Zadanie otrzymasz w Silver Rush – sklepie z bronią energetyczną we Freeside. Jeśli to Twoja pierwsza wizyta tam, nie próbuj omijać ochroniarzy dopóki nie zakończy się pokaz, a ochroniarze się rozejdą. W sprawie zadania rozmawiaj z Glorią Van Graff.
Masz wyjść na zewnątrz i pełnić rolę ochroniarza przy wejściu do sklepu. Simon wytłumaczy Ci o co chodzi. No dobra, stoimy i czekamy… Po chwili podejdzie Pijaczyna, pytając się, czy to tutaj można dostać pistolet laserowy. Grzecznie go odeślij gdzie indziej. Następny będzie nieśmiały gość w garniaku. Przeszukaj go i wpuść do środka. Za chwilę pokaże się kolejny gość w garniaku, twierdząc, że wygrał trochę kasy w kasynie i chce ją wydać. Musisz go przeszukać, ale odmówi. Za pomocą Retoryki (60) możesz go namówić do inspekcji. Inaczej odejdzie. Podejdzie kolejny hazardzista. Gdy będziesz naciskał na przeszukanie, zaatakuje. Sam podpisał na siebie wyrok. Pojawi się Pikawa. Będzie chciał, żebyś przekazał coś Glorii – każ mu zrobić to osobiście. Nadszedł czas zamknięcia sklepu – dostaniesz zapłatę w zależności od tego, jak dobrze wypełniałeś obowiązki.
Zabawa w kuriera
Kolejne polecenie polega na dostarczeniu przesyłki w odpowiednie miejsce. Jak zwykle – idziemy za wskaźnikiem. Niedaleko wejścia do Freeside trafisz na Dziwnego człowieka. Daj mu przesyłkę i wracaj do Glorii. Dostaniesz zapłatę za zadanie i zostaniesz odesłany do Jean-Baptiste’a.
Masz odnaleźć Różę Szaronu Cassidy i sprowadzić na rozmowę. Wiedzę o miejscu pobytu Róży może mieć Alice McLafferty z Karmazynowej Karawany. Siedziba Karawany nie jest daleko, zresztą… wskazuje Ci ją kompas. Od właścicielki dowiesz się, że Cass często odwiedza Przyczółek Mojave. Udajmy się tam. Na miejscu znajdź Baraki Przyczółka Mojave i wejdź do środka.
Spotykamy Cass
Zanim będziesz mógł zabrać Cass do Jean-Baptiste’a musisz wykonać zadanie Liczbowe niepokoje. Gdy już będziesz mógł przyłączyć do drużyny Cass, zrób to i wracaj do Freeside. Okazuje się, że Cass nie została sprowadzona tu tylko na rozmowę. To Van Graff’owie stoją za zniszczeniem jej karawany. Sprowadziłeś ją tylko po to, by ostatecznie mogli się pozbyć Karawany Cassidy. W tym momencie możesz stanąć w obronie Cass, co skutkuje ciężką walką, albo pozwolić ją zabić. Stracisz oczywiście towarzysza, bo kupce popiołu ciężko będzie za Tobą nadążyć, ale zadanie się zakończy.
Ja nie pozwoliłem zabić dziewczyny, ale… żeby opisać zadanie do końca wykonałem wcześniej zapis gry i postanowiłem zobaczyć, co się stanie, gdy Cass zginie. Jeśli też planujesz ją obronić, zabierz najpierw klucz z kieszeni Jean-Baptiste – czyli po prostu ukradnij.
Po śmierci Cass odesłano mnie do Glorii. Masz pełnić rolę ochroniarza, przy następnej transakcji. Gdy się zgodzisz, ekran ściemni się i zostaniesz przeniesiony do magazynu. Van Graff’owie będą dobijać targu z Legionem. Po pewnym czasie pojawią się żołnierze RNK i zacznie się jatka. Gdy padnie ostatni z Legionistów, porozmawiaj z Glorią. Wrócicie do jej sklepu. Dostaniesz 1000 kapsli, pancerz bojowy Van Graff’ów i trochę reputacji Freeside. Gloria wspomni też o dostawach broni dla RNK i o tym, że od czasu do czasu możesz się nimi zająć. Zadanie zakończone.