ten perk sprawi, że twój bohater będzie robił okropne rzeczy innym osobom – ogniem oczywiście. Dostajesz plus 5 punktów do obrażeń zadawanych brońmi opartymi na płomieniach.

 

QUICK POCKETS

Wymagania: Poziom 3, 5 pkt. Agility
Nauczyłeś się pakować twój ekwipunek lepiej. Otwarcie twojego plecaka kosztuje 2 Action Points’y w walce zamiast czterech.

 

QUICK RECOVERY

Wymagania: Poziom 6, 5 pkt. Agility
Powstanie po tym jak upadłeś podczas walki kosztuje Cię tylko 1 AP.

 

RAD RESISTANCE

Wymagania: Poziom 6, 6 pkt. Endurance, 4 Intelligence
Każdy poziom tego perka podnosi Radiation Resistance o 15%

 

RANGER

Wymagania: Poziom 6, 6 pkt. Percepcji
Perk ten dodaje 20% do skilla Outdoorsman. Pozwala także łatwiej znajdować specjalne miejsca na pustyni.

 

SALESMAN

Wymagania: Poziom 6, 50% na skillu Barter
Twój bohater staje się rasowym handlarzem. Dotego dostaje 40 punktów do umiejętności Barter.

 

SCOUT

Wymagania: Poziom 3, 7 pkt. Percepcji
Twój bohater odkrywa trochę więcej sektorów podczas podróżowania po świecie. Dzięki temu szybciej odkryjesz mapę, no i trochę łatwiej jest znaleść ciekawe miejsca.

SHARPSHOOTER

Wymagania: Poziom 9, 7 pkt. Percepcji, 6 Intelligence
Ten perk podnosi Perception, która określa celność podczas walki.

 

SILENT DEATH

Wymagania: Poziom 18, 10 pkt. Agility, 80% na skillu Sneak, 80% na Unarmed
Podczas skradania się, zadasz podwójne obrażenia, jeśli zaatakujesz przeciwnika od tyłu, używając broni białej lub poprostu samych rąk.

 

SILENT RUNNING

Wymagania: Poziom 6, 6 pkt. Agility, 60% na skillu Sneak
Z tym perkiem możesz biec i nadal sie skradać.

 

SLAYER

Wymagania: Poziom 24, 8 pkt. Strenght, 8 agility, 80% na skillu Unarmed
Podczas walki „w ręcz” posiadanie tego perka gwarantuje bardzo silne uderzenia krytyczne.

 

SMOOTH TALKER

Wymagania: Poziom 3, 4 pkt. Intelligence
Każdy poziom tego perka sprawi, że będziesz miał więcej możliwości do wyboru podczas rozmowy. Będziesz mógł również powiedzieć rzeczy, których mormalnie byś nie powiedział.

 

SNAKEATER

Wymagania: Poziom 6, 3 pkt. Endurance
Poison Resistance rośnie o 25%.

 

SNIPER

Wymagania: Poziom 24, 8 pkt. Agility, 8 Percepcji, 80% na skillu Small Guns
gdy będzdiesz stosował broń palną to trafienia krytyczne będą bardziej dewastujące.

 

SPEAKER

Wymagania: Poziom 9, 50% na skillu Speech
Ten perk dodaje 40 punktów do umiejętności Speech.

 

STONEWALL

Wymagania: Poziom 3, 6 pkt. Strenght
Masz mniejsze szanse na to, że zostaniesz przewrócony w walce.

 

STRONG BACK

Z tym perkiem możesz unieść 50 Lbs. więcej.

SURVIVALIST

Wymagania: Poziom 3, 6 pkt. Endurance, 6 Intelligence, 40% na skillu Outdoorsman
Ten perk dodaje 40 punktów do umiejętności Outdoorsman.

 

SWIFT LEARNER

Wymagania: Poziom 3, 4 pkt. Intelligence
Z tym perkiem jesteś kujonem, każdy poziom tego perka dodaje ci 5% do wszystkich experience points’ów. Najlepiej wziąć go wcześnie.

 

TAG!

Wymagania: Poziom 12
Wybierz sobie dodatkowego Tag’a.

 

THIEF

Wymagania: Poziom 3
Ten perk dodaje 10 punktów do umiejętności Sneak, Lockpick, Steal i Traps.

 

TOUGHNESS

Wymagania: Poziom 3, 6 pkt. Endurance, 6 Luck
Każdy poziom tego perka dodaje 10 punktów do Damage Resistance.

 

WEAPON HANDLING

Wymagania: Poziom 12, 5 pkt. Agility
Ten perk dodaje 3 punkty do minimalnej siły broni.