Dead Money (Krwawa Forsa)

HEIST OF THE CENTURIES

Czas na spotkanie z naszym porywaczem. Ojciec Elijah znajduje się w Krypcie pod Kasynem. Żeby otworzyć drzwi prowadzące do niej, trzeba wypowiedzieć hasło odpowiednim głosem. Podobno, jeśli nie zabiło się Christine, ona może wypowiedzieć hasło. Inny sposób to odnalezienie trzech nagrań z głosem żyjącej niegdyś kobiety. Po nagrania trzeba wrócić się do Lobby. Czekało tam na mnie całkiem sporo brzydali, ale rękawica z pułapki na niedźwiedzie skutecznie ich uspokoiła. Trzy nagrania znajdziesz w komputerze recepcjonisty. Wracamy z nimi do Krypty.

Przechodzimy przez dwie pierwsze śluzy i skręcamy w prawo. Musisz stanąć koło terminala, tak by nie łapać sygnału. Za pomocą komputera otwórz drzwi. Po prawej znajdziesz trochę amunicji i pistolety. Gdy zechcesz iść w lewo, znajdziesz się w zasięgu sygnału radiowego. Radio jest za belką naprzeciw drzwi, którymi wchodzisz. Zniszcz je.
Podczas schodzenia po rampach, złapiesz drugi sygnał. Po prostu biegnij przed siebie, aż wyjdziesz z zasięgu. Idziemy dalej. Biegnij przez korytarz, a później w prawo na kładki. Przeskocz przerwę. Tutaj sygnał zniknie. Przed Tobą jest głośnik, którego się nie da zniszczyć, a za Tobą inny, który wybuchnie od strzału. Drugi głośnik który można zniszczyć jest nieco na prawo, dość wysoko. Teraz biegniemy szybciutko przed siebie, po kładkach do komputera i wyłączamy za jego pomocą syreny alarmowe. Obroża przestanie dawać sygnał.

Idziemy dalej. Teraz trzeba się jeszcze uporać z hologramami. Można ich unikać, co jest trudne. Można też zniszczyć ich emitery, co również jest trudne, ale pozwala w miarę swobodnie się poruszać po pomieszczeniu, gdy hologramów już nie będzie.
Pierwszy emiter jest na dachu pokoju z komputerem po lewej od wejścia. Możesz go zniszczyć rzucając na dach jakiś ładunek wybuchowy. Po zniszczeniu emitera hologramy staną się agresywne, więc przeczekaj w jakimś kącie, aż nie wrócą do normalnego trybu.
Drugi projektor zwisa z sufitu w pokoju w przeciwnym rogu całej hali. Tego wystarczy zniszczyć strzałem z broni.
Trzeci i ostatni emiter znajduje się na skrzyżowaniu dwóch stalowych belek, przed drzwiami z polem siłowym. Można go zestrzelić – jest widoczny, gdy stanie się dalej od drzwi.
Terminal po prawej stronie (względem wejścia) wyłącza pozostałe głośniki i pole siłowe. Możesz jeszcze zechcieć zabrać hasło do komputera sterującego wieżyczkami. Wracamy na górę.

Przejdź przez drzwi, które były wcześniej zablokowane polem siłowym. Szybko podbiegnij do terminala i przeleć wszystkie opcje. Pojawi się kolejna, pozwalająca wyłączyć resztę zabezpieczeń Krypty. Oczywiście je wyłączamy. Teraz musisz się dostać do charakterystycznej struktury i użyć terminalu obok pancernych drzwi, by je otworzyć. Wieżyczki natychmiast staną się wrogie, więc właź do środka i się schowaj. Po chwili drzwi się zatrzasną. Bierz co tylko chcesz ze skarbca.
Terminal po prawej resetuje zabezpieczenia. Obok jest szafka z wieloma przydatnymi rzeczami. Drugi terminal może służyć do wyłączenia wieżyczek, podobnie jak generator pod nim. Można go zniszczyć posiadając odpowiednie umiejętności.

Dobra, podsumujmy wszystko, bo to już końcówka. By zakończyć dodatek, musisz podejść do głównego komputera i użyć słowa Vera. Odczytasz list do kobiety. Następnie będziesz mógł odczytać notatki z osobistego profilu Sinclair’a. Spowoduje to permanentne zamknięcie skarbca i Twoją śmierć. Jeśli poprzestaniesz tylko na liście do Very, odezwie się Elijah. Musisz mieć 75 punktów zainwestowanych w Naukę, Naprawy, Skradanie się, Materiały wybuchowe, Otwieranie zamków, albo Handel, by zastraszyć mężczyznę i zmusić do spotkania się z Tobą.
Zadanie wymaga, by go zabić lub zamknąć w skarbcu. Pierwsza opcja jest oczywista. Druga polega na wyjściu ze Skarbca, nim zjawi się Elijah i ukryciu gdzieś w kącie. Gdy starzec wejdzie do środka, Ty go zamykasz.
Po śmierci aktywuje się obroża mężczyzny. Masz dokładnie tyle czasu, by wydostać się z Krypty. Radzę schować broń i biec jak najszybciej do punktów wskazywanych przez PipBoy. Zaprowadzą Cię najkrótszą drogą do wyjścia.

Pojawiasz się na zewnątrz, obok fontanny. Wychodząc przez bramę, kończysz dodatek.

12 thoughts to “Dead Money (Krwawa Forsa)”

  1. Mam pytanie odnośnie tego zadania. Ponieważ kiedy wchodzę to tej bramy/klatki z tymi dźwigniami to na początku przemawia Dog. Kiedy klikam na opcje dialogową, że musi on zostac i czekać tu na mój znak, o mówi że potrzebuje jedzenia i na tym koniec. W zadaniu jest napisane że “zmuś Dog’a żeby został…”Co mam robic? Pomożecie? Dzięki z góry!

      1. No dobrze. 1.Ale jakie to mięsko? Radrakana? Jak mu je daje do ekwipunku nic się nie dzieje, a w ciałach tych duchów jest tylko broń (nawet próbowałem przeciągnąć ciała do tej klatki). 2.Jedyna opcja z inteligencją to ta za 6pkt. za którą dostaje jakiegoś perka, a druga opcja to diagram tych dźwigni, ale jak ją odczytam to nic, zero nowych opcji dialogowych. 3.Jak go zamykam w klatce to on zaraz wychodzi i przylatuje do mnie. Nawet komenda “poczekaj tu na mnie” albo “rozejdźmy się”(czy coś takiego) nie działa.
        Może coś się zbugowało, sam nie wiem bo wszystko inne działa 🙁

        1. Ale serio… Czytałeś, opis tego zadania? Przecież tam masz WSZYSTKO opisane.

          1. Musisz mu podać mięso Ludzi-duchów. Najpierw zapytaj, czego potrzebuje, żeby nie być głodnym. Na Twojej mapie pojawią się dwa znaczniki. Idziesz do nich, zabijasz Ludzi-duchów i z ich ciał wyciągasz po kawałku mięsa.

          2. Wyraźnie jest napisane, że potrzebujesz 7 punktów Inteligencji, by użyć opcji dialogowej. Jeśli masz 6 punktów, to po prostu nie pokazuje Ci się odpowiednia kwestia.

          3. Drzwi musisz zamknąć. Ale nie po prostu zatrzasnąć, tylko zablokować. Użyj do tego celu terminala.

          Bardziej szczegółowo się tego nie da opisać.

    1. Mialam to samo. Musisz go zamienic w Goda , czyli puscic mu nagranie tasmy z glosem, ktorego uzyles do wyciagniecia go z posterunku. Tym nagraniem przemieniasz jego osobowosci. Dalej idzie wszystko tak jak powinno.

    1. Kurcze, gościu. Masz wszystko napisane powyżej. Chyba umiesz czytać, nie ? Nie ma bezpiecznego miejsca. Musisz wszystko szybko robić na czas…

  2. Witam. Nie mogę zamkną Elijaha w skarbcu. Wymykam się niezauważony z skarbca. Chowam z kolumna i czekam. Elijah podchodzi do terminala przy drzwiach potem do drzwi iwlancza się alarm a on rzuca jakis teks ze chce go oszukać i ucieka. Mogę go jedynie zabić. Droga sprawa to jak uciec z tymi wszystkimi sztabkami 😛 wazy to 1700kg i nijak nie zdążam sie wygramolić ze schronu przed eksplozja Glowy 😛

  3. dziwne miałem dziś zakończenie tego DLC,wczesniej zabiłem Elijaha,bo już grałem w ten dodatek,ale postanowiłem na nowo zagrać,by go zamknąć w skarbcu,ale dziś nie wiem dlaczego,ale miałem dziwne zakończenie,otóz musiałem podejść do tego termianla,wczytać taśmę Very,później odczytać to i owo i koniec,pokazało mi sie,że kurier został uwieziony itd itd,chyba,ze w opcji dialogowej z Christine nie wybrałem tego,że chodzi oto,aby go zabić,muzszę jeszcze raz go przechodzić,bo zapomniałem zapisać grę w różnych postępach,lipa troche,ale teraz wiem,co i jak

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.