Doktor Thomas Hildern chce byś udał się do Krypty 22 i zbadał dziwnie wybujałą roślinność, która tam występuje. Wystarczy, że dostaniesz się do serwerowni i ściągniesz dane z komputera. Zobaczymy, czy będzie to takie łatwe.
Gdy będziesz chciał wyjść z pokoju doktora, zaczepi Cie pani naukowiec – Angela Williams. Usłyszysz od niej, że to nie pierwsza ekspedycja do Krypty. Poprosi też o odnalezienie jej znajomej – Kelly, która została wysłana do Krypty i nie wróciła.
W Krypcie
Przed wejściem do podziemnego kompleksu czeka Cię spotkanie z kilkoma Wielkimi Modliszkami. Gdy już się z nimi uporasz, właź do środka. Zaraz po wejściu trafisz na tymczasowy obóz zrobiony przez Kelly. Jest tam łóżko, a obok niego Przegląd programisty.
Idąc przed siebie trafisz na windę, która jest popsuta. Mając 50 Naprawy możesz ją zmusić do działania. Nie martw się, jeśli nie jesteś w stanie jej naprawić – dzięki niej możesz po prostu ominąć kilka pierwszych pięter.
Na poziomie Produkcja Żywności spotkasz się z pierwszymi przeciwnikami Nosicielami. Nie są oni na szczęście bardzo silni.
Na poziomie mieszkalnym, w jednej z kwater znajduje się karta potrzebna do tego, by otworzyć drzwi do jaskini, znajdujące się na poziomie produkcji żywności. Poszukaj też tutaj, tj. na poziomie mieszkalnym, biura Dozorcy Krypty. W jego terminalu otwórz drzwi do kopii zapasowej danych.
Zapuszczamy się głębiej
W jaskini spotkasz się tylko z dużym stadem modliszek, ale przez nią dostaniesz się do poziomu Kontroli szkodników. Tutaj po krótkiej przechadzce, przerywanej spotkaniami z Nosicielami i Myszołówkami, trafisz na serwerownie. Ściągnij dane. Można już w zasadzie wracać, ale mamy do uratowania Kelly.
Tak się składa, że na poziomie Kontroli szkodników też znajduje się zejście do jaskini. Czeka na Ciebie duża komnata pełna Modliszek i Myszołówek. Kelly będzie siedziała na samym końcu. Oznajmi Ci, że ma pomysł, jak poradzić sobie z tymi roślinami. Macie się spotkać na drugim poziomie. Kelly od razu naprawi windę, więc nie trzeba już kluczyć.
Kelly wpadnie na pomysł, żeby wpuścić do wentylacji łatwopalny gaz. Twoim zdaniem będzie go podpalić. Możesz użyć do tego celu broni laserowej. Alternatywą są granaty, które znajdziesz w torbie Kelly.
Wyciek gazu znajduje się na poziomie piątym. Masz podpalić gaz i gdzieś się schować. Łatwo mówić…
Ja to zrobiłem tak… Schowałem się w pokoju zaznaczonym na obrazku. Wyjrzałem na korytarz, tylko tak, żeby rzucić w kierunku gazu granat/dynamit. Lepsze są one od broni laserowej, bo pomału lecą i nie wybuchają od razu. Gdy tylko wypuścisz z ręki granat, uciekaj do jaskini, która znajduje się we wskazanym pokoju. Tam płomienie nie powinny Cię dosięgnąć.
Teraz, gdy wrócisz do Kelly czeka Cię wybór. Albo zrobisz co kazał doktor Hildern, albo pozwolisz skasować pliki. Wybierając pozbycie się plików, zyskasz nieco karmy, ale stracisz nagrodę od doktora.
W zależności od tego, które zakończenie wybrałeś, wróć do określonej osoby, by zakończyć zadanie.